Citat:
Ursprungligen postat av
IThzwhenIP
Pissade positivt efter 18 månader utan att röka någonting överhuvudtaget och enligt den läkare jag då pratade med sa att röker man mycket, och som i mitt fall, från morgon till kväll i 30+ år så lagras det i hjärnans fettceller i upp till 2 år.
Fettsyrorna i hjärnan byts ut på 6 månader eftersom hjärnan inte sparar fett i form av ister utan byter ut dem konstant för att kunna bibehålla struktur och cellkommunikation.
Ett pissprov har normalt en cutoff på 50 ng/mL vilket ingen kan ha "lagrat i hjärnans fetceller" i upp till 2 år och om du hade haft det i urinet efter 18 månader så är det lite mer troligt att du inte klarar av att låta bli att röka.
Svar till TS, jag är helt drogfri sedan många år pga blev buddist efter att ha varit kronisk i perioder.
Det du beskriver försvann efter ett halvår.
Det som var mest fantastiskt med att sluta var att jag numera har selektiv anendofasi (ej att förväxla med afantasi). Dvs jag kan tvinga fram en inre monolog om jag vill men det är numera tyst i väldigt långa perioder. Istället för inre monolog har jag visioner och ibland något som psykologen Russell Hurlburt kallar för unsymbolized thinking.
Min hjärna fungerar mycket bra och snabbt och framför allt har en enorm mängd fantasi frigjorts, men någonting i strukturen har förändrats. Det var en förbättring till det bättre.
Bra att du blir nykter. Det är mer intressant att vara.
Bra att du vill se saker igen.