2026-07-26, 16:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Det konstiga med hela tråden är ju vem som överhuvudtaget har kontanter idag. Var har ni fått dem från? Står ni i kön till en bankomat och tar ut kontanter?
Blir fler och fler som har kontanter efter ha tröttnat på att fått krångel med swish och kort som inte fungerar, kontanter kan inte krångla
Citera
2026-07-26, 17:28
Medlem
Hur har de tänkt? Ska de stänga sin drive through?

Räcker med ett par rättshaverister som sätter det I system att beställa och sen vill betala kontant för att Max ska förlora väldigt mycket pengar då de börjar laga maten direkt vid beställning
Citera
2026-07-26, 17:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Hur har de tänkt? Ska de stänga sin drive through?

Räcker med ett par rättshaverister som sätter det I system att beställa och sen vill betala kontant för att Max ska förlora väldigt mycket pengar då de börjar laga maten direkt vid beställning
Ja troligen gör dom maten efter folk har viftat med sina kort men i så fall kommer det ta tid att få sin mat och det blir kö, ingen aning jag kommer inte besöka dom i alla fall så någon som vet bättre kan ju svara
Citera
2026-07-26, 19:59
Medlem
Inga problem!

Vill de inte ha mina pengar slipper de.

Jag kan gå någon annanstans där de vill ha dem..

Alltså 0 kr från mig till Max!

Hoppas alla andra resonererar lika.
Citera
2026-07-26, 20:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Inga problem!

Vill de inte ha mina pengar slipper de.

Jag kan gå någon annanstans där de vill ha dem..

Alltså 0 kr från mig till Max!

Hoppas alla andra resonererar lika.
Instämmer

Det finns andra som vill sälja sina varor och tar emot pengar, av ren princip bojkottar jag såna ställen dom ska inte bestämma om jag ska betala med kontanter eller med plast därför väljer jag använda pengar
Citera
2026-07-26, 22:59
Medlem
killawifes avatar
Det är ju för jävligt! Eller, vänta nu. Kontanter? Det har jag nog inte använt för att handla med på tio år.

Bra jobbat MAX! Då kanske det blir en skurhinks-milkshake där iallafall.
Citera
2026-07-27, 00:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Att Max slutar ta emot kontanter beror till allra största del på att Max kunder i princip helt slutat att betala med kontanter och att merkostnaden för de få kontantburgarna därmed blivit för hög.
Citera
2026-07-27, 00:54
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Bara att kasta på nåt annat istället, då! skitkedja.
Citera
2026-07-27, 01:00
Medlem
Adelaides avatar
Inte för att jag någonsin äter på Max: Sveriges Vidrigaste Hamburgare, men jag har inte betalat med kontanter på flera år nu. Vem fan går runt med kontanter idag egentligen?
Citera
2026-07-27, 09:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag blir förvånad över hur många i tråden som säger sig nu bojkotta Max på grund av att de inte längre har någon kontanthantering. Det kanske visar mer hur Flashback är? För om Max förlorade en stor del av kunderna på grund av detta skulle de såklart inte sluta med kontanthantering. I praktiken kanske de förlorar max en promille av kunderna. De flesta kan hala upp ett kort och betala med när kontantalternativet inte finns.

Men i tråden är det jättemånga som nu säger sig bojkotta Max. Inte för att Max kommer att märka av det. Men bara fenomenet. För de som handlar mycket med kontanter är väl mest lågutbildade män och ett antal boomers. Lägg därtill kriminella och personer med försörjningsstöd som har en liten "svart" ekonomi vid sidan om.

Sedan rekommenderas folk att ha kontanter hemma i krisberedskapssyfte, men det innebär ju inte att man ska betala med dem jämt och ständigt. Folk rekommenderas inte bara ha kontanter hemma utan även tillgång till flera korttjänster och betaltjänster som Swish. Men vi får se. Blir bojkotten framgångsrik så lär det bli en debatt i samhället
Citera
2026-07-27, 09:43
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag blir förvånad över hur många i tråden som säger sig nu bojkotta Max på grund av att de inte längre har någon kontanthantering. Det kanske visar mer hur Flashback är? För om Max förlorade en stor del av kunderna på grund av detta skulle de såklart inte sluta med kontanthantering. I praktiken kanske de förlorar max en promille av kunderna. De flesta kan hala upp ett kort och betala med när kontantalternativet inte finns.

Men i tråden är det jättemånga som nu säger sig bojkotta Max. Inte för att Max kommer att märka av det. Men bara fenomenet. För de som handlar mycket med kontanter är väl mest lågutbildade män och ett antal boomers. Lägg därtill kriminella och personer med försörjningsstöd som har en liten "svart" ekonomi vid sidan om.

Sedan rekommenderas folk att ha kontanter hemma i krisberedskapssyfte, men det innebär ju inte att man ska betala med dem jämt och ständigt. Folk rekommenderas inte bara ha kontanter hemma utan även tillgång till flera korttjänster och betaltjänster som Swish. Men vi får se. Blir bojkotten framgångsrik så lär det bli en debatt i samhället

Så du menar att enbart en av tusen (1/1000) kunder kommer att avstå Max nu! Glöm det!
Citera
2026-07-27, 09:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Så du menar att enbart en av tusen (1/1000) kunder kommer att avstå Max nu! Glöm det!
Hur många tror du? Om 20 procent skulle avstå skulle Max genast återinföra kontanter. Så glöm det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in