2026-07-25, 17:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Sexuell upphetsning märks.

Testa att ha sex med en upphetsad kvinna så vet du skillnaden sen.

Nej, folk kan njuta i tystnad. Vissa kvinnor föredrar vara helt tysta och stilla.

Citat:
I remember stopping making any noise or trying to really maintain it and it’s so hot
https://www.vice.com/en/article/sex-orgasm-sounds-staying-quiet/

Det är aldrig för sen att lära sig något nytt ser du!
Citera
2026-07-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur vet du att samtycke är 0?
Ja just det, du hittar på ett exempel och så ska jag veta om du har hittat på om det fanns samtycke i ditt exempel eller inte.

Jisses.

Citera
2026-07-25, 17:51
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja just det, du hittar på ett exempel och så ska jag veta om du har hittat på om det fanns samtycke i ditt exempel eller inte.

Jisses.

Jag frågade dig var och när har det framgått att samtycket var 0?

Citat:
Hur har han ”med rimlighet” trott att han haft samtycke om samtycket varit noll?
Citera
2026-07-25, 17:56
Medlem
Citat:
Jag frågade dig var och när har det framgått att samtycket var 0?
Men dåså, det framgick alltså att han hade samtycke, han begick således ingen våldtäkt och blev inte dömd.

Bättre?
Citera
2026-07-25, 18:14
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men dåså, det framgick alltså att han hade samtycke, han begick således ingen våldtäkt och blev inte dömd.
Bättre?

När menar du att det framgick att han inte hade samtycke? Det verkar som att du inte ens kommer ihåg min ursprungliga fråga.

Eller så är du bara så här dum.
Citera
2026-07-25, 18:16
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Man ser därför till att allt sex sker med samtycke.

Inte först göra och kolla samtycke sen utan samtycke först och göra sen.

Förstår inte hur detta ska vara så svårt att förstå.

Nu är jag trött på dig för idag.

Jag noterar att du inte kan svara/argumentera kring den här frågan.

Den andra frågan utgår ifrån ditt uttalande att bara genom att ha sex är mani en utsatt situation.

Kan du förklara för mig varför man inte kan diskutera orimligheten i att en tjej som inte befinner sig i en våldsam situation, hon har inget hot mot sig och befinner sig inte heller i en utsatt situation, inte gör någonting för att försöka undvika att bli utsatt för detta hemska vidriga och efteråt traumatiserande brottet?

Är båda könen i en lika utsatt situation när de har sex? Vi talar alltså fortfarande om situationer där inget våld, hot eller utsatt situation förekommer. (här talar man ju redan i lagen om icke förekommande utsatthet). Men jag antar att du menar en annan sorts utsatthet.
Citera
2026-07-25, 18:22
Medlem
Citat:
När menar du att det framgick att han inte hade samtycke? Det verkar som att du inte ens kommer ihåg min ursprungliga fråga.

Eller så är du bara så här dum.
Jamen dåså, det framgick att han hade samtycke, begick ingen våldtäkt och blev inte dömd.
Citera
2026-07-25, 18:24
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jamen dåså, det framgick att han hade samtycke, begick ingen våldtäkt och blev inte dömd.

Du är blåst. Och nu har du upptäckt det själv och försöker föra över knasigheterna du svarar på mig.
Citera
2026-07-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du har helt fel i att unga inte begår misshandel och sexualbrott. Utav de som går i 9 årskurs har ungefär 51 procent begått brott.
24,4 procent har begått ett våldsbrott.

https://bra.se/amnen/barn-och-ungas-brottslighet

Det här kan du läsa om i vetenskapens värld. Citat nedan. Kan dela studier om du läser dem.

"2014 publicerades 19 studier i den vetenskapliga tidskriften Developmental Neuroscience där forskare bland annat beskriver det som kallas ”young male syndrome” – en period i unga mäns liv (vanligtvis mellan 15-25 år) som kännetecknas av ett liv fyllt av optimism och vårdslöshet."

Jag har bokstavligen studerat människan mentala utveckling och förmågan under livet i mina studier på universitetet.

Du verkar inte ha koll på vare sig människors förmåga eller lagen.

Tidigare generationer som regelbundet druckit för mycket alkohol och har haft sex med nya har helt garanterat gjort övertramp / varit oaktsamma så att de skulle kunna bli dömda.

Din argumentation håller inte.

Ska vi spärra in 25 procent av alla niondeklassare?
Du verkar tro på hårda tag för unga.

Unga killar och män behöver fortfarande samtycke.
Citera
2026-07-25, 18:26
Medlem
Citat:
Du är blåst. Och nu har du upptäckt det själv och försöker föra över knasigheterna du svarar på mig.
Ursäkta, vilken var din frågeställning nu igen?
Citera
2026-07-25, 18:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag orkar inte hitta det exakta urspungsinlägget eftersom det kommer 1000 inlägg i en snabb ström.

Men det handlade om att jag frågade om ni anser att en kille som rimligen har uppfattat att han har haft samtycke i en sexuell situation (alltså inget uppsåt) verkligen är en våldtäktsman?

Då svarade du så här:
Citat:
Hur har han ”med rimlighet” trott att han haft samtycke om samtycket varit noll?

Och då frågar jag dig vad du menar med att samtycket var 0?
Citera
2026-07-25, 18:36
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det var nog härifrån du tog det. I ett inlägg till Cinmik inte till dig.

Citat:
Jag har flera gånger beskrivit vad jag anser att passivitet kan vara och det finns ingenting som talar om att passivitet talar emot att en person deltar frivilligt.
Det jag vänder mig emot är att när ni beskriver passivitet så säger ni att personen ligger som en död sill eller stel och paralyserad av skräck. Detta är inte den bilden jag får när jag hör ordet passivitet.

Låt säga att en tjej/kvinna ligger still på rygg med slutna ögon när killen/mannen ger henne oralsex. Hon stönar inte och rör sig inte speciellt mycket och hon talar inte om hur skönt det är eller att hon inte vill. Hon är tyst, blundar och är fokuserad i tankarna på vad som sker. Eller så kanske hon ligger o fantiserar.

Vad är det i ovan beskrivning som talar mer för att det är ofrivilligt från hennes sida än att hon deltar frivilligt och ligger still och fokuserar och är passivt undergiven och gillar att ta emot?

Om en kille med rimlighet kan ha antagits haft samtycke, det vill säga det inte är orimligt att han har uppfattat som samtycke funnits (det vill säga uppsåt saknas) så anser jag att det skulle vara fel att döma honom för våldtäkt till 3 års fängelse, livslångt stigma och högt skadestånd.

Var det hyfsat tydligt ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in