Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
Netanyahu vill att Haley ska vinna. Äääändå (hooooppsan) kritiserar han henne i intervju på engelska på CNN.
Jag bara undrar om du tror att Netanyahu brukar säga som han tror att det är, ärligt och rakt?
Har han nån gång sagt något kalibrerat på misstänkt genomtänkt sätt på misstänkt genomtänkt tidpunkt.
(inte för att han är jude, vilken politiker som helst agerar typ så, bara så du vet hur jag tänker)
Om Netanyahu saknar trovärdighet för övrigt är helt möjligt.
Har en känsla att han delar detta med El-Sayed i proxykriget. Han ljög om undersökningen nyss som jag visade dig. Att den var kopplad till AIPAC.
Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
De lyckades också timea att Netanyahu själv kritiserade henne (?) så genomskinligt arrangerat att det blir komiskt. Avancerad hasbara. Eller tror du Netanyahu går på CNN och kritiserar Haley av en slump?
(Och varför skulle han göra det när han föredrar henne framför andra kandidaten?
Hann inte editera förut.
Lättpåverkade Video-Dilbert kopierar.
När El-Sayed konspirerar:
”Jag tror inte att Benjamin Netanyahu attackerar henne för att faktiskt attackera henne.
Jag tror att han attackerar henne för att försöka styra bort stanken av hur orubbligt hon står för deras politik.
▪️För det första uttalade hon sig negativt om Netanyahu på måndag hos CNN.
▪️Varav han blev sur och svarade på tisdag i en intervju. När han blir tillfrågad om det hon sa.
Du behöver konspirera om CNN....
▪️Den fortsatta kritiken samma dag från henne är ett rejält in your face på Netanyahu. Hon fullständigt pissar på hans ambitioner.
”Det är mycket tydligt att herr Netanyahu inte har gjort oss säkrare, inte har fört oss närmare fred.
Och han har försatt judar i fara här i Amerika och runt om i världen.
Det är därför han just kritiserade mig idag på CNN”.
Det säger mig att hon a) stöder Israel men är inte b) värst förtjust i Netanyahu och hans högerextrema inom Likud.
Som moderat demokrat.
Hon låter med andra ord inte som en Israelhök.
Likt forna Lindsey Graham...eller Fox News. .eller gänget som har handpåläggning på Trump i Vita huset - eller Hegseth som tror han är ute på korståg.
Såg några intressanta reflektioner som väljare i Michigan har kring Abdul..
"om Kamala Harris hade blivit vald skulle vi inte ha hamnat i den röra vi befinner oss i just nu. Gaza skulle inte vara vad Gaza är just nu".
Så är det garanterat. Trump drar i spakarna.
Ända sen 80-talet har han suktat efter att bomba Irans kärnvapenkapacitet:
(FB) USA:s kontraterrorchef Joe Kent lämnar i protest mot Irankriget (mars 2026)
Netanyahu klappar i händerna av lycka.
Araberna i Michigan fick i sin tur Trump. Gratulerar.
Vid presvalet var Abdul så fokuserad på Gaza att han offentligt röstade på "uncommitted" på dems valsedel (dvs uncommitted movement som ledde till 100 000 röster).
Det finns tvivel kring El-Sayeds prioriteringar nu, utifrån detta.
”Frågan är nu:
Kommer ni att bry er mer om Västbanken än om Detroits västra sida?”
Tänkvärt IMO - när ytterligheter håller låda om ämnet Gaza/Israel.
Hon har varit politiker länge, de vet vad de får mao.
Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
ja men Musk har ADHD och olika åsikter varje vecka. NRA, AIPAC och EMILY's List (D, för kvinnor på ämbetsposter) håller ändå stadig kurs med vad de vill med sina pengar.
Vad fan har det med saken att göra bland Super Pac?
Elon Musk - $288 million.
To Don the Con.
Han köpte sig ett låtsasdepartement och förstörde USA inifrån. Det pg än.
Kontrakterad av regeringen och la ner dep som utredde hans företag i miljöfrågor, arbetsfrågor anställda. Dvs stämningar.
Intressekonflikter. Någon?
Egenvinning, korruption, insyn i databaser.
Bah ...