2026-07-25, 15:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vi som pratar om dessa individer är ju faktiskt dom som följt dom och känner till deras fall. Men när man diskuterar fallen bemöts man av dig t ex, med allmänna svepande åsikter som inte är relevant till dessa fall som du inte ens känner till.

Varför hindrar din okunskap dig inte att uttala dig? Borde ta ditt eget råd tycker jag.
Du diskuterar inte. Du kommer mest med korta hånfullheter utan sammanhang.

Okunskapen finns hos den som ännu inte förstått den bristande rättssäkerheten inom socialtjänsten. Att drabbade människor kan drivas till irrationellt agerande är inte ett dugg konstigt – det är snarast en naturlig och förväntad reaktion på vanmakt.
Citera
2026-07-25, 15:30
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Jag har följt diskussionerna både på tiktok och här på flashback. Det som pågår här känns som ett rent karaktärsmord på de föräldrar som faktiskt vågar kliva fram och berätta om sina upplevelser. Det är skrämmande att se hur hårt och känslolöst vissa bemöter dem, nästan som om man njuter av att trycka ner människor som redan mår dåligt.

Flera av de du refererar till är föräldrar som förlorat VBU till den andre föräldern. Vad är det som får dig att anse att det är rimligt att svälja dessa föräldrars hat och anklagelser mot socialtjänsten? Den andra delen då, som fått VBU och är nöjda med socialtjänstens handläggning, de är helt ointressanta?

Citat:
Jag har aldrig sett någon av dessa föräldrar bete sig illa.

Nej, varför skulle du? Vilken betydelse har deras beteende och uppträdande för dig? Hade du varit mindre mottaglig för deras budskap om de hade betett sig antisocialt och knepigt?

Citat:
Vi som pratar om dessa individer är ju faktiskt dom som följt dom och känner till deras fall. Men när man diskuterar fallen bemöts man av dig t ex, med allmänna svepande åsikter som inte är relevant till dessa fall som du inte ens känner till. Varför hindrar din okunskap dig inte att uttala dig? Borde ta ditt eget råd tycker jag.

Det är något knasigt med detta nätverk. Inte ens barnen som officiellt kommer ut med att de tagit avstånd från sina Tiktok-föräldrar får gehör. LVU-föräldrarna blockar dem, övriga vägrar bara lägga vikt vid faktumet att barn i alla åldrar både anmäler sina egna föräldrar, sedan vägrar komma tillbaka efter placering, tar avstånd och säger upp kontakten.

Man talar heller inte om LVU3-barnen - de som oftare vill komma hem men där föräldrarna bett myndigheterna ta över och som under inga omständigheter vill ha hem sina barn. Dessa ärenden är vanliga men bakas ihop "inkompetenta häxor från socialtjänsten kidnappar våra barn".
Citera
2026-07-25, 16:13
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du diskuterar inte. Du kommer mest med korta hånfullheter utan sammanhang.

Okunskapen finns hos den som ännu inte förstått den bristande rättssäkerheten inom socialtjänsten. Att drabbade människor kan drivas till irrationellt agerande är inte ett dugg konstigt – det är snarast en naturlig och förväntad reaktion på vanmakt.

Varför har du nu repeterat denna åsikt flera gånger, vad får dig att tro att jag inte förstått?

Jag vet att du anser att människor kan drivas till irrationellt beteende pga trauma från socialtjänsten. Du har sagt det flertalet gånger nu, och jag har bekräftat att det absolut kan vara möjligt. Så varför maler du på om det? Vad är oklart?

Har du några som helst belägg att det ÄR så för dessa individer?
Citera
2026-07-26, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Flera av de du refererar till är föräldrar som förlorat VBU till den andre föräldern. Vad är det som får dig att anse att det är rimligt att svälja dessa föräldrars hat och anklagelser mot socialtjänsten? Den andra delen då, som fått VBU och är nöjda med socialtjänstens handläggning, de är helt ointressanta?

Nej, varför skulle du? Vilken betydelse har deras beteende och uppträdande för dig? Hade du varit mindre mottaglig för deras budskap om de hade betett sig antisocialt och knepigt?

Det är något knasigt med detta nätverk. Inte ens barnen som officiellt kommer ut med att de tagit avstånd från sina Tiktok-föräldrar får gehör. LVU-föräldrarna blockar dem, övriga vägrar bara lägga vikt vid faktumet att barn i alla åldrar både anmäler sina egna föräldrar, sedan vägrar komma tillbaka efter placering, tar avstånd och säger upp kontakten.

Man talar heller inte om LVU3-barnen - de som oftare vill komma hem men där föräldrarna bett myndigheterna ta över och som under inga omständigheter vill ha hem sina barn. Dessa ärenden är vanliga men bakas ihop "inkompetenta häxor från socialtjänsten kidnappar våra barn".

Jag har bara hört saklig kritik mot socialtjänsten av dessa föräldrar, identisk med den som nu framförs i Elsa fallet och Malin fallet. Detta är absolut inte irrationell kritik så jag vet inte vad du pratar om.

De som pratar om socialtjänsten kan ha förlorat sina barn via process om vårdnad, LVU eller båda. Om barnen förlorar helt sin förälder spelar det väl ingen roll vad man kallar det, övergeppet är ju där ändå.

Jag känner inte till ett enda barn som tagit avstånd från sina föräldrar som kämpar för sina barn du hittar på.
Citera
2026-07-26, 08:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag har bara hört saklig kritik mot socialtjänsten av dessa föräldrar, identisk med den som nu framförs i Elsa fallet och Malin fallet. Detta är absolut inte irrationell kritik så jag vet inte vad du pratar om.

De som pratar om socialtjänsten kan ha förlorat sina barn via process om vårdnad, LVU eller båda. Om barnen förlorar helt sin förälder spelar det väl ingen roll vad man kallar det, övergeppet är ju där ändå.

Jag känner inte till ett enda barn som tagit avstånd från sina föräldrar som kämpar för sina barn du hittar på.

Då har du inte lyssnat.

Kritiken varierar från att barn mals ner till köttfärs och säljs till McDonalds, till att LVU skulle kosta halva vår stadsbudget.

Om du väljer att tro att det är fakta och sakligt, då har jag en bro att sälja dig.
Citera
2026-07-26, 08:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Du har ju fallet med Null, och Mahija där man kan se framtiden där barnen tar helt avstånd när de blir vuxna, sen har vi gullimax, där hennes son inte vill prata med henne. Själv är hon övertygad om att sonen blir hjärntvättad av pappan som avlyssnar alla samtal och tvingar sonen till att inte vilja ha kontakt.

Sen för övrigt vet du ju inte vad barnen sagt och inte eller om de tagit avstånd.
Citera
2026-07-26, 10:39
Medlem
Citat:
Du har ju fallet med Null, och Mahija där man kan se framtiden där barnen tar helt avstånd när de blir vuxna, sen har vi gullimax, där hennes son inte vill prata med henne. Själv är hon övertygad om att sonen blir hjärntvättad av pappan som avlyssnar alla samtal och tvingar sonen till att inte vilja ha kontakt.

Sen för övrigt vet du ju inte vad barnen sagt och inte eller om de tagit avstånd.

De två första du pratar om är inte en del av LVU eller vårdnadstvister. Det finns många olika personer som pratar om allt från djur och vaccin till sina egna mammor. De har egentligen inget med barnen att göra, utan har bara nästlat sig in i de här grupperna för att få uppmärksamhet. De fick mycket medkänsla i början, men det var innan det klargjordes att deras historier faktiskt var falska.

Kontot som pratade om McDonalds har dessutom själv erkänt att syftet var att sabotera för de familjer som kämpar. Den personen hör inte hemma i den här tråden över huvud taget, utan försvann efter att lögnen avslöjats.
Citera
2026-07-26, 11:09
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Då har du inte lyssnat. Kritiken varierar från att barn mals ner till köttfärs och säljs till McDonalds, till att LVU skulle kosta halva vår stadsbudget. Om du väljer att tro att det är fakta och sakligt, då har jag en bro att sälja dig.

Citat:
Du har ju fallet med Null, och Mahija där man kan se framtiden där barnen tar helt avstånd när de blir vuxna, sen har vi gullimax, där hennes son inte vill prata med henne. Själv är hon övertygad om att sonen blir hjärntvättad av pappan som avlyssnar alla samtal och tvingar sonen till att inte vilja ha kontakt. Sen för övrigt vet du ju inte vad barnen sagt och inte eller om de tagit avstånd.

SP från FU har väl också yttrat något om att socialtjänsten förmedlat att hennes barn inte vill att hon ska härja på TT, och att de inte bett om umgänge? Jag kan ha fel, det var något liknande iaf och att SP vägrade hörsamma eftersom hon själv inte ansåg att hennes agerande på sociala medier inte skadade barnen eftersom hon inte talade om dem personligen.

Citat:

Se svar från ovan från Vajervevaren.

Citat:

Det är vanligare än folk tror att barn tar avstånd från och helt bryter med sina föräldrar, men eftersom det är tabu för de flesta föräldrar så är exponeringen begränsad. Det är även vanligt att föräldrar erkänner att barn brutit med dem men de kan då också skylla på alla möjliga omständigheter och andra personer, inte sällan de andra föräldern, släktingar, grannar, skolan, sjukvården, bup, myndigheter. Många barn som inte är nöjda med en eller bägge föräldrar väntar på dagen de kan flytta hemifrån och själva välja sitt sällskap. Vid skilsmässor blir det ofta tydligt vilken förälder som brister i föräldraförmåga då ett eller samtliga barn väljer att bo på heltid med en förälder och väljer bort den andra. Min bedömning är att de flesta bortvalda föräldrar tuggar i sig detta men sedan har vi gruppen som är totalt oförmögna att förstå/acceptera och därmed sällan är förmögna att göra vad som krävs för att reparera relationen mer än att hävda sin rätt till barnen i egenskap av att vara bioförälder.

När det gäller LVU2-barn så kommer drömmen om att bli vuxen och själv kunna välja sitt umgänge tidigare eftersom de blir placerade, antingen externt eller nätverksplacering. När placeringen blir en fullträff så är det i den placeringsgruppen man hittar barn som väljer placeringsfamiljen framför sina föräldrar. Ibland går de med på visst umgänge, ibland vägrar dem ha med föräldrarna att göra, ibland vill de bara träffa sina syskon samt mor/farföräldrar. Vissa bortvalda föräldrar accepterar detta och självkritiskt försöker arbeta upp tillit och reparera relationen, sedan har vi gruppen som hellre krigar mot hela världen och firar när någon skjuter mot socialtjänsten och hugger ned socialsekreterare, gruppen vi bland annat hittar på TT.
Citera
2026-07-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
SP från FU har väl också yttrat något om att socialtjänsten förmedlat att hennes barn inte vill att hon ska härja på TT, och att de inte bett om umgänge? Jag kan ha fel, det var något liknande iaf och att SP vägrade hörsamma eftersom hon själv inte ansåg att hennes agerande på sociala medier inte skadade barnen eftersom hon inte talade om dem personligen.

Se svar från ovan från Vajervevaren.

Det är vanligare än folk tror att barn tar avstånd från och helt bryter med sina föräldrar, men eftersom det är tabu för de flesta föräldrar så är exponeringen begränsad. Det är även vanligt att föräldrar erkänner att barn brutit med dem men de kan då också skylla på alla möjliga omständigheter och andra personer, inte sällan de andra föräldern, släktingar, grannar, skolan, sjukvården, bup, myndigheter. Många barn som inte är nöjda med en eller bägge föräldrar väntar på dagen de kan flytta hemifrån och själva välja sitt sällskap. Vid skilsmässor blir det ofta tydligt vilken förälder som brister i föräldraförmåga då ett eller samtliga barn väljer att bo på heltid med en förälder och väljer bort den andra. Min bedömning är att de flesta bortvalda föräldrar tuggar i sig detta men sedan har vi gruppen som är totalt oförmögna att förstå/acceptera och därmed sällan är förmögna att göra vad som krävs för att reparera relationen mer än att hävda sin rätt till barnen i egenskap av att vara bioförälder.

När det gäller LVU2-barn så kommer drömmen om att bli vuxen och själv kunna välja sitt umgänge tidigare eftersom de blir placerade, antingen externt eller nätverksplacering. När placeringen blir en fullträff så är det i den placeringsgruppen man hittar barn som väljer placeringsfamiljen framför sina föräldrar. Ibland går de med på visst umgänge, ibland vägrar dem ha med föräldrarna att göra, ibland vill de bara träffa sina syskon samt mor/farföräldrar. Vissa bortvalda föräldrar accepterar detta och självkritiskt försöker arbeta upp tillit och reparera relationen, sedan har vi gruppen som hellre krigar mot hela världen och firar när någon skjuter mot socialtjänsten och hugger ned socialsekreterare, gruppen vi bland annat hittar på TT.

Nu pratar du generellt om barn som brutit kontakten med sin förälder eller familj, inte om personerna på tiktok som förlorat kontakten med sina barn och berättar om det.

Det enda jag hört från SP för flera månader sedan är ett inspelat samtal där socialtjänsten hotar henne att sluta härja på tiktok om hon vill träffa barnen. Det är en stor skillnad mot att barnen själva vill att hon ska sluta. Här rör det sig om hot från socialtjänsten, där barnen används som påtryckningsmedel för att tysta en mamma som kämpar för sin och allas rätt till rättvisa.

De måste lyckats tysta henne eftersom hon inte syns nu. Det bevisar att vi inte har yttrandefrihet
Citera
2026-07-26, 12:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varför har du nu repeterat denna åsikt flera gånger, vad får dig att tro att jag inte förstått?

Jag vet att du anser att människor kan drivas till irrationellt beteende pga trauma från socialtjänsten. Du har sagt det flertalet gånger nu, och jag har bekräftat att det absolut kan vara möjligt. Så varför maler du på om det? Vad är oklart?

Har du några som helst belägg att det ÄR så för dessa individer?
Jag svarar på dina frågor. Svaret denna gång är att jag är övertygad om att de människor som upplever att de utsätts för maktmissbruk av socialtjänsten upplever vanmakt. Vem som har rätt eller fel har jag inte kommenterat. Vanmakt är den bärande mekanismen i tortyr och kan bryta ner en människas psyke.

I övrigt hänvisar jag till mitt tidigare svar till dig här:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Citera
2026-07-26, 12:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
De måste lyckats tysta henne eftersom hon inte syns nu. Det bevisar att vi inte har yttrandefrihet

En alternativ förklaring, kring varför hon försvunnit kan ju också vara på grund av att hon äntligen valt att lyssna på sina egna barn i det här.

Kan ju också vara å pass enkelt att hon inte längre lyckas lura försäkringskassan på mer pengar och faktiskt måste börja arbeta.

Hon kanske fått rättsliga påföljder på grund av sitt irrationella beteende.

--

Men visst kan man ju givetvis välja att tro att den mest sannolika förklaringen, är att en konspiration mellan i princip hela statens myndigheter har lagt energi på att få en galen tant att sluta skrika skit på TikTok.
Citera
2026-07-26, 13:39
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Nu pratar du generellt om barn som brutit kontakten med sin förälder eller familj, inte om personerna på tiktok som förlorat kontakten med sina barn och berättar om det.

Av någon anledning utgår du från att LVU-och skilsmässo-föräldrarna på TT inte tillhör denna grupp, fast flera av dem tillhör just den gruppen. Typiskt är också att de skyller barnens avståndstagande på allt och alla utom dem själva.

Citat:
Det enda jag hört från SP för flera månader sedan är ett inspelat samtal där socialtjänsten hotar henne att sluta härja på tiktok om hon vill träffa barnen. Det är en stor skillnad mot att barnen själva vill att hon ska sluta. Här rör det sig om hot från socialtjänsten, där barnen används som påtryckningsmedel för att tysta en mamma som kämpar för sin och allas rätt till rättvisa.

Det jag har i åtanke är att SP själv refererade till samtal hon haft med soc om att barnen skulle ha åsikter om sin mammas agerande på TT.

Citat:
De måste lyckats tysta henne eftersom hon inte syns nu. Det bevisar att vi inte har yttrandefrihet.

En alternativ tolkning är att hon börjat fokusera på att göra nödvändiga förändringar i sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in