2026-07-25, 19:43
Medlem
motyls avatar
Ibland funderar jag på om Kevin också har social fobi eller bara är gravt medberoende.
Citera
2026-07-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Trodde du menade i vagnen och tänkte att ja vadå, hon är snart 3, borde knappt åka vagn ens, borde få gå mer! Sen såg jag vad du menade, herregud, inte ens en megalång 3-åring är lång och musklig nog att åka framvänd! De får ju massa toppenbra gratisstolar hela tiden, verkar inte så toppen om de redan måste vändas. Hur kan hon ha noll koll på exakt allt!

Haha, ja om det vore så väl att det handlade om att åka framåt i vagn 😂🫡 Kollade hennes inlägg och senast december-25 gjorde hon samarbete med BeSafe..
Citera
2026-07-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alskart
Haha, ja om det vore så väl att det handlade om att åka framåt i vagn 😂🫡 Kollade hennes inlägg och senast december-25 gjorde hon samarbete med BeSafe..
Alla hennes samarbeten är ju trovärdiga. Not 😅

Undrar när vi får veta mer om hennes 179 blodprovsanalyser som skulle göras efter semestern..får vi en uppdatering tror ni
Citera
2026-07-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Åh herregud… ser ut som att bilen åker också. Jag har en 8-åring och en 6-åring, den yngre började nyligen med framåtvänd stol men inte i framsätet.

Så gör ju vettiga föräldrar. De flesta brukar använda argumentet att det är obekvämt för barnen att åka bakåt när de har längre ben. Jag har börjat svara att det är bättre barnet bryter benen än nacken!
Citera
2026-07-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Så gör ju vettiga föräldrar. De flesta brukar använda argumentet att det är obekvämt för barnen att åka bakåt när de har längre ben. Jag har börjat svara att det är bättre barnet bryter benen än nacken!
Jag blir mörkrädd! Det måste ju vara L i framsätet?
Citera
2026-07-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag blir mörkrädd! Det måste ju vara L i framsätet?

Ja det syns på bilden, 100 %. Hon tog väl bort den för hon fått meddelanden och nu gör hon som vanligt och försöker tiga ihjäl det.

Det är irriterande för jag visste ju liksom att det inte skulle sluta bra när hon stack en klubba i munnen på ungen när hon var 1.5.. och folk tycker man överdriver.
Citera
2026-07-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Alla hennes samarbeten är ju trovärdiga. Not 😅

Undrar när vi får veta mer om hennes 179 blodprovsanalyser som skulle göras efter semestern..får vi en uppdatering tror ni

Sant 😆
Citera
2026-07-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja det syns på bilden, 100 %. Hon tog väl bort den för hon fått meddelanden och nu gör hon som vanligt och försöker tiga ihjäl det.

Det är irriterande för jag visste ju liksom att det inte skulle sluta bra när hon stack en klubba i munnen på ungen när hon var 1.5.. och folk tycker man överdriver.

Man börjar ju faktiskt frågasätta ett steg längre om hon försöker gambla med något med tanke på vad hon gör. Fruktansvärd tanke och vill inte tänka mig att man ens tänker så.
Men man blir ju oroad.
Sen reagerade jag på den storyn att det var så viktigt och dela med sig att hon fått astma medicin. Fick ont i magen när jag läste det för känns som att hon söker efter konstiga kickar.
Citera
2026-07-25, 22:55
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Hjälp i framsätet också. Undra om airbagen är avstängd ens 😳

PRECIS vad jag tänkte! Troligtvis inte med tanke på familjens säkerhetstänk.
Citera
2026-07-25, 23:06
Medlem
Undrar om de båda saknar säkerhetstänk eller om Kebaben inte vågar säga emot

Vem som helst borde väl fatta att ett barn under 3 inte ska sitta framvänd varken I framsäte eller baksäte. Åtminstone till 4 år ska de sitta bakvänt men oftast längre

Om man inte håller koll läser man sig till det

Då Hanna använder chatte till texter kan hon likväl använda den till annat också
Citera
2026-07-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Undrar om de båda saknar säkerhetstänk eller om Kebaben inte vågar säga emot

Vem som helst borde väl fatta att ett barn under 3 inte ska sitta framvänd varken I framsäte eller baksäte. Åtminstone till 4 år ska de sitta bakvänt men oftast längre

Om man inte håller koll läser man sig till det

Då Hanna använder chatte till texter kan hon likväl använda den till annat också

Precis, frågade tjatte om det och detta svar på när jag skrev att barnet knappt är 3:

”Nej, ett barn som inte ens fyllt 3 år bör inte åka framåtvänt om det går att undvika.

I Sverige är rekommendationen mycket tydlig: barn ska åka bakåtvänt till minst 4–5 års ålder, gärna längre om de fortfarande får plats i stolen. Anledningen är att små barns huvuden är stora och nacken är mycket känslig. Vid en frontalkrock utsätts nacken för mycket stora krafter om barnet sitter framåtvänt, medan en bakåtvänd stol fördelar krafterna över hela ryggen och skyddar huvud och nacke betydligt bättre.

Om du har sett ett barn under 3 år sitta framåtvänt är det alltså inte olagligt om barnet sitter i en godkänd bilbarnstol, men det går emot de svenska säkerhetsrekommendationerna och innebär en högre skaderisk vid en kollision.”
Citera
2026-07-26, 00:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Detta är så urtypiskt Hanna Theorins föräldraskap, dvs Lars bökar när hon tvingas åka Småland runt fastspänd i en bil varje dag i jakt på Rustas nya doftljus. Hanna har redan testat med allt inkl mängder av mat och godis men Lars bökar ända (eller kanske tom kräkts av allt socker och fett).
Så Hanna får den briljanta iden att vända stolen framåt och sätta Lars, två år gammal, i framsätet!
Då kanske Lars blir nöjdare och kan avnjuta sina pommes och russin med bättre utsikt och Hanna själv kan åka runt utan öronproppar.

Mycket osäker på om detta radarpar i dumhet faktiskt kopplats ur airbagen- för det är säkert jättejobbigt och Hanna tror säkert att det är mer än rekommendation än dödsfälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in