Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpjet
Det finns ju redan att om de ska vara lagliga så är det max 20km/h och max 250W. men 250W är för klent för att de ska klara vuxna i minsta lilla motvind eller uppförsbacke. De är inte till för ungar så de behöver mer kraft, men de kan fortfarande vara låsta på 20km/h.
Sen drar du verkligen alla över en kant.
Jag ser dagligen 90 % vuxna köra helt normalt och moget.
Varför inte hjälmkrav på ALLA sådana? Folk klarar ju uppenbarligen inte av att köra utan att dö? Borde egentligen vara krav på ryggskydd och knä och armbågsskydd med.
"ingen lär hyra med Hjälmkrav. " Då får de ju gå. Inte svårare än så.
Jag snackar inte bara om hyr utan ALLA, både köpta och hyrda.
Nej, åldersgräns 16 eller 18. Ungar ska inte köra sådant.
Ja hjälmkrav på privata oxå..Och alla cyklar då oxå. Du tror någon bryr sig.? 90 % kommer köra utan hjälm ändå på sina privata.
Det är nog främst hyrsparkarna de kollar mest på förändringar just nu. Vilket är bra. De är dpm som orsakar mest olyckor.
Hjälmtvång kommer dock nog aldrig ske i Sverige. Iaf inte för vuxna.
Även med hjälm kör folk som dårar. En vanlig hjälm kommer inte förhindra olyckor med tanke på alla barn och ungdomar kör.
Du drar dock alla över en kant när 90 % av alla vuxna sköter sig. Ser dagligen hundratals vuxna i Stockholm som sköter sig. Även ungdomar.
Sen är der ALLTID barn / ungdomar som kör idiotiskt när man väl ser några som inte sköter sig
Hjälmkrav på alla barn och ungdomar är givetvis väldigt bra. De som kör som dårar.
Däremot ser jag dagligen barn köra utan hjälm trots det är hjälmkrav för alla barn
Samt åldersgräns vore bra.