Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Målet var att kommunismen inte skulle sprida sig till Sydvietnam, vilket heller inte skedde under USAs deltagande i kriget, eller direkt efter deras tillbakadragande.
Om det var målet så blir det väl EXTREMT relevant vad som händer redan 2 år efter tillbakadragandet, tycker du inte?
Citat:
Det var inte irrelevant för Sydvietnam, men det var irrelevant visavi USA.
Så deras strategiska mål, som var viktigt nog att kriga i åratal för är helt irrelevant så fort bläcket är på pappret?

Kom igen, nu är du inte ärlig med mig.
Citat:
Det är ju inte så att Nordkorea förlorar kriget i Ukraina om Ryssland besegras om 3 år, vilket är 2 år efter att de nordkoreanska trupperna skeppats hem, exempelvis.
Jag ska ge dig en chans att komma på ett bättre argument än detta, för det här var bland det dummaste jag läst.
Citat:
Att man i grunden slår ut den Nordvietnamesiska krigsmakten och dess nationella styre.
Så USA hade aldrig för avsikt att vinna kriget. Spännande.
Citat:
Därför att USA inte varit på plats i ett grannland till Iran, tillika invaderat av Iran, med marktrupper i 8 år. Inte heller har man bombat Iran till förhandlingsbordet där Iran garanterat den aktuella grannstatens suveränitet. Slutligen har inte Iran brutit mot avtalet om grannlandets suveränitet genom förnyad invasion ett par år efter att USA lämnat landet.
Och detta är relevant för frågan om huruvida letar efter en ansiktsräddande väg ut från jobbig och impopulär situation de satt sig i....hur?