2026-07-26, 07:10
Medlem
negrofobens avatar
Hur fan är det möjligt att händerna luktar kuk bara av att pissa?
Citera
2026-07-26, 07:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Din kille verkar vara en ouppostrad grottmänniska.
Citera
2026-07-26, 07:18
Medlem
Om han är idrottare betyder det ju också att han duschar varje dag. Hur fan han då kan lukta snopp om händerna låter mer som att han är sjuk
Citera
2026-07-26, 07:24
Medlem
Kan du inte bara prutta tillbaka och vara lika vidrig själv då kanske han inser sina problem?

Eller så blir ni världens vidrigaste par.
Citera
2026-07-26, 07:33
Medlem
Alltså
Jag hade aldrig fortsatt detta förhållande
Är han en trevlig man får du väl helt enkelt ställa ultimatum
Funkar inte det
DRA 🤮
Citera
2026-07-26, 07:41
Medlem
Hur kan man älska någon man tycker är äcklig?
Citera
2026-07-26, 07:42
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakMenSmal
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!

Du har två utmaningar här
1) han använder inte deo
2) han pruttar

Att han pruttar är väl inte hela världen, det luktar en stund och går sedan över. Hade väl kanske delat upp den konflikten i "accepterar pruttar i allmänhet men inte när han äter eller i soffan".

Att han luktar svett är svårare, dels då han gör det hela tiden, dels då det troligen är en skarpare doft.
Jag hade väl bett honom ta fram oberoende fakta på påståendet att deo ger cancer, vilket det inte finns, undantaget PFAS, men PFAS finns ju överallt så då spelar deon ingen roll på helheten. (Att deo ger cancer är en gammal skröna om att kvinnor skulle ha högre risk för bröstcancer om de använde deo.)
Sedan låter du bara det naturliga urvalet ha sin gång. Antingen börjar han använda deo och har möjlighet att reproducera sig, eller fortsätter att lukta svett och du skaffar något bättre, fräschare.
Citera
2026-07-26, 07:59
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!
Det behöver inte vara något objektivt fel på honom utan någon annan hade ryckt på axlarna. Att du stör dig är ditt problem. Om han nu är så fin och älskvärd får du ta tag i din egna attityder.
Citera
2026-07-26, 08:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur kan man älska någon man tycker är äcklig?

Man kan älska någons äcklighet.

Jag skulle till och med vilja argumentera för att det kan vara en stark indikation på sann kärlek.

För sann kärlek visar sig kanske inte främst i att vi älskar det vackra, det perfekta eller det tilltalande, utan i vår förmåga att omfamna det som är mänskligt, bristfälligt och motbjudande.
Citera
2026-07-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Man kan älska någons äcklighet.

Jag skulle till och med vilja argumentera för att det kan vara en stark indikation på sann kärlek.

För sann kärlek visar sig kanske inte främst i att vi älskar det vackra, det perfekta eller det tilltalande, utan i vår förmåga att omfamna det som är mänskligt, bristfälligt och motbjudande.

Menar du att hon ska lära sig att älska det?
Citera
2026-07-26, 08:10
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Menar du att hon ska lära sig att älska det?
Nja, snarare att sann kärlek, om sådan var gällande, hade övervunnit en sådan äcklighet och inte resulterat i en tråd här.
Citera
2026-07-26, 08:10
Medlem
Citat:
Tack så mycket för ett seriöst svar! Ska titta på kemikaliefria deodoranter till honom.

Haha, ska överväga något i den stilen men vill inte skämma ut honom heller!

Tala om för honom att proteinoulver och kvarg och annat med "mycket" protein innehåller en massa kemikalier och processat skit som verkligen stör ut magen och får en gasig som faan.

Han kan gå över till Lammfärs, ägg, Tonfisk som innehåller MASSA mer proteiner, och nyttigare proteiner än de kemikalier han får i sig just nu. Broccoli brukar vara vanligt också och det får magen att gasa ytterligare. I så fall måste man fermentera Broccoli först så enzymerna bryts ner.

Skaffa deo som är utan dessa aluminium och andra cancerogena tillsatser.

Skaffa salva ifall han har klåda på ballen. Kanske han har svamp?

Alla 3 lösta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in