Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
De finns i de flesta städer med runt 50 000 och uppåt så du får lägga till mängder med städer i din uträkning skulle jag säga.
Här där jag bor är det inte bara invandrare som är problemet utan svenskar och det är ingen skillnad, de kör som exakt lika stora svin de också. Att stå både en, två eller tre på dessa är inga problem. Ålder tycks inte vara något någon bryr sig om bara ungen når upp till styret så är det ok känns det som. Alltid utan hjälm givetvis.
-Hastigheten på dem måste ner till max 15, gärna 10km/h
-Åldersgräns minst 15år.
-Förarbevis eller körkort
-Parkeringssystemet måste göras om från grunden så de endast går att hämta och lämna på specifika platser. Idag ligger de slängda överallt eller fint parkerade mitt på en cykelbana, helt vansinne.
-Någon form av signalsystem monteras och gärna också att de avger någon form av ljud när de framförs så man har chansen att hoppa undan.
Ja, det där är ett jäkla ofog att köra förbi folk på gångbana i full hastighet och bara med några centimeters marginaler. Någon typ av ljud hade varit lämpligt för att folk och fä lättare kan ha koll på dessa galningar.
Här har de börjat med att de måste fota elsparken när de parkerat. Om någon granskar bilderna vet jag inte, men det har blivit betydligt bättre med de där värsta helgalna parkeringarna, dock så finns det väl en del fall som inte riktigt fungerar.
Bor själv i ett gated community och här är det någon idiot som börjat parkera de hyrda elsparkarna i cykelställen, vilket gjort att de börjat samlas eftersom princp ingen kan komma åt de där elsparkarna merän den där träskallen som prompt släpar in och parkerar dem.