2026-07-25, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
NEJ, du viste inte, du kan helt enkelt inte veta nåt alls innan det verkligen är bekräftat.
Du trodde och gissade utifrån i första hand dina fördomar och månne halvtaskigt dolda rasism.

Våldtäkter av män/pojkar har skett i alla tider, och även mellan helt svenska inblandade.

Att det på senare år skett mer av dessa brott, med fler tillfällen där invandrare/flyktingar av olika slag varit inblandade är inget som gör att man kan köra igång med ”alltid” och ”alla” i div sjuka överdrifter och korkade generaliseringar. Det när rasism och drabbar i slutänden de invandrare som lever och sköter sig som normalt folk.

Då får du lägga fram några fall (dom-nr och fuppar, tack), där en infödd, vit svensk eller europeisk vuxen man helt oprovocerat har våldtagit en pojke så ung som 15 år, och som inte på något sätt (inte heller över internet) visat något intresse för homosexuella relationer. Genom att lura sig till en situation där han (gärningsmannen) blir ensam med random främmande pojke. Jag tror nämligen inte att det finns något fall, eller kanske bara tre eller fyra per sekel i hela Europa.
Citera
2026-07-25, 13:10
Medlem
1754s avatar
För dig är det viktigare att försvara den kriminella om någon råkar säga något illa om hans hudfärg och ursprung än att fördömma dom vidriga brott han begått. Antar att du röstar på Miljpartiet också.

Citat:
Till er ovan.
Nej, jag har på inga sätt försvarat GMs tilltag, men i farten när jag skrev inlägget så hade jag för stunden glömt att dom fallit.

Vad jag var ute efter i mitt inlägg var att jag ville se om det i samma jävla vanliga ordning var sprängfullt med rasism i skallarna på er som skriver i tråden. Och därför dömer och kallar allt och alla som inte är svenska betydligt värre än om det varit en svensk. Det är i sig förbannat vidrigt av er själva.

Om ni sen tagit er tid att läsa de sex inlägg i tråden som jag gjort före detta, så skriver jag ju klart och tydligt att det ÄR ett vidrigt brott. Hur i helvete kan ni då få för er att jag på minsta vis skulle försvara den som begått brottet…?

Saken är i övrigt enkel. I vardagligt tal är man inte kriminell om man t ex är tidigare ostraffad, eller bara begått någon enstaka (och kanske inte ens medveten) brottslig handling. Om så varit fallet med denne GM innan detta brott så hade han i vardagligt tal inte ansetts som just kriminell, då kriminell handlar om ett leverne med frekventa grövre och avsiktliga brott.
Och detta var vad jag hade i tankarna, hur vi i vardagligt tal ser på detta

I rent juridisk mening är man kriminell när man begått ett lagbrott. Vilket jag intervjuade full koll på när jag skrev inlägget.

Ja det är lätt att vara kaxig bakom tangenterna. Jag är rätt säker på att du snarare skitit ner dig av rädsla och gjort vad GM krävde, och inte skulle vågat/velat dö.
Och när man sett hur du brukar skriva i dina inlägg så säger det ju en hel del om vad för figur du själv är, tämligen oseriös och tramsig.
Citera
2026-07-25, 13:13
Medlem
Verkar som fyra manliga negrer trängt ihop sig på 38 kvadrat där han är skriven (Tjärna Ängar förstås) Bögorgier hela tiden där kanske.
Citera
2026-07-25, 13:16
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Verkar som fyra manliga negrer trängt ihop sig på 38 kvadrat där han är skriven (Tjärna Ängar förstås) Bögorgier hela tiden där kanske.

Är oftast så med invandrare. Ofta är dom kriminella. 4-5 personer i en etta. Sen för dom ett jävla liv dygnet runt och skiter i grannarna.
Citera
2026-07-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Är oftast så med invandrare. Ofta är dom kriminella. 4-5 personer i en etta. Sen för dom ett jävla liv dygnet runt och skiter i grannarna.

De kanske härstammar frän ställen där det inte finns grannar. Nu blir de BT istället för WT.
Citera
2026-07-25, 13:23
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
De kanske härstammar frän ställen där det inte finns grannar. Nu blir de BT istället för WT.

Nä icohförsig. Dom bor ju oftast i hyddor. Och dom är ju oftast fristående. Men då får dom lära sig att uppföra sig om dom kommer hit. Vilket många verkar ha svårt med tyvärr.
Citera
2026-07-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Man kan organisera sig på andra sätt än att gå så långt

Ja, hoppas du är så smart och klok som du verkar. Lycka till👍
Citera
2026-07-25, 13:32
Medlem
Raktinyllets avatar
Frågan är varför våra politiker släpper in människor i landet som rånar, våldtar och mördar oss och varför polis och militär inte skyddar oss, vad fan betalar vi skatt för?
Citera
2026-07-25, 13:54
Medlem
pulverhonungs avatar
Ingen utvisning pga att han blivit svensk medborgare.

Så sjukt vidrigt land vi lever i, och det sjukaste av allt är att människor fortfarande kommer rösta för att ta in fler av dessa djuren.
Citera
2026-07-25, 14:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
1. Ett vidrigt, ondskefullt och rasistiskt brott.

2. Såvitt jag förstår är han från Somalia så lämpligast är att utvisa direkt och sprida nyheten i landet via myndigheter och sociala medier om att han haft bögsex vilket lär rendera värre repressalier än vad en cell på Kumla kan tänkas medföra.
De allra flesta håller med dig, dock har han blivit svensk medborgare och då går det inte förrän en rejäl lagändring kommer, vilket lär dröja då det krävs två mandatperioder för att göra grundlagsändringar.

Däremot krävs inte mycket för att se till att sådana här bestar aldrig blir svenska medborgare, och är de inte det så är det bara att skicka hem dem.

Den här "finest" får vi tyvärr fortsätta att dras med tills han blir ihjälslagen vilket jag tror han kommer bli förr eller senare.
Citera
2026-07-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då får du lägga fram några fall (dom-nr och fuppar, tack), där en infödd, vit svensk eller europeisk vuxen man helt oprovocerat har våldtagit en pojke så ung som 15 år, och som inte på något sätt (inte heller över internet) visat något intresse för homosexuella relationer. Genom att lura sig till en situation där han (gärningsmannen) blir ensam med random främmande pojke. Jag tror nämligen inte att det finns något fall, eller kanske bara tre eller fyra per sekel i hela Europa.

Ah… så för att en våldtäkt ska kunna räknas så måste det ha skett i princip exakt lika i förfarande och personer, annars har det inte hänt att yngre män eller tonåringar våldtagits av andra män. Måste det vara samma skor och färg på kalsongerna med för att räknas….? Men det är ju i grunden helt irrelevant.
Det som är relevant är att våldtäkter tyvärr sker mot unga, oftast begås brottet av äldre individer. Sen är det i princip irrelevant varifrån förövaren kommer, hudfärg, eller etnisk härkomst. Våldtäkten blir inte mildare eller värre beroende på religion, hudfärg eller härkomst. Våldtäkt är våldtäkt oavsett hur den begås eller av vem.

Det verkar dig som att detta skulle vara första gången en pojke/tonårskille tvingats till sex under hot från nån annan svensk man.

I trådens fall ska GM dömas för att han begått en våldtäkt, vilken hudfärg eller etnisk tillhörighet han har är i grunden irrelevant.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2026-07-25 kl. 14:36.
Citera
2026-07-25, 14:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ah… så för att en våldtäkt ska kunna räknas så måste det ha skett i princip exakt lika i förfarande och personer, annars har det inte hänt att yngre män eller tonåringar våldtagits av andra män. Måste det vara samma skor och färg på kalsongerna med för att räknas….?

Det verkar dig som att detta skulle vara första gången en pojke/tonårskille tvingats till sex under hot från nån annan svensk man

Fram med fupparna och dom-numren, då! Hur svårt kan det vara?

Det ÄR en skillnad mellan överfallsvåldtäkter och fall där det ändå förelegat någon form av frivillighet, och det anser jag även när det gäller "vanliga" våldtäkter man-kvinna.

Och det är likadant även där (eller nästan): när det är en man som har överfallit en vilt främmande kvinna i motionsspåret, i skogsbrynet, i en mörk gränd, eller dragit in henne i hytten på finlandsbåten eller i en bil, eller kommit in genom altandörren och våldtagit kvinnan, då är det så gott som alltid en gärningsman från Mellanöstern eller Afrika, i några få fall har det även varit män från typ Östeuropa/Balkan men det är sällsynt. Och att det är en svensk/nordeuropé/Västeuropé - det förekommer i princip inte, då är vi inne på de få sinnessjuka svenska serievåldtäktsmännen som de båda Niklas.

När det gäller homosexuella våldtäkter, så förekommer dessa överfall på främmande män inte alls i vår kultur. Det "finns" inte. Det finns homosexuella män, men de opererar inte så.

Som sagt: det ÄR en skillnad mot när det föreligger någon form av frivillighet, t.ex. när en kvinna följer med en man hem från krogen, eller en man följer med en annan man hem från bögklubben. Då det är underförstått att det ligger sex i luften, eller offret BORDE ha kunnat förstå att det är det gärningsmannen har förväntat sig. I dessa sammanhang har det förekommit vita, svenska gärningsmän även vid homosexuella våldtäkter (och en hel del fall av vanliga man-kvinna-våldtäkter, det är det ingen som förnekar).

Jag ser dock en stor skillnad här, för överfallsvåldtäktsmännen är mycket farligare, och gör samhället mycket mer otryggt. Nu kommer män och killar inte våga erbjuda andra män skjuts hem från nattamaten, p.g.a. risken för att bli våldtagen. Sådan misstro och rädsla underminerar hela samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in