2026-07-27, 17:15
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
En sökmotor som heter Google gör att du kan ladda ner fina piratprogram som RVX (gratis youtube utan reklam) med Apple TV är du begränsad till Apples anala Appstore.
Tack. Tyvärr har jag intaget behov av piratprogram och jag har heller inget Googlekonto. I övrigt verkar det vara något liknande Apple TV, men användargränssnittet vet jag inget om.
Citera
2026-07-27, 18:53
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Den va bra förr då Safari fanns men nu har Apple nedgraderat till en Nordkorea-version. Det finns bättre alternativ.
Apple TV är en onödig produkt.

Safari har aldrig funnits på Apple TV.
Senast redigerad av Rassa 2026-07-27 kl. 19:00.
Citera
2026-07-27, 18:57
Moderator
Rassas avatar
Citat:
En sökmotor som heter Google gör att du kan ladda ner fina piratprogram som RVX (gratis youtube utan reklam) med Apple TV är du begränsad till Apples anala Appstore.

Om man har någon annan Apple-enhet (vilket är ganska troligt om man har en Apple TV) kan man spegla från sin iPhone / iPad / Mac och köra tex Brave om man vill köra Youtube utan reklam. Sen kan man sideloada appar på en Apple TV också (alltså installera appar utanför App Store) om man så önskar.
Citera
2026-07-27, 19:02
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om man har någon annan Apple-enhet (vilket är ganska troligt om man har en Apple TV) kan man spegla från sin iPhone / iPad / Mac och köra tex Brave om man vill köra Youtube utan reklam. Sen kan man sideloada appar på en Apple TV också (alltså installera appar utanför App Store) om man så önskar.
Varför krångla till det så, hålla på och spegla från iPhone när man kan skaffa Google TV och gå direkt till källan?
Och försök ladda ner ett fint piratprogram med anala Appstore, inte en chans!
Citera
2026-07-27, 19:04
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Safari har aldrig funnits på Apple TV.
Det fanns i de tidigaste versionerna.
Citera
2026-07-27, 19:20
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Varför krångla till det så, hålla på och spegla från iPhone när man kan skaffa Google TV och gå direkt till källan?
Och försök ladda ner ett fint piratprogram med anala Appstore, inte en chans!

Det går alldeles utmärkt att installera program på en AppleTV utan att använda App Store.
Citera
2026-07-27, 19:22
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Det fanns i de tidigaste versionerna.

Nej, det gjorde det inte.
Citera
2026-07-27, 19:29
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Det går alldeles utmärkt att installera program på en AppleTV utan att använda App Store.
Läs dina egna påståenden och svar så inser du att du har fel men du försöker dölja det genom att greppa efter halmstrån.
Citera
2026-07-27, 19:40
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tack. Tyvärr har jag intaget behov av piratprogram och jag har heller inget Googlekonto. I övrigt verkar det vara något liknande Apple TV, men användargränssnittet vet jag inget om.
Nej du vet ingenting, så varför kommentera?
Citera
2026-07-27, 19:44
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Läs dina egna påståenden och svar så inser du att du har fel men du försöker dölja det genom att greppa efter halmstrån.

Tja, jag vet (och har testat) att det går att installera andra appar än vad som finns i App Store på en Apple TV med tex Sideloadly.
Citera
2026-07-27, 20:04
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Nej du vet ingenting, så varför kommentera?
Jag vet en hel del, dock inte om Googles apparater. I det här fallet kommenterade jag för att en idiot bara rapade upp vad som verkade vara rent skitsnack. Men det visade sig finnas lite sanning i inlägget.
Citera
2026-07-29, 01:03
Medlem
mr.Floppys avatar
Läste lite här i tråden. Har ingen koll på Apple TV. Kollade på Applestore vad skiten kostar. Från 2795 kr. Den dyraste kostar 3495 kr. Fan vad töntigt att hålla på att klaga på att folk köper detta. Och fattigt inte minst. Många lägger garanterat mer än så på en utekväll.

Orka störa sig på att någon lägger småpengar på en apparat man kanske uppfattar som onödig.

Avundsjuka småfittor som ni brukar dessutom vara de som kommer med Starbuckskaffe eller liknande varje jävla dag till jobbet, och det är ungefär en Apple TV i månaden för jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in