Citat:
Ursprungligen postat av
Ploppodumle
Ja hjälmkrav på privata oxå..Och alla cyklar då oxå. Du tror någon bryr sig.? 90 % kommer köra utan hjälm ändå på sina privata.
Det är nog främst hyrsparkarna de kollar mest på förändringar just nu. Vilket är bra. De är dpm som orsakar mest olyckor.
Hjälmtvång kommer dock nog aldrig ske i Sverige. Iaf inte för vuxna.
Även med hjälm kör folk som dårar. En vanlig hjälm kommer inte förhindra olyckor med tanke på alla barn och ungdomar kör.
Du drar dock alla över en kant när 90 % av alla vuxna sköter sig. Ser dagligen hundratals vuxna i Stockholm som sköter sig. Även ungdomar.
Sen är der ALLTID barn / ungdomar som kör idiotiskt när man väl ser några som inte sköter sig
Hjälmkrav på alla barn och ungdomar är givetvis väldigt bra. De som kör som dårar.
Däremot ser jag dagligen barn köra utan hjälm trots det är hjälmkrav för alla barn
Samt åldersgräns vore bra.
Var drar jag alla vuxna över en kant? varför vill du inte ha hjälmtvång? Vem fran bryr sig om de som skiter i det? Det enda som händer då är kraftiga böter, kanske indraget körkort och eventuellt död eller invaliditet ifall de kör och smäller.
Ungar ska vara förbjudna från att köra dom. Att det ens sker nu är hål i huvudet!
När jag hade min för pendling, så var jag den enda med hjälm. Samt att alla andra körde som idioter. Kollade sig inte för, körde slalom mellan allt och alla och korsade vägar till höger och vänster utan att sakta ner eller titta först. Man märkte att noll av dom hade körkort av någon form. Jag däremot körde exakt efter alla regler och försiktigt och kollade mig för, låg inte heller nära någon.