Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Detta är så urtypiskt Hanna Theorins föräldraskap, dvs Lars bökar när hon tvingas åka Småland runt fastspänd i en bil varje dag i jakt på Rustas nya doftljus. Hanna har redan testat med allt inkl mängder av mat och godis men Lars bökar ända (eller kanske tom kräkts av allt socker och fett).
Så Hanna får den briljanta iden att vända stolen framåt och sätta Lars, två år gammal, i framsätet!
Då kanske Lars blir nöjdare och kan avnjuta sina pommes och russin med bättre utsikt och Hanna själv kan åka runt utan öronproppar.
Mycket osäker på om detta radarpar i dumhet faktiskt kopplats ur airbagen- för det är säkert jättejobbigt och Hanna tror säkert att det är mer än rekommendation än dödsfälla.
På min ganska gamla bil kopplar man ur med en knapp bara men jag vet inte om man fortfarande måste kolla på verkstad. Jag har mitt barn i baksätet så inte kollat upp det.
Om barnet bökar och skriker då får det skrika, hellre skrikande än död. Men som vanligt tror Hanna att man är snäll som skippar allt obehag för sitt barn. Godis mitt i veckan, såklart, allt för du inte ska bli ledsen. Vill du sitta fram? Jamen såklart, sålänge du är glad. Vill du inte sitta snällt i vagnen? Här har du en klubba. Usch usch usch.