2026-07-26, 20:47
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
De vill ha ett mångkulturellt samhälle och med mångkultur kommer allsköns MENA-brott som ett brev på posten.
Men de blundar man för och bortförklarar man.

Ett islamistiskt terrordåd under Pride i Stockholm skulle förändra valrörelsen väldeliga skulle jag tro.

Inte nog med opinionssiffrorna nog skulle skifta, det skulle nog bli ett jävla säkerhetspådrag varenda jävla demonstration, vid varenda partiledartal osv.

Med invandringen får vi ett övervakningssamhälle

Vi får ett samhälle där ingen kan känna sig trygg.
Citera
2026-07-26, 20:47
Medlem
Hittar det inte nu, men någon skrev här tidigare att han skulle vilja döda alla muslimer i Europa. Det där var obehagligt och osmakligt.

Även de som avskyr muslimer bör kunna besinna sig. Vi ska inte önska livet ur jättestora grupper av människor. Vi kan önska att vi kunde ändra deras beteende, ja. Och vi kan säga att vi ogillar religionsfriheten som ibland tycks leda till att Europa tolererar lite vad som helst.

Men önska livet ur en hel folkgrupp? Nej, där går gränsen. Jag tycker det är helt okej att utvisa en massa extremister, många, många fler än Europa hittills har klarat av att utvisa.

Men jag säger som Jimmie Åkesson: De som kommer hit och vill leva som svenskar och respektera vår lagstiftning och våra oskrivna lagar, de ska respekteras som och behandlas som svenskar. Även om de tror på Allah och firar ramadan!
Citera
2026-07-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Låter hemskt om det är pga att din bekanta är homosexuell. Dock är det svårt att veta om det är därför från din kommentar.

Kan det funnits andra anledningar till hoten? Som ideologiska olikheter?
Menar fu att ”ideologiska olikheter” är ett skäl för trakasserier? Min vän är profilerad homosexuell i Göteborg. Det var därför han blev trakasserad.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka är vänstern? När exakt har de försvarat terroristdåd?
Du har väl vänsteridioten här som sagt att det är helt naturligt utifrån nån vänstervriden konspirationsteori.

Men du läste inte vad jag skrev. Om åsikterna inom islam är högerextrema, varför försvarar vänsterpuckona den fanatiskt. Jag har haft massor med debatter med dem här där de försvarar den och kan inte förklara sin egen totala inkonsekvens i frågan. Utan försöker framställa islam som världens bästa religion, samtidigt som samma puckon hatar fundamentalistiskt kristna, med i stort sett samma åsikter. Då handlar det om något annat.

Då är man helt väck i huvudet och klarar inte att ha en klar linje i sina huvuden. Men ser man hur de agerar, hatar de frihet, demokrati och välstånd, för det är vad de alltid står emot. Så där är de i alla fall konsekventa.

Du försöker väl själv vrida det till att det bara är enstaka individer, men nu är de faktiskt för många. Tror många inom HBQT där kommer att rösta på Afd, för hitintills har de varit skonade, men nu vet de att även de är målet för islamska terrorister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Hittar det inte nu, men någon skrev här tidigare att han skulle vilja döda alla muslimer i Europa. Det där var obehagligt och osmakligt.

Även de som avskyr muslimer bör kunna besinna sig. Vi ska inte önska livet ur jättestora grupper av människor. Vi kan önska att vi kunde ändra deras beteende, ja. Och vi kan säga att vi ogillar religionsfriheten som ibland tycks leda till att Europa tolererar lite vad som helst.

Men önska livet ur en hel folkgrupp? Nej, där går gränsen. Jag tycker det är helt okej att utvisa en massa extremister, många, många fler än Europa hittills har klarat av att utvisa.

Men jag säger som Jimmie Åkesson: De som kommer hit och vill leva som svenskar och respektera vår lagstiftning och våra oskrivna lagar, de ska respekteras som och behandlas som svenskar. Även om de tror på Allah och firar ramadan!

Hoppas SÄPO håller koll på de personer som skriver den typen av kommentarer, helt oacceptabelt.
Citera
2026-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Ett islamistiskt terrordåd under Pride i Stockholm skulle förändra valrörelsen väldeliga skulle jag tro.

Inte nog med opinionssiffrorna nog skulle skifta, det skulle nog bli ett jävla säkerhetspådrag varenda jävla demonstration, vid varenda partiledartal osv.

Med invandringen får vi ett övervakningssamhälle

Vi får ett samhälle där ingen kan känna sig trygg.
Och ändå så har Sossarna sedan 80-talet velat intala oss att invandringen bara berikar kommer oss till nytta.
Citera
2026-07-26, 20:50
Medlem
Erik Östs avatar
Nu kommer han få träffa alla sina 72 oskulder.
Eller hur?

https://omni.se/uppgift-misstankt-skjuten-till-dods-av-polisen/a/L496v1
Senast redigerad av Erik Öst 2026-07-26 kl. 20:53.
Citera
2026-07-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu kommer han få träffa alla sina 72 oskulder.
Eller hur?
Han kom fel så där är bara 72 st bögar som är oskulder.
Citera
2026-07-26, 20:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Exakt, regimen i Berlin fick precis det slut de önskade sig. Att skjuta ihjäl honom i en kolonistuga var det absolut bästa sättet för dem att begrava sanningen och nu slipper de en offentlig rättegång där det egentliga motivet - det djupa geopolitiska hämndbegäret mot Tysklands vapenexport - skulle ha kommit ut i ljuset och hade han ställts inför rätta i en domstol och fått tala fritt så hade hela världen fått höra hur den tyska statens medskyldighet till de brutala bombningarna av hans fädernesland Libanon var den faktiska tändhatten till att han slog tillbaka.
En sådan typ har inget intressant att berätta, då han saknar individualitet och är programmerad med några få enkla dogmer. Rättegången hade blivit ett sömnpiller.

Han var säkert mycket rädd där han försökte gömma sig i kolonistugan. Det var humant att ge honom ett snabbt slut.
Citera
2026-07-26, 20:53
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Nej, det var inte det jag skrev.

Tycker det är roligt att du använder termen "värdegrund". Den går inte att applicera på annat än identitetspolitik.

Men för att svara på ditt påstående från tidigare kommentar, islamister och högerextrema hatar varandra. De är som motpoler. Ungefär som att vänsterextrema och högerextrema är motpoler. Vänsterextrema och islamister är också motpoler.

Du pekar på likheterna, men alla extrema grupper har likheter, det gäller bara att välja det som passar ens agenda.
Senast redigerad av Hulebacken 2026-07-26 kl. 20:56.
Citera
2026-07-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Ja vi kom ju fram till det i mina tidigare länkar du bad om. Ex att 60% av alla muslimer i UK vill att homosexualitet ska vara straffbart, och att enbart 18% av muslimerna inte hade nått problem med hbtq(sannolikt då de som inte är troende).

Så ja. Nazister/högerextremister och muslimer har en liknande syn på homosexuella.

Problemet är bara att vi i Sverige har 1 miljon muslimer och max 3000 nazister.
Sååå do your math!

Vilka tror du är det största hotet?
3000 vs 1 000 000 ?

Haha, din paranoide jävel. Varför skulle muslimer utgöra ett hot i Sverige?
Citera
2026-07-26, 20:54
Medlem
Citat:
Vilka är vänstern? När exakt har de försvarat terroristdåd?

Den intressanta frågan är varför det sker sådana här terrordåd.

För att man importerar människor som är inkompatibla med västerländsk kultur. Det för 0 fördelar med sig och bara nackdelar men är ändå vänsterns viktigaste fråga.

Det kommer att hända igen och igen och igen och igen och igen tills man börjar bekämpa islamism och terrorelement istället för att göda dem.

Resultatet av det här kommer att bli : ingenting. Allt fortsätter som vanligt och så ljuger människor om att de är "förvånade" nästa gång det sker.

Det är inte acceptabelt för friska och tänkande människor dock.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-07-26 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in