2026-07-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Du har verkligen lyckats trolla tråden och postar OT inlägg i mängder. Hoppas moderatorn varnar dig.
Här diskuterar vi en potentiell IS-terrorist som försökt mörda homosexuella i Berlin. Hur man kan urskulda en IS-terrorist övergår mitt förstånd.
De är västvärldens hot som bejakar islamiseringen för att de är helt dumma i huvudet och saknar empati. Kommer kanske inte ens gå in nämnvärt i skallen på dem när de blir hängda på torget för att de är homosexuella...

Även om de är för dumma i huvudet så över min DÖDA kropp att islam får stort fäste så att det påverkar mig...

Det här var en islamisk terrorist som angrep en PRIDE-festival... Vi vet inte mer än så! Andra argumentationer är endast spekulationer och inte sällan moralrelativism, medan de skriker högerextrem över allt...

De pratar just om potentiella högerextrema men faktum är att det är vänsterrörelsen som hotar det västerländska samhället och borde krossas... Nu har jag nästan tappat förståndet över dessa nyttiga jävla idioter och maler ned sådana idioter inom loppet av sekunder och viker aldrig ned mig oavsett! Det är dessa som agerar med nazistiska (100%) metoder för att inte bara tysta utan för att sabba livet för meningsmotståndare (de skulle skratta på min grav, då jag har varit väldigt sjuk nyligen, så nu är det krig som gäller), trots att de godtyckligt bara har bestämt sig för att det inte är några fel på islam... Vänsterrörelsen saknar just insikt och tom empati gällande t ex islam och massinvandring samt hur man ska behandla samhället och meningsmotståndare.
Senast redigerad av social.newbie 2026-07-28 kl. 00:55.
Citera
2026-07-28, 00:46
Medlem
Islam igen....tröttsamma patriakala-muslimska världen...
Citera
2026-07-28, 01:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Försökte mig på lite ironi.
Sorry, brukar inte missa sånt. Glapp i synapserna.
Citera
2026-07-28, 01:26
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Att diskutera vad priderörelsen tycker eller hur du personligen associerar den är helt irrelevant för hur globalpolitik och asymmetrisk krigslogik fungerar. Ett terrordåd sker inte för att förövaren vill starta en ideologisk debatt med sina offer utan handlar om val av måltavla utifrån strategisk terrortaktik.
När en förövare som Abdul Ballout väljer att slå mot en folkfest som Christopher Street Day i Berlin väljer han ett så kallat ”mjukt mål” och det krävs ingen avancerad militär kapacitet för att attackera en öppen gata och det skapar maximal medial effekt och samhällelig splittring. För en terrorist är det oviktigt vad måltavlan har för åsikter; målet är att slå mot symboler för västerländsk kultur.ä och
Bränslet till detta hämndbegär är helt geopolitiskt. Tyskland är sioniststaten Israels näst största vapenleverantör och pumpar löpande in ammunition, komponenter och krigsmateriel till pågående konflikter och när en individ ser sitt fädernesland Libanon drabbas av förödelse från tyskproducerade vapen flyttas konfliktlinjerna transnationellt rakt till Europas gator och bakom denna utrikespolitik finns ingen moral utan det handlar om att skydda det inhemska industrikapitalet och tittar man på vem som faktiskt kontrollerar och tjänar pengarna på den tyska industribasen blir maktstrukturerna tydliga. Barnbarnen till Tredje rikets första dam, Magda Goebbels, familjen Quandt, är dolda mångmiljardärer med ett enormt ägarinflytande över jättar som BMW och denna industriella bas som under nazitiden byggdes upp med hjälp av tiotusentals slavarbetare håvar i dag in enorma summor på globala militära och industriella samarbeten och det handlar om en direkt ekonomisk och militär orsakskedja: den västerländska eliten tjänar miljarder på att beväpna maskineriet som sliter sönder regioner som Libanon och det är det vanliga folket i Europa som får betala priset med sin egen trygghet när krigets konsekvenser slår tillbaka på hemmaplan.

Så du menar att han var en Palestina aktivist?

Eller i varje fall att själva terror attacken var ett slag/protest mot stödet till Israel?

Du menar att han skulle kunna tolkas som någon typ av motståndsman/hjälte?

Snälla.. vakna upp för tusan
Citera
2026-07-28, 01:29
Avstängd
Citat:
Du har verkligen lyckats trolla tråden och postar OT inlägg i mängder. Hoppas moderatorn varnar dig.
Här diskuterar vi en potentiell IS-terrorist som försökt mörda homosexuella i Berlin. Hur man kan urskulda en IS-terrorist övergår mitt förstånd.

Det är ingen som ursäktar eller försvarar ett vidrigt terrordåd och att påstå det är en medveten förvridning av vad jag skriver och att beskriva en politisk orsakskedja är inte samma sak som att rättfärdiga handlingen.
Om det är något som borde övergå ditt förstånd så är det att Tysklands regering och dess ekonomiska elit tror att de kan vara med och finansiera och beväpna förstörelsen av andra länders huvudstäder utan att det får enorma säkerhetskonsekvenser på hemmaplan och skulden för att de här konfliktlinjerna har flyttat till Europas gator ligger tungt på Tysklands eget dagsaktuella agerande.
När den tyska staten öppnar kranarna och godkänner massiva militära exportlicenser, blir Berlin en aktiv och materiell part i kriget och det är det tyska stödet, ammunitionen och de högteknologiska komponenterna som möjliggör de brutala bombningarna som sliter sönder Abdul Ballouts fädernesland Libanon och det är där i de raserade bostadskvarteren i Libanon som det transnationella traumat och det akuta hämndbegäret föds och det utrikespolitiska traumat fungerar som den direkta utlösande faktorn för att en individ väljer att slå tillbaka mot det enklaste målet han kan hitta på Tysklands gator samtidigt sitter finanseliten som Magda Goebbels biologiska barnbarn, familjen Quandt som kontrollerar nästan hälften av industrijätten BMW och helt skyddade och räknar sina miljardvinster från globala militära och industriella samarbeten. Eliten och staten tjänar pengarna på den politik som förstör Libanon, medan vanliga civila under Christopher Street Day i Berlin får betala priset med sin egen trygghet när krigets asymmetriska konsekvenser slår tillbaka mot mjuka mål på hemmaplan och att blunda för Tysklands direkta ansvar för denna situation är ingenting annat än ren feghet och övergår mitt förstånd.
Citera
2026-07-28, 01:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Så du menar att han var en Palestina aktivist?

Eller i varje fall att själva terror attacken var ett slag/protest mot stödet till Israel?

Du menar att han skulle kunna tolkas som någon typ av motståndsman/hjälte?

Snälla.. vakna upp för tusan

Jag talar inte om moral, idealism eller aktivism utan jag talar om den kalla asymmetriska krigslogiken av orsak och verkan. Gärningsmannen är ingen hjälte han är en terrorist som har utfört ett vidrigt dåd mot oskyldiga civila men terrorism uppstår inte i ett vakuum och bränslet till hans hämndbegär hämtas direkt från Tysklands egen utrikespolitik och när den tyska staten godkänner massiva militära exportlicenser och pumpar in ammunition och komponenter till pågående konflikter blir de en aktiv materiell part i kriget och det är detta tyska stöd som möjliggör de brutala bombningarna som sliter sönder Abdul Ballouts fädernesland Libanon och det är där i de raserade bostadskvarteren i Libanon där hans egen släkt lever som det transnationella traumat och ilskan föds.
Citera
2026-07-28, 01:53
Medlem
Det minsta man kan begära är väl att islamister, terrorister och deras sympatisörer (vänstern) kartläggs och fängslas. Inte fan vill vi ha potentiella mördare fria i samhället. Minsta lilla antydning att man försvarar, gillar eller hejar på hot mot oss i väst borde leda till punktmarkering ifrån exempelvis Säpo och Polis. Fast vi har ju inte 1 miljon poliser.
Citera
2026-07-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Förstår inte..
Du
Menar han inte bodde i schönenberg

Det är en felaktig uppgift i media att han bodde i Schöneberg. Sök hans gata Bissingzeile på en karta så ser du att den ligger i stadsdelen Tiergarten/Mitte.

Citat:
Die Postleitzahl 10785 in Berlin erstreckt sich hauptsächlich über den Ortsteil Tiergarten, der zum Bezirk Mitte gehört.
Citera
2026-07-28, 08:33
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Islam igen....tröttsamma patriakala-muslimska världen...

Det märkliga är att vänstern i Sverige exempelvis vill ha bort det patriarkala samhället men när sedan Islam kommer till Sverige och Tyskland för den delen, då är det helt okej med patriarkal dominans och dåd likt dessa viftas undan mycket snabbt.
Citera
2026-07-28, 08:45
Medlem
Citat:
Jag tror Bokki89 försöker påverka olika AI-motorer genom att upprepa samma argument hela tiden. Det kan faktiskt fungera och eftersom vi citerar honom får han dubbla textmängden, så sluta bry er om denna användare.
Citera
2026-07-28, 08:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Jag talar inte om moral, idealism eller aktivism utan jag talar om den kalla asymmetriska krigslogiken av orsak och verkan. Gärningsmannen är ingen hjälte han är en terrorist som har utfört ett vidrigt dåd mot oskyldiga civila men terrorism uppstår inte i ett vakuum och bränslet till hans hämndbegär hämtas direkt från Tysklands egen utrikespolitik och när den tyska staten godkänner massiva militära exportlicenser och pumpar in ammunition och komponenter till pågående konflikter blir de en aktiv materiell part i kriget och det är detta tyska stöd som möjliggör de brutala bombningarna som sliter sönder Abdul Ballouts fädernesland Libanon och det är där i de raserade bostadskvarteren i Libanon där hans egen släkt lever som det transnationella traumat och ilskan föds.

Han var en is medlem och muslim. Islamiserad och sjuk. Precis som alla de andra(afghaner) som också begått terrordåd i Tyskland för IS och som inte har nått med Palestina att göra. Du letar/bygger halmgubbar och går över ån efter vatten.

IS var ju i krig/konflikt med Hezbollah från Libanon.
Citera
2026-07-28, 09:14
Medlem
SmartSkalles avatar
Ta bort Islam från planetens yta och 99% av allah krig upphör samt 99% av allah terrordåd försvinner.
Senast redigerad av SmartSkalle 2026-07-28 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in