Fast den stora frågan är kanske varför någon lägger ned så mycket energi, tid och pengar på att försöka ändra ANDRAS beteende. Mig veterligen finns det inte ETT EXEMPEL på hur någon aktivt agiterar för att folk som inte vill vaccinera sina barn skall göra det. Den gängse uppfattningen är att vill de inte så slipper dem.
Men det här verkar inte fungera enligt samma princip för den som är emot vaccinering. De är istället beredda att göra precis VAD SO HELST för att ANDRA inte skall vaccinera sina barn. Det här övergår mitt förstånd, i synnerhet som kärnan i deras grumliga argumentation verkar vara att "man skall få vara fri att göra som man vill".
Andelen lögner och falsk propaganda som formligen PUMPAS ut från de organisationer som lever gott på att lura lågintelligenta med diverse hemsnickrade lögner är stor, och de är minst sagt lyckosamma i sitt värv. Man behöver inte gå längre än till några av det där forumets mer prominenta antivaxxare så hittar man på en gång en imponerande samling lögner. Ett exempel på detta är lögnaren Ajogen, som helt skamlöst sitter och vräker ur sig rena lögner. Det finns alltså inte ens TILLSTYMMELSE till sanning i det han vräker ur sig. Helt otroligt hur dessa personer tillåts sitta och VRÄKA ur sig rena lögner på det sätt det gör.
Här ett annat exempel på hur en okunnig och ointelligent debattör som i flera år suttit och formligen VRÄKT ur sig lögner och desinformation:
Att det inte ens FINNS några adjuvanser i en vitmainspruta bekommer inte lögnaren "borskungen", de drar sig inte för NÅGINTING.
Här ett annat exempel på hur någon likt skribenten "Ajogen" aktivt väljer att aktivt producera lögner för att sprida desinformation. I det fallet kontaktade jag Professor Stanovic via min institution och informerade honom om att svenska antivaxxare använder honom för att sprida lögner och påverka folk på Youtube.
(FB) Aida Reva: Intelligenta människor kollar upp fakta – stor ironi!
På vilket sätt påverkar då den här typen av lögner småbarnsföräldrar och deras val huruvida deras barn skall få en K-vitaminspruta? Ganska mycket, skulle jag tro. Tyvärr handlar det om att lågintelligenta och lögn-benägna personer likt skribenten "Ajogen" och "borskungen" här på Flashback inte drar sig för att lura andra lågintelligenta. Att de sedan väljer att tro på den desinformation och lögner som pumpas ut via t.ex. "Ajogen" och "borskungen" är antagligen något som vi får finna oss i.
Men till syvene och sist är medicinering och vaccinering ett fritt val. Ingen skall tvinga någon att vaccinera sig eller ge sitt barn K-vitaminspruta, och det sker inte heller idag. Och det är inget som skall resultera i en orosanmälan, om du frågar mig.
Om den här desinformationen fortsätter, och om de lögner som sprids av skribenter som "Ajogen" får bättre fäste lär vi få se andelen barn med K-vitaminspruta och vaccineringar minska, och då kommer vi till sist hamna i en situation där kostnaden kommer börja ifrågasättas, och med besparingar och nedskärningar i åtanke kan man då inte låta bli att fråga sig:
Skall samhället eller "Ajogen" betala för vårdkostnaden när barn kräver sjukvård för krämpor som enkelt kunnat undvikas med en simpel injektion?