2026-07-25, 13:54
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ta den fetade meningen och fråga Pipsi vad hon tycker om det? Du vet Pipsi din kompis på "din sida".
Hade hela mitt inlägg citerats så hade du inte skrivit ett så dumt svar.
Citera
2026-07-25, 13:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nej det riskerar killar/män inte

Nej

Hur ofta tänker du att en kille bör kolla om samtycke finns om den andra parten inte stönar eller säger något?

Jag tycker återigen att du ska titta på den här videon. Du kan börja med de första 15minuterna.

https://www.youtube.com/watch?v=3_jwz9MDf1w
Citera
2026-07-25, 13:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hade hela mitt inlägg citerats så hade du inte skrivit ett så dumt svar.

Det var inte dumt för Pipsi anser att vaginalt sex i missionären är samma sexuella handling om de övergår till att ha vaginalt sex i doggystyle.
Citera
2026-07-25, 14:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Förmodligen längre än omvänt. Är väl allmänt känt att män generellt sett låter mindre än kvinnor? Försöker du lite obstinat vända på rollerna utan att ta hänsyn till olikheterna? Är det taktik nummer två efter att dina hypotetiska scenarion failar?

Är det allmänt känt att män generellt sett låter mindre än kvinnor vid sex? Har du inhämtat din teori från porrfilmer?
Citera
2026-07-25, 14:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
.
Herr Guzman, kan du sluta med dina frågor och besvara lite frågor för en gångs skull?

Vad innebär ordet passiv för dig i sexuella sammanhang?

Anser du att män ska komma undan våldtäkt genom att påstå att de uppfattade att de hade samtycke när de inte har haft det?

Kommer säkert frågor längre fram. Du vet att alla har inte tid med att sitta i tråden 24/7.
Citera
2026-07-25, 14:05
Medlem
Citat:
Är det allmänt känt att män generellt sett låter mindre än kvinnor vid sex? Har du inhämtat din teori från porrfilmer?

Ja det är allmänt känt.
Citera
2026-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Hur ofta tänker du att en kille bör kolla om samtycke finns om den andra parten inte stönar eller säger något?

Jag tycker återigen att du ska titta på den här videon. Du kan börja med de första 15minuterna.

Det finns nåt som heter tyst samtycke
Citera
2026-07-25, 14:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu är du jävligt oärlig när du kapar det som inte passade dig.

Här är hela inlägget och det du kapade bort är fetat:

"Doggy blir samtyckt om kvinnan är med på det.

Du märker väl skillnad på om kvinnan glatt ställer sig på alla fyra eller om du måste vända på henne?

Och som med allt sex så får man endast utföra sexuella handlingar som det finns samtycke till.

För en del räknas det nog som en ny handling medans det för andra blir en del av ett följsamt sex.

Så det går inte att försvara sig i rätten med att hon gick med på vaginalt så då måste doggystyle ingå.

Varje samlag är unikt och det går inte att generalisera vad som måste räknas in i varje samtycke.

(Ledtråd: Det finns ett frågetecken efter min fråga.)
"

Det blir väl ändå tydligare att det är en lag som är väldigt svår att tolka och följa. Det råder ju olika meningar bara mellan oss härinne.
Det var Pipsi som sade att man inte behövde inhämta något nytt samtycke oim man byter från vaginalt sex i missionären till vaginalt sex i doggy. Hon håller stenhårt på att det är samma sexuella handling. Där tycker ni 2 olika fastän ni är i "samma lag".

Du skriver ju själv att t.ex. övergång från vaginalt sex till vaginalt sex bakifrån är en naturlig övergång som man inte ens tänker på att det ska vara en ny handling utan man uppfattar det som att även det är OK. Tycker du att en kille som gjort denna tolkning och uppfattning ska kunna dömas till 3 års fängelse och livslångt stigma och skadestånd om tjejen efteråt säger att den delen inte var samtyckt?

Jag ska rätta en sak jag skrivit tidigare. Jag skrev att en advokat i videon berättar att det kan räcka med 30 sekunder av ett 1 timme långt samlag för att det ska kunna leda till 3 år i fängelse.
Det skulle vara 15 sekunder. Ber om ursäkt.

Titta gärna åtminstone till att börja med på de första 15 minuterna.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är du som inte har koll på hur människor fungerar. Många klarade det inte förr. Och många klarar det inte nu.

Var värre förr då unga drack mer och oftare.

Just därför som lagen kom till
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
En väldigt feminiserad man skulle jag nog påstå. Hur jag kan ha insyn i vad kvinnor pratar om? Hur jag kan påstå att de pratar mer med varandra om sina mäns enligt dem tillkortakommande o.s.v.?
Fundera på det en stund.

Att de har varandras ryggar? Menar du att de alltid håller med varandra och bekräftar den andras känslor? I sådana fall tycker jag att det långt ifrån är bra i alla fall. Det skulle många gånger vara bättre att kanske få en reflektion kring om de själva kan ha någon del i det hela ?
Jag som mest har killkompisar har också nära band där vi lyssnar på varandra och stöttar när det behövs.

Jag är uppväxt med "vad har du för del i det hela?" vilket är bra om det inte går för långt. Det finns risk att man tar på sig skuld för andras handlingar och det är definitivt inte bra.
Citera
2026-07-25, 14:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det finns nåt som heter tyst samtycke
Det vet jag väl. Vad kom den kommentaren ifrån?
Citera
2026-07-25, 14:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Så då står alltså ord mot ord och jag antar att du skulle bli otroligt chockad, ledsen, förbannad om du dömdes.

Har du lyssnat på någon av de videos jag har länkat?

Varför går du inte bara med i "Mannaminne" så kan ni gråta tillsammans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in