2026-07-26, 02:28
Medlem
ElakMenSmals avatar
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!
Citera
2026-07-26, 02:33
Medlem
Du har tagit upp problematiken. Om han inte lyssnar får du väl helt enkelt lämna honom?
Citera
2026-07-26, 02:34
Medlem
Tavastehuss avatar
Jag tror dig.

Köp en naturlig deodorant, en dyr utan kemikalier i största möjliga mån. ”Den här vill jag att du använder, för din svettlukt gör mig avtänd” kan du säga honom.

När ni möter hans släkt eller vänner nästa gång så skamma honom genom att avslöja hur han fiser överallt i hemmet. ”Svärmor, brukade Peter prutta vid matbordet när han bodde hemma? Han gör det hos oss.”
Citera
2026-07-26, 02:34
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du har tagit upp problematiken. Om han inte lyssnar får du väl helt enkelt lämna honom?

Ok, men man kastar väl inte bort någon man älskar och som man mår bra av bara för att han luktar sjukt illa? Det måste väl finnas något annat man kan göra?
Citera
2026-07-26, 02:35
Medlem
RobbanUCs avatar
Skaffa dig en ny kille som inte äter "prutteiner" och som har vett att sköta sin hygien!
Citera
2026-07-26, 02:36
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Jag tror dig.

Köp en naturlig deodorant, en dyr utan kemikalier i största möjliga mån. ”Den här vill jag att du använder, för din svettlukt gör mig avtänd” kan du säga honom.

När ni möter hans släkt eller vänner nästa gång så skamma honom genom att avslöja hur han fiser överallt i hemmet. ”Svärmor, brukade Peter prutta vid matbordet när han bodde hemma? Han gör det hos oss.”

Tack så mycket för ett seriöst svar! Ska titta på kemikaliefria deodoranter till honom.

Haha, ska överväga något i den stilen men vill inte skämma ut honom heller!
Citera
2026-07-26, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakMenSmal
Ok, men man kastar väl inte bort någon man älskar och som man mår bra av bara för att han luktar sjukt illa? Det måste väl finnas något annat man kan göra?
Jadu, själv hade jag inte stått ut med det hela, men det är ju ditt val.

Var dock beredd på att du kommer störa dig mer och mer på det hela med tiden.

EDIT:

För att vara tydlig hade jag aldrig ens inlett något med någon jag tycker luktar illa. Jag vill attraheras av min partners naturliga doft.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-26 kl. 02:50.
Citera
2026-07-26, 02:39
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Du får sätta dig ned med honom och säga precis det du berättar i tråden och att han måste skärpa till sig och uppträda som den vuxna person han är! När jag läser tråden tror man ju att du är ihop med en 14åring!
Citera
2026-07-26, 02:41
Medlem
Citat:
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen

Ta en tur till tyskland eller östeuropa och köp ekologisk deodorant från exempelvis dm. de har ett eget märke som e schysst.
observera att den ibland ligger separat från de vanliga deodoranterna.

Köp inte den i aluminiumburk som ger sjukdomar utan den i glassprayburk.
Citera
2026-07-26, 02:59
Avslutad
Vad bra att han inte luktar hästskit och gammal spillolja då
Citera
2026-07-26, 03:04
Medlem
Citat:
Ok, men man kastar väl inte bort någon man älskar och som man mår bra av bara för att han luktar sjukt illa?
Jo, det gör man.

Finns det ingen annan man som vill ha dig?
Citera
2026-07-26, 03:07
Medlem
Har ni sex ibland? Luktar han illa då också? Du nämner att han luktar snopp om händerna - minst ett dygn av dålig hygien… Kanske kan ni duscha tillsammans och sedan visa honom hur man använder en vanlig deo? Cancerrisken är i princip försumbar vid normalt användande. Finns forskning om kvinnors bröstcancer (som ofta börjar nära armhålan) men ingen koppling (National cancer institute).

Eller är din kille normal och du som är konstig? En normal människa låter vid andning, fiser och rapar flera gånger varje dygn. Ibland blir de flesta förkylda. Kanske du som behöver jobba med din tolerans?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in