2026-07-27, 14:45
Medlem
Aftonbladet har tittat på Onanirapporten 2026, som har tagits fram av LELO i samarbete med Kantar Sifo. Det jag skrev i rubriken förvånar mig, kan det verkligen vara så illa? Kvinnor i samma åldersspann är enligt samma undersökning de som är mest sexuellt aktiva.

Det finns massor andra intressanta siffror, som att 77% av alla män onanerar minst en gång i veckan, men "bara" 17% av kvinnorna. Kan det ha något att göra med att de inte har annan sex?

Att endast en av fem kvinnor mellan 18 och 29 år alltid får orgasm vid samlag.

Tyvärr är artikeln bakom betalvägg, https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor
Här finns dock undersökningen, https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/pressreleases/ny-rapport-saa-ser-svenskarnas-sex-och-onanivanor-ut-2026-3452058

Vad beror det på att 40% av män 18-29 år aldrig har haft sex samtidigt som kvinnor i samma ålder är de mest sexuellt aktiva?
Citera
2026-07-27, 14:51
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Aftonbladet har tittat på Onanirapporten 2026, som har tagits fram av LELO i samarbete med Kantar Sifo. Det jag skrev i rubriken förvånar mig, kan det verkligen vara så illa? Kvinnor i samma åldersspann är enligt samma undersökning de som är mest sexuellt aktiva.

Det finns massor andra intressanta siffror, som att 77% av alla män onanerar minst en gång i veckan, men "bara" 17% av kvinnorna. Kan det ha något att göra med att de inte har annan sex?

Att endast en av fem kvinnor mellan 18 och 29 år alltid får orgasm vid samlag.

Tyvärr är artikeln bakom betalvägg, https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor
Här finns dock undersökningen, https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/pressreleases/ny-rapport-saa-ser-svenskarnas-sex-och-onanivanor-ut-2026-3452058

Vad beror det på att 40% av män 18-29 år aldrig har haft sex samtidigt som kvinnor i samma ålder är de mest sexuellt aktiva?
Kvinnorna söker sig till de 60 procenten.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Tror det här kan vara samma.....

(FB) Nästan 40% av män mellan 18-29 har aldrig sex
Citera
Medlem
Så har det alltid varit. 20% av männen knullar 80% av kvinnorna. Så har det alltid varit.
Däremot har väl aldrig varit så lätt för unga grabbar att få till det som nu. (horköp)
Så, om det bara är sex du tänker på....
Citera
2026-07-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tror det här kan vara samma.....

(FB) Nästan 40% av män mellan 18-29 har aldrig sex
Tack, och jag som tyckte att jag sökte, men uppenbart inte tillräckligt.
Citera
2026-07-27, 14:58
Medlem
george.sthlms avatar
Obegripliga siffror.

4 av 10 ? 40 %

Bor man i södra sverige så är man på ett par timmar i Danmark och kan lagligt köpa
ett vaginalt samlag för pengar.

Bor man längre norrut så får man lägga till ett par tusen för en biljett tor till
Köpenhamn, Berlin, Amsterdam etc.
Citera
2026-07-27, 14:59
Medlem
pn222jws avatar
Skrämmande höga siffror - det skapar bland annat ett kvinnohat, rasism och socioekonomisk avund. Genusapartheid är skadlig. Dessutom är kroppskontakt och roliga tonårsminnen bra för alla... känslorna är inte onda eller goda. En individ som är som ett UFO kan enkelt utföra våldsdåd.
Citera
2026-07-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Så har det alltid varit. 20% av männen knullar 80% av kvinnorna. Så har det alltid varit.
Däremot har väl aldrig varit så lätt för unga grabbar att få till det som nu. (horköp)

Nja, snarare är det 60% av männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Cirka 40% står utan.
Citera
2026-07-27, 15:02
Medlem
Fantens avatar
Jag tror i ärlighetens namn att det har sett likadant ut i hundratals, om inte tusentals år. Det är liksom ingen universell rättighet eller naturlag att få knulla, och det har aldrig varit det.
Citera
2026-07-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, snarare är det 60% av männen mellan 18-29 som ligger med kvinnor. Cirka 40% står utan.
Njaee, Snarare 62-48....Men då måste man räkna in för tidig utlösning. Innan inträng i vaginan.
Citera
2026-07-27, 15:07
Medlem
Citat:
Njaee, Snarare 62-48....Men då måste man räkna in för tidig utlösning. Innan inträng i vaginan.

60% enligt artikeln.
Citera
2026-07-27, 15:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Vill här Apiarie från sin upphöjda 1700-talsposition vara så vänlig att redogöra för det vetenskapliga underlaget för att "20% av männen knullar 80% av kvinnorna"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in