2026-07-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Av någon anledning utgår du från att LVU-och skilsmässo-föräldrarna på TT inte tillhör denna grupp, fast flera av dem tillhör just den gruppen. Typiskt är också att de skyller barnens avståndstagande på allt och alla utom dem själva.

Det jag har i åtanke är att SP själv refererade till samtal hon haft med soc om att barnen skulle ha åsikter om sin mammas agerande på TT.

En alternativ tolkning är att hon börjat fokusera på att göra nödvändiga förändringar i sitt liv.

Jag har hört inspelningen där socialtjänsten hotar henne med barnen om hon härjar på TT flera gånger. Vid inget tillfälle i den finns det du nu påstår som säkert. Först skrev du att du kunde ha fel och att det var "något liknande", nu låter det som ett bekräftat citat. Den övergången är i sig märklig. Var kommer uppgiften ifrån egentligen?
Citera
2026-07-26, 14:09
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Jag har hört inspelningen där socialtjänsten hotar henne med barnen om hon härjar på TT flera gånger. Vid inget tillfälle i den finns det du nu påstår som säkert. Först skrev du att du kunde ha fel och att det var "något liknande", nu låter det som ett bekräftat citat. Den övergången är i sig märklig. Var kommer uppgiften ifrån egentligen?

Du kan ju posta hela samtalet då, eftersom du nu har koll på exakt vad som sas.

Hur lät detta påstådda hot från socialtjänsten, hur utrycktes detta hot?
Citera
2026-07-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du kan ju posta hela samtalet då, eftersom du nu har koll på exakt vad som sas.

Hur lät detta påstådda hot från socialtjänsten, hur utrycktes detta hot?

Som jag minns det kopplade den där chefen från socialtjänsten hennes kritik mot förvaltningen som härjande och om hon fortsatte härja eller överklaga beslut skulle det inte bli något umgänge.
Citera
2026-07-26, 14:58
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Som jag minns det kopplade den där chefen från socialtjänsten hennes kritik mot förvaltningen som härjande och om hon fortsatte härja eller överklaga beslut skulle det inte bli något umgänge.

Att det var hennes ”kritik” som var problemet är uppenbart Palms egna tolkning, att kritiken i sig består av att stå och skrika könsord som en vildvittra på stan, är nog mer vad de syftade på med härjande, och något de även meddelade att barnen inte mådde bra av det.

Det förklarades bort med att barnen var hjärntvättade av socialtjänsten.

Men jag har nog inspelningen av samtalet nånstans, kan gräva fram den så kan vi gå igenom exakt vad som sades, om det är av intresse?
Citera
2026-07-26, 14:59
Medlem
ludexSums avatar
Citat:

Det var ingen inspelning som bearbetades. SP hade en live med andra som berättade om att socialtjänsten hävdat att deras barn inte ville ha kontakt, SP berättade då om sina kontakter med socialtjänsten och hur de påstått "något liknande". SPs barn är nu så pass gamla att hade de velat ha någon sorts umgänge i form av samtal eller fysiska möten, så hade de sannolikt fått det eftersom omhändertagandet enligt uppgift inte ska grundas i någon sorts våld. Vill barnen ha kontakt så kommer kontakt upprättas.
Citera
2026-07-26, 15:17
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Att det var hennes ”kritik” som var problemet är uppenbart Palms egna tolkning, att kritiken i sig består av att stå och skrika könsord som en vildvittra på stan, är nog mer vad de syftade på med härjande, och något de även meddelade att barnen inte mådde bra av det.

Det förklarades bort med att barnen var hjärntvättade av socialtjänsten.

Hjärntvättade av soc, den andre föräldern, släktingar, skolan, bup, jourfamilj osv. Alla andras fel, alltid, ibland riktas ilskan även direkt mot barnen.

Det är säkert lätt att som helt oinsatt svepas med av dessa extrema och obehagliga redogörelser som nu upplevs stå som spön i backen, och helt glömma bort att det finns en stor grupp föräldrar som istället lägger ansvaret där det hör hemma och gör allt de kan för att lösa situationen.

Det är stor skillnad på 'föräldrar' och 'föräldrar'.

Citat:
Men jag har nog inspelningen av samtalet nånstans, kan gräva fram den så kan vi gå igenom exakt vad som sades, om det är av intresse?

Kan vara intressant. Sedan är det bara 1 samtal, vad som sagts under alla andra samtal mellan parterna vet endast parterna.
Citera
2026-07-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det var ingen inspelning som bearbetades. SP hade en live med andra som berättade om att socialtjänsten hävdat att deras barn inte ville ha kontakt, SP berättade då om sina kontakter med socialtjänsten och hur de påstått "något liknande". SPs barn är nu så pass gamla att hade de velat ha någon sorts umgänge i form av samtal eller fysiska möten, så hade de sannolikt fått det eftersom omhändertagandet enligt uppgift inte ska grundas i någon sorts våld. Vill barnen ha kontakt så kommer kontakt upprättas.

Nu är det plötsligt en livesändning, inte en inspelning, med en helt ny detalj om andra deltagare. Tredje versionen av samma påstående, varje gång mer specifik. Dessutom kommer du med antaganden som du omöjligt kan veta något om, ifall du inte själv skulle vara personligen delaktig. Är du själv part i detta fall?
Citera
2026-07-27, 19:26
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Nu är det plötsligt en livesändning, inte en inspelning, med en helt ny detalj om andra deltagare. Tredje versionen av samma påstående, varje gång mer specifik. Dessutom kommer du med antaganden som du omöjligt kan veta något om, ifall du inte själv skulle vara personligen delaktig. Är du själv part i detta fall?

Du förstår uppenbarligen inte vad du läser, det är du - inte jag - som nämnt en inspelning, och jag har inte ändrat något i min redogörelse. Detta är vad jag yttrat gällande ämnet:

"SP från FU har väl också yttrat något om att socialtjänsten förmedlat att hennes barn inte vill att hon ska härja på TT, och att de inte bett om umgänge? Jag kan ha fel, det var något liknande iaf och att SP vägrade hörsamma eftersom hon själv inte ansåg att hennes agerande på sociala medier inte skadade barnen eftersom hon inte talade om dem personligen."

"Det jag har i åtanke är att SP själv refererade till samtal hon haft med soc om att barnen skulle ha åsikter om sin mammas agerande på TT."

"Det var ingen inspelning som bearbetades. SP hade en live med andra som berättade om att socialtjänsten hävdat att deras barn inte ville ha kontakt, SP berättade då om sina kontakter med socialtjänsten och hur de påstått "något liknande". SPs barn är nu så pass gamla att hade de velat ha någon sorts umgänge i form av samtal eller fysiska möten, så hade de sannolikt fått det eftersom omhändertagandet enligt uppgift inte ska grundas i någon sorts våld. Vill barnen ha kontakt så kommer kontakt upprättas."

Vilket/vilka antagande?
Citera
2026-07-29, 10:32
Medlem
Citat:

De som pratar om socialtjänsten påTT gör det i sina lives timmar i sträck. Inga skrik.

Hur många terrabite måste du ha av inspelningar när detta pågått så många år?

Jag önskar dig insikt i ditt beteende för ditt och andras bästa.
Citera
2026-07-29, 11:24
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
De som pratar om socialtjänsten påTT gör det i sina lives timmar i sträck. Inga skrik.

Hur många terrabite måste du ha av inspelningar när detta pågått så många år?

Jag önskar dig insikt i ditt beteende för ditt och andras bästa.

Ja som tur är så är lagringsutrymme inte något direkt problem men tack för din omtanke kring det?
Kan du förklara vad du anser är så konstigt ned att spela in tiktok lives?

Går du till youtube t ex finns det ju miljontals uppladdningar av lives av diverse kreatörer som kommenterar och följer etc. Är alla dom också sånna som då behöver någon form av insikt kring hemskheten av att spela in något som sänds på internet?

Att sitta på TT i flera timmar i sträck det är helt normalt beteende, men om någon skulle spela in det, ja då måste de tydligen in på psyk omgående, hur får du ens ihop det?
Citera
2026-07-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ja som tur är så är lagringsutrymme inte något direkt problem men tack för din omtanke kring det?
Kan du förklara vad du anser är så konstigt ned att spela in tiktok lives?

Går du till youtube t ex finns det ju miljontals uppladdningar av lives av diverse kreatörer som kommenterar och följer etc. Är alla dom också sånna som då behöver någon form av insikt kring hemskheten av att spela in något som sänds på internet?

Att sitta på TT i flera timmar i sträck det är helt normalt beteende, men om någon skulle spela in det, ja då måste de tydligen in på psyk omgående, hur får du ens ihop det?

Det va du som sa psyk omgående. Jag uppmanar dig lyssna på digsjälv. Om du faktiskt skulle kontakta psykiatrin och berätta sanningen, att du under mer än fyra års tid har suttit och systematiskt förföljt, övervakat, filmat och sparat timslånga sändningar av utsatta människor i djup personlig kris.

Att du har skapat ett specifikt konto bara för att kartlägga dem, och att du sedan använder din fritid till att smutskasta och håna dem anonymt på ett forum.

Tror du på allvar att en psykolog skulle titta på ditt gigantiska arkiv av sparade livsöden och säga, Vilken normal och hälsosam hobby, det här är exakt som YouTube

Svaret är nej. De skulle direkt undra hur det står till med dig, din empati och ditt mående. Det är inte de personer som pratar om sina liv som är onormala. Jag undrar verkligen uppriktigt hur det står till med dig.
Citera
2026-07-29, 19:43
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det va du som sa psyk omgående. Jag uppmanar dig lyssna på digsjälv. Om du faktiskt skulle kontakta psykiatrin och berätta sanningen, att du under mer än fyra års tid har suttit och systematiskt förföljt, övervakat, filmat och sparat timslånga sändningar av utsatta människor i djup personlig kris.

Jasså, förföljt och övervakat, och filmat alltså? Väldigt vad du brer på här.
Citat:
Att du har skapat ett specifikt konto bara för att kartlägga dem, och att du sedan använder din fritid till att smutskasta och håna dem anonymt på ett forum.

Vad för specifikt konto pratar du om nu, mår du bra? Du däremot har ju bokstavligen skapat ett konto du döpt specifikt för att håna en användare i tråden ju.

Citat:
Tror du på allvar att en psykolog skulle titta på ditt gigantiska arkiv av sparade livsöden och säga, Vilken normal och hälsosam hobby, det här är exakt som YouTube

Svaret är nej. De skulle direkt undra hur det står till med dig, din empati och ditt mående. Det är inte de personer som pratar om sina liv som är onormala. Jag undrar verkligen uppriktigt hur det står till med dig.

Enda anledningen att jag ens satte igång inspelning av deras lives, var för att som du ser nu tillexempel, att Fia raderat allt skit hon postat, och de har alla en tendens att bara hävda att de aldrig ens sagt saker som de har sagt i lives. Så ja, hade gänget kunna stå för sina ord och tala sanning hade jag nog aldrig ens fått för mig idén att spela in något.

Family United gastar ju hela tiden om att de vill bli granskade etc, så de lär väl inte ha något emot att saker spelats in så sanningen om vad som sagts finns bevarad.

Men intressant hur, en diskussion kring vad som sagts i en live, ledde till att du blir helt rabiat över att någon sitter på inspelningar av vad Family United utryckt, hur kommer det sig? Borde väl snarare vara välkommet från dig så kan vi få höra svart på vitt vad som sagts eller hur?

Är väl min yttrandefrihet i allra högsta grad att diskutera vad en offentlig person och opinionsbildare gör för uttalanden, eller är du av en annan åsikt där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in