2026-07-26, 08:53
Medlem
Twitterturkens avatar
Sånt här händer när man känner sig lite allt för bekväm gällande sina marknadsandelar.

Max har för övrigt gått ner sig rejält de senaste åren, minns tidigt 2010 tal då deras hamburgare alltid kändes fräscha och gjorda med färska ingredienser.

Nu har de blivit lika sunkiga som McDonalds, men kräver fortfarande ett premium pris.
Senast redigerad av Twitterturken 2026-07-26 kl. 08:56.
Citera
2026-07-26, 10:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Sånt här händer när man känner sig lite allt för bekväm gällande sina marknadsandelar.

Max har för övrigt gått ner sig rejält de senaste åren, minns tidigt 2010 tal då deras hamburgare alltid kändes fräscha och gjorda med färska ingredienser.

Nu har de blivit lika sunkiga som McDonalds, men kräver fortfarande ett premium pris.

Har du sett vilka som jobbar på max nuförtiden ? där har du svaret varför dom är skit idag.
Citera
2026-07-26, 10:24
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Helt perfekt. Det här är en win- win. Hoppas varenda jävla butik följer Max exempel. Vi normala konsumenter slipper då beblanda oss med desillusionerade konspirations- antiglobaliserings- preppers.

Lägg till svartarbetande och pantburkssamlare också. Jag tror de förlorar ca 0.03% av kunderna pga att de slutar med kontanthantering.
Citera
2026-07-26, 10:50
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Varför skulle kunderna uppskatta färre betalningsalternativ? Om de i samband med detta sänkte priserna något möjligtvis. De idiotförklarar ju folk.

Jag tror att alla som arbetar med såväl extern som intern företagskommunikation saknar samveten och själar. Uppenbara lögner bekommer dem inte.
Citera
2026-07-26, 10:50
Medlem
israelisinnocents avatar
Ingen service, kött eller cash.

När slutade dom med riktiga hamburgare?
Citera
2026-07-26, 10:57
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Precis, man betalade lite mer för Max för det var verkligen skillnad i kvalitet. Sen började McDonalds höja priserna medans Max började gå ner i kvalitet. Det var väl kring dom åren Max öppnade en restaurang i Dubai?

Då börjar jag osökt att tänka på kryptovalutor. Jag menar svenska kontanter är ju mer eller mindre kriminellt att ha på sig. Över 1000 kr, är det skumt och är det över 5000 kr måste det ligga brott bakom vips så är pengarna beslagtagna.

Tänk om Max, nä... Det är för långsökt...

Men så heter det ju poliskår. Poliskår + "finladssvenskar"= ?

Det var ett misstag att rköa upp rackarn som inte alls hade kvar sen igår. Jag rulaa upp en ny. Iaf det var bara en tanke.
Citera
2026-07-26, 12:48
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du betalar när du beställer.

https://www.max.se/hitta-max/max-app/

Märks det att jag inte äter på MAX?
Citera
2026-07-26, 13:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Man ska kunna betala med kontanter överallt. Annars är maten gratis. Jag tar den och springer. Det är inte olagligt
Betala med kontanter, självklart är dom måna att få kunder tar dom kontanter annars finns det andra som bryr sig om sina kunder och vill sälja det dom har.

Ta maten och springa, nej så gör man inte man bojkottar stället.
Citera
2026-07-26, 14:31
Medlem
Citat:
Det är stor skillnad också på vilken Max man går på.
Citera
2026-07-26, 14:57
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritsgubben
Alla säljer inte sällanköpsvaror som du som cyklar (eller dyra tjänster,reparationer osv med hög kronmarginal)

Skulle du betala lika stor del av vinsten i avgift på varje kund som nån som säljer en snusdosa med swish (8-9kr vinst=swishavgift 2till3kr)20 till 30% av vinsten i avgift) betyder det att om du säljer en dyr cykel för 60tusen och har vinstmarginal på 20 tusen så får du i relation betala 4 till 6000tusen kr i swishavgift på varje cykelkund som den lokala tobakshandlaren tvingas göra av vinsten.

-sjävklart ska max ta emot svenska pengar i sverige om de ska jobba i sverige och sälja burgare.

Annars är det bara att slänga ut dom och andra icke seriösa affärsidkare ur landet om man inte tar emot av staten utgivet betalmedel.

Sen får du gärna ta swish också om du vill utöver det men dina andra inlägg stinker grovt att du trycker på kunderna att inte betala med kontanter precis som max gjort hittils med sina skärmar.
Nej, det stinker inte grovt när jag säger sanningen, att 98% av mina kunder betalar med swish och att jag därför kunnat sluta med kontanter. Att däremot kalla mig fula namn för att jag inte tar kontanter som inga kunder utom du efterfrågar det kallas narcissism.

De enda butiker som jag ser måste ha kontanter är dagligvarubutiker. och bara 10 år till, sedan har alla eftersläntrare slängt sina sista sedlar och Sverige kan spara några miljarder i kostnad varje år.
Citera
2026-07-26, 15:01
Medlem
Då ska jag börja passera deras drive through och beställa mat, och när de inte tar kontanter så drar jag bara.
Citera
2026-07-26, 16:41
Medlem
Det konstiga med hela tråden är ju vem som överhuvudtaget har kontanter idag. Var har ni fått dem från? Står ni i kön till en bankomat och tar ut kontanter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in