Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Problemet är ju den höga mängden av invandrare som använder dem och ofta väldigt unga sådana. Många av dem verkar ju ha inbyggt i sin DNA att bara skita i exakt allt som har med regler att göra. Här som jag ex. bor, så har den senaste trenden blivit att köra mot trafiken i cykelfälten, alltså på vänster sida.
Enbart invandrare klara av att göra något sådant urbotat korkat.
Min uppfattning om de där elsparkarna är att ingen av dem borde gå i över 15 km/h just pga ingen av dem kommer ändå följa reglerna och fungerar inte det heller, så kanske man skulle sänka hastigheten till 10 km/h.
6600 skadade om året är ju en galet hög siffra.
Vi får också tänka oss att detta är uteslutande ett storstadsfenomen, så det måste vara hyfsat många olyckor varje dag i Stockholm, Göteborg och Malmö.
De finns i de flesta städer med runt 50 000 och uppåt så du får lägga till mängder med städer i din uträkning skulle jag säga.
Här där jag bor är det inte bara invandrare som är problemet utan svenskar och det är ingen skillnad, de kör som exakt lika stora svin de också. Att stå både en, två eller tre på dessa är inga problem. Ålder tycks inte vara något någon bryr sig om bara ungen når upp till styret så är det ok känns det som. Alltid utan hjälm givetvis.
-Hastigheten på dem måste ner till max 15, gärna 10km/h
-Åldersgräns minst 15år.
-Förarbevis eller körkort
-Parkeringssystemet måste göras om från grunden så de endast går att hämta och lämna på specifika platser. Idag ligger de slängda överallt eller fint parkerade mitt på en cykelbana, helt vansinne.
-Någon form av signalsystem monteras och gärna också att de avger någon form av ljud när de framförs så man har chansen att hoppa undan.