2026-07-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Nu var jag dum och litade på dig. Kollade kvarten du tjafsade om. Fanns det jag efterfrågade där? Självklart inte. Du är en intellektuellt ohederlig tramspelle och jag får skylla mig själv att jag gav dig en ärlig chans.

När inte Jocke ger dig ett riktigt fall så får väl jag länka ett då. Både FUP och dom finns i detta inlägg.

(FB) Våldtäkt på restaurang i Visby (2025-09-28)

Här har du ett fall där den gode Jocke menar att det är en total rättsskandal att GM fälldes.
Citera
2026-07-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du har helt fel i att unga inte begår misshandel och sexualbrott. Utav de som går i 9 årskurs har ungefär 51 procent begått brott.
24,4 procent har begått ett våldsbrott.

https://bra.se/amnen/barn-och-ungas-brottslighet

Det här kan du läsa om i vetenskapens värld. Citat nedan. Kan dela studier om du läser dem.

"2014 publicerades 19 studier i den vetenskapliga tidskriften Developmental Neuroscience där forskare bland annat beskriver det som kallas ”young male syndrome” – en period i unga mäns liv (vanligtvis mellan 15-25 år) som kännetecknas av ett liv fyllt av optimism och vårdslöshet."

Jag har bokstavligen studerat människan mentala utveckling och förmågan under livet i mina studier på universitetet.

Du verkar inte ha koll på vare sig människors förmåga eller lagen.

Tidigare generationer som regelbundet druckit för mycket alkohol och har haft sex med nya har helt garanterat gjort övertramp / varit oaktsamma så att de skulle kunna bli dömda.

Din argumentation håller inte.

Ska vi spärra in 25 procent av alla niondeklassare?
Du verkar tro på hårda tag för unga.

Och öndå är läsförståelsen inte så god? Trotts dina omfattande studier på universitet.

Var skrev jag att unga inte begår brott?

Och ja, begår 14 -15 åringar mord, grova våldsbrott eller våldtäkt anser jag att de bör låsas in ja.

Fortsatt inga svar på frågan, du skrev att unga begick mer sexualbrott förr när det dracks mer alkohol och människor umgicks mer. Du saknar alltså belägg för det påstendet.
Citera
2026-07-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Har du någon egen åsikt eller anammar du som regel högsta domstolens ståndpunkt och tar den som din egen?

Ja, jag tror att jag gjort min åsikt klar.

De allra flesta hade enbart samtyckt sex innan 2018. Den enda skillnaden är att de som tar sig extremt stora friheter är de som påverkas.

Det rör sig om 140 domar på 8 år.
Citera
2026-07-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi talar om "våldtäktsfall" där ord står mot ord, ingen teknisk bevisning finns. Inget våld har förekommit, inget hot, ingen utsatt situation. Fall där det finns en berättelse från en tjej som säger att hon inte samtyckt. Hon har inte sagt något eller fysiskt tydligt visat att hon inte ville vid tillfället.

Du vet att det är sådana fall vi diskuterar.

Så återigen när får killen reda på att det de gjorde inte var samtyckt enligt tjejen?

Men ta fram ett fall där detta verkligen har hänt. Att någon blivit dömd enbart på de premisser du rapar upp om och om igen.

Nej just ja, du kan ju inte det. Därav alla hypotetiska tänk om scenarion.

Kom igen nu Jocke du mligt enar ju att det fullkomligt vimlar av dylika fall.
Citera
2026-07-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, jag tror att jag gjort min åsikt klar.

De allra flesta hade enbart samtyckt sex innan 2018. Den enda skillnaden är att de som tar sig extremt stora friheter är de som påverkas.

Det rör sig om 140 domar på 8 år.

Ja, det är inte många domar gällande oaktsam våldtäkt, inte! Ändå är vissa skribenter mer rädda för det än för att bli våldtagna... Vilket är större risk att de blir om man ser till statistik. 10 000 våldtäktsanmälningar per år, varav 400 män anmäler våldtäkt per år.
Citera
2026-07-25, 20:58
Medlem
Citat:
Och öndå är läsförståelsen inte så god? Trotts dina omfattande studier på universitet.

Var skrev jag att unga inte begår brott?

Och ja, begår 14 -15 åringar mord, grova våldsbrott eller våldtäkt anser jag att de bör låsas in ja.

Fortsatt inga svar på frågan, du skrev att unga begick mer sexualbrott förr när det dracks mer alkohol och människor umgicks mer. Du saknar alltså belägg för det påstendet.

Citat från dig 15:50 14.37.

En klar majoritet har gränser och begår inte sexualbrott, misshandel eller andra brott.

Jag bevisade för dig att en majoritet av våra 15 åringar begår brott. Ca 51 procent för både tjejer och killar.

Du kommer med påståenden som inte stämmer.
Citera
2026-07-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Citat från dig 15:50 14.37.

En klar majoritet har gränser och begår inte sexualbrott, misshandel eller andra brott.

Jag bevisade för dig att en majoritet av våra 15 åringar begår brott. Ca 51 procent för både tjejer och killar.

Du kommer med påståenden som inte stämmer.

Menar du på fullaste allvar att 51% av alla femtonåringar begår grov misshandel och sexualbrott?

Vi har inte snackat om folk som en gång snattat en plopp på ICA.

Vart försöker du komma?

Likställer du en ringa stöld med våldtäkt och misshandel?
Citera
2026-07-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är inte många domar gällande oaktsam våldtäkt, inte! Ändå är vissa skribenter mer rädda för det än för att bli våldtagna... Vilket är större risk att de blir om man ser till statistik. 10 000 våldtäktsanmälningar per år, varav 400 män anmäler våldtäkt per år.

Och man kan fråga sig hur de beter sig mot sin medmänniskor i allmänhet och kvinnor i sybnerhet.

Denna extrema fruktan måste ju komma någonstans ifrån.
Citera
2026-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Och man kan fråga sig hur de beter sig mot sin medmänniskor i allmänhet och kvinnor i sybnerhet.

Denna extrema fruktan måste ju komma någonstans ifrån.

Ja, det kan man verkligen undra och fundera på!

Antingen är de extremt paranoida och tror att det lurar falska tillvitarebakom varje hörn (trots att falska tillvitare är få)... Eller så är de i gråzoner själva och gamblar och inte vet om de har/inte har samtycke. Utan gamblar och chansar.. Vilket de med lagen från 2018 inte längre kan göra.
Citera
2026-07-25, 22:07
Medlem
NYZ367s avatar
Nytt folk nya regler

Sedan 2018 är det våldtäkt att röra på utsidan av anus eller slidan med ett finger. även om tyg finns mellan. Man kan få sitta 3 år även som ostraffad.

Sexuellt övergrepp är helt sjukt, det innebär beröring utanpå kläderna eller påtvingat smekande. Om man t.ex håller om någon men en hand är på rumpan.

Eller om man kysser någon på munnen.

Jag tar ingen ställning men jag är tacksam över att jag var 25 år 1988.
Citera
2026-07-25, 22:41
Medlem
Citat:

Lägg ner. Det handlar inte om att man är rädd att åka dit, det handlar om att man värnar om rättsäkerhet och om principer.

Det där är ju bara typiskt kvinnligt feministbeteende du ägnar dig åt. Höj nivån.
Citera
2026-07-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ja, det kan man verkligen undra och fundera på!

Antingen är de extremt paranoida och tror att det lurar falska tillvitarebakom varje hörn (trots att falska tillvitare är få)... Eller så är de i gråzoner själva och gamblar och inte vet om de har/inte har samtycke. Utan gamblar och chansar.. Vilket de med lagen från 2018 inte längre kan göra.

Eller så värnar de om rättsäkerheten. Och klarar av att diskutera något/argumentera för något utan att det för den sakens skull måste ha någon relevans i deras egna liv.

Fast du kanske tror att anledningen till att t ex Lagrådet är motståndare till samtyckeslagen är att de själva är livrädda för att åka dit för "oaktsam våldtäkt".

Som sagt, höj nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in