2026-07-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Det hände dagen före hans spelning, dom två var på kino en nattklubb som det bara är 18-22 åringar på
Undrar om jockiboi var otrogen för har svårt att tro att en ensam tjej hänger på till efterfest

Kino är väl också den nattklubb man köper biljetter till för Rockoffs efterfest. Åtminstone var det dit man skulle om man ville köra en meet & greet med artister. Kino var dit man skulle när jag var på Rockoff 2023. Nån som faktiskt varit där får gärna säga vart man skulle i år, då man inte haft möjlighet att åka på den festivalen igen ännu.

Tänker att det kan vara bra info att ha med i bagaget då detta kan vara varför JB och den misstänkte var på nattklubben för nyblivna vuxna. De kan varit där med artisterna som spelade då denna händelse ägde rum. Om jag förstått rätt så hände allt natten före JBs spelning.
Citera
2026-07-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realaltoid
Vad i hela friden får er tro att det skulle vara den person ni pekar ut? Personen aktiv på sin Instagram som om inget har hänt.

Han är ju skäligen misstänkt, inte frihetsberövad. Självklart går det bra att vara aktiv på Instagram då ”som om inget hänt”.
Citera
2026-07-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Han är ju skäligen misstänkt, inte frihetsberövad. Självklart går det bra att vara aktiv på Instagram då ”som om inget hänt”.
Känns aningen psykopatiskt att låtsas som ingenting, men det kanske bara är jag.
Citera
2026-07-26, 17:19
Medlem
Citat:
Känns aningen psykopatiskt att låtsas som ingenting, men det kanske bara är jag.

Inte direkt ovanligt. Finns väl två vägar att gå: antingen uttala sig på något vis, eller bara tiga ihjäl.
Citera
2026-07-26, 17:44
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raffelind92
Kino är väl också den nattklubb man köper biljetter till för Rockoffs efterfest. Åtminstone var det dit man skulle om man ville köra en meet & greet med artister. Kino var dit man skulle när jag var på Rockoff 2023. Nån som faktiskt varit där får gärna säga vart man skulle i år, då man inte haft möjlighet att åka på den festivalen igen ännu.

Tänker att det kan vara bra info att ha med i bagaget då detta kan vara varför JB och den misstänkte var på nattklubben för nyblivna vuxna. De kan varit där med artisterna som spelade då denna händelse ägde rum. Om jag förstått rätt så hände allt natten före JBs spelning.

Har alltid varit kino för rockoff efterfest
Svårt att tro att takida var där och bjöd in jockiboi dom spelade samma kväll som våldtäkten ägde rum
Ska kolla runt lite och återkomma
Citera
2026-07-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Har alltid varit kino för rockoff efterfest
Svårt att tro att takida var där och bjöd in jockiboi dom spelade samma kväll som våldtäkten ägde rum
Ska kolla runt lite och återkomma

Takida hade nog fått mej till Kino iaf, även om jag inte hör till klubbens åldersgrupp. Vad jag har hört om Jockiboi så håller jag nog med om att han nog antagligen inte finns högst upp på kompislistan. Jag är inte insatt i vilken musik Jockiboi spelar så hade jag haft möjlighet att vara där hade det nog varit för nån annan artist, även om jag nog skulle försökt lyssna på allt.
Citera
2026-07-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
En våldtäkt betyder ingenting idag. Det kan vara en svärmorsdröm som blir anmäld. En missuppfattning av subtila signaler på ett hotellrum kan leda till fängelse i flera år. Jag vet dock ingenting om detta ärende, och bryr mig inte. Jag undrar dock hur man kommer att se på den här tiden om 50 år.

Skulle vilja se hur du såg det om det var din mamma som blev utsatt.men du är säkert som Jocke med familjen
Citera
2026-07-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrogg
Fel av mig!

Det verkar vara D*nj*l
Konstigt då han varit i Norrköping den tiden
Så sluta skriva massa skit din pajas
Citera
2026-07-26, 20:52
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thebigone999
Konstigt då han varit i Norrköping den tiden
Så sluta skriva massa skit din pajas

Första grejen han uppdaterade på sin instagram var från norrköping,
Efter det att han släpptes från arresten i mariehamn
Varför syntes han på kino dagen före påsögats spelningen, samt att vittnen såg att polisen tog med han från hotel savoy
Och även åländska media har sagt att det var en ur jockibois management

Så vem är pajas nu
Citera
2026-07-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
"Offret" har tillsammans med sin pojkvän sökt män för att ha sex med henne medans henne man tittar på, alternativt att akten filmas och delas med pojkvännen.
Berätta mer?
Citera
2026-07-26, 22:20
Medlem
HejaFinlands avatar
När jag googlade namnet på personen som nämns i tråden kommer alla nyheter om våldtäkten upp trots att det inte är något jag sökt på. Så det verkar vara faktum på WWW.
Citera
2026-07-27, 00:41
Medlem
Citat:
Du är ju hopplös. Om någon annan, som tagit sin medicin, har svaret, dela gärna med er.
Svaret är för att en användare som tidigare (själv outat det) fått och delat information direkt från Joakim Lundell. Det gäller allt från händelser runt Jockes brorsbarn till händelser i Joakims liv.

Jockibois nätverk har gått ur med att den gripne är en i sällskapet. Vad skulle Joakim vinna på att få en flashbackare att slänga Danjal, Joakims närmaste vän och kollega åt vargarna på flashback?
Senast redigerad av Pallal 2026-07-27 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in