2026-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har väl vänsteridioten här som sagt att det är helt naturligt utifrån nån vänstervriden konspirationsteori.

Men du läste inte vad jag skrev. Om åsikterna inom islam är högerextrema, varför försvarar vänsterpuckona den fanatiskt. Jag har haft massor med debatter med dem här där de försvarar den och kan inte förklara sin egen totala inkonsekvens i frågan. Utan försöker framställa islam som världens bästa religion, samtidigt som samma puckon hatar fundamentalistiskt kristna, med i stort sett samma åsikter. Då handlar det om något annat.

Då är man helt väck i huvudet och klarar inte att ha en klar linje i sina huvuden. Men ser man hur de agerar, hatar de frihet, demokrati och välstånd, för det är vad de alltid står emot. Så där är de i alla fall konsekventa.

Du försöker väl själv vrida det till att det bara är enstaka individer, men nu är de faktiskt för många. Tror många inom HBQT där kommer att rösta på Afd, för hitintills har de varit skonade, men nu vet de att även de är målet för islamska terrorister.

Nope, jag har aldrig påstått att de rör sig om enstaka individer. Enbart att extremistjävlar, oavsett om de är höger eller vänster, är alla lika på så sätt att de enbart ser världen i svar och vitt. Det är därför högerextremister och islamister är lika i sin enfaldiga natur.
Citera
2026-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Tycker det är roligt att du använder termen "värdegrund". Den går inte att applicera på annat än identitetspolitik.

Men för att svara på ditt påstående från tidigare kommentar, islamister och högerextrema hatar varandra. De är som motpoler. Ungefär som att vänsterextrema och högerextrema är motpoler. Vänsterextrema och islamister är också motpoler.

Du pekar på likheterna, men alla extrema grupper har likheter, det gäller bara att välja det som passar ens agenda.

Visst är de motpoler men samtidigt väldigt lika.
Citera
2026-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu kommer han få träffa alla sina 72 oskulder.
Eller hur?

https://omni.se/uppgift-misstankt-skjuten-till-dods-av-polisen/a/L496v1
Ja och alla är män...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Den intressanta frågan är varför det sker sådana här terrordåd.

För att man importerar människor som är inkompatibla med västerländsk kultur. Det för 0 fördelar med sig och bara nackdelar men är ändå vänsterns viktigaste fråga.

Det kommer att hända igen och igen och igen och igen och igen tills man börjar bekämpa islamism och terrorelement istället för att göda dem.

Resultatet av det här kommer att bli : ingenting. Allt fortsätter som vanligt och så ljuger människor om att de är "förvånade" nästa gång det sker.

Det är inte acceptabelt för friska och tänkande människor dock.

Nej, lilla rasistjävel. Det sker inte på grund av migration utan helt enkelt på grund av att det finns extremistjävlar i alla samhällen oavsett.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Så islamister hatar homosexuella och vänstern hatar de som hatar homosexuella. Ändå går vänstern hand i hand med dessa individer, varför???!
Muslimer får ljuga för otrogna.
Citera
2026-07-26, 21:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamb
Försvarar aldrig terrorism. Men för att försöka förstå människors ilska av olika anledningar så räcker det ju med att titta på USA och Israels bombningar av Iran för att ändå kunna föreställa sig väldigt många upprörda muslimer och islamister?
Och när muslimerna är så upprörda väljer en av dem att köra en skåpbil rakt in i en bögfestival i Berlin som inte alls har något med USA eller Israel att göra?

Verkar logiskt... eller inte? Hade han kört bilen in i USAs eller Israels ambassad hade jag förstått varför i alla fall även om jag givetvis inte håller med. Det här är bara ett vanligt muslimskt vansinnesdåd ungefär som Charlie hebdo, fast i lightversion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Föga muslimskt???? Vilka droger går du på? Jag skrev 7 Oktober om du missade det, eller du valde att missa det?

Du menar Putins födelsedag?
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Terroristen som blev hjälskjuten hade ett passande namn.
Bailout!

Bara vi viftar med regnbågsflaggor blir det nog bra.
Citera
2026-07-26, 21:07
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Visst är de motpoler men samtidigt väldigt lika.

Precis som att islamister och vänsterextrema är lika. Högerextrema och vänsterextrema är också lika.

Tror du förstår egentligen. Men du är för investerad nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Mot hbtq skrev jag.

Om du undrar varför?

1. Det finns redan idag över 1 miljon i Sverige. Andelen ökar konstant.

2. Många kommer från länder och kulturer där man dödar homosexuella, ex: Somalia/Afghanistan/Syrien.

3. Gårdagens terrordåd

4. De undersökningar från ex UK som visar att 69% av deras muslimer vill att homosexualitet ska straffas.

Nej, lilla vännen. Sverige har en av Europas striktaste asylpolitik idag om du missat det. Och åter igen, att det finns många muslimer i Sverige är inte att likställa med att det finns 1 miljon potentiella terrorister i Sverige. Oavsett om ni patetiska extremistjävlar önskar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Menar fu att ”ideologiska olikheter” är ett skäl för trakasserier? Min vän är profilerad homosexuell i Göteborg. Det var därför han blev trakasserad.
Anekdotisk bevisföring säger som vanligt ingenting om verkligheten.
I ditt tidigare inlägg kallade du den profilerade homosexuelle för ”bekant”, nu ”vän”. Stor skillnad. Du hittar väl inte bara på?
Citera
2026-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De kommer inte kräva att deras medlemmar fördömmer det.

Och? Vänsterpartiet är i minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in