Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Ja. Att våldta är kriminellt ifall du missat det. Och han är inte bara åtalad utan dömd och det var heller inte hans första förseelse. Både och.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men hur kan du försvara en sådan här avart? Hur kan du ens hamna i det hörnet av debatten? Det går nästan inte att tänka sig värre kriminalitet. Pojken fick genomlida en utdragen, smärtsam skräckupplevelse, eventurellt med kvarstående fysiska skador (var det så, jag har inte läst FUP?) och kommer kanske aldrig att komma över rädslan att bli utsatt för något liknande igen. Samt skammen. Det är en känd sak att manliga våldtäktsoffer lider mer psykiskt än kvinnliga, för att skammen är större. Många män berättar aldrig någonsin för någon vad de varit med om, och därför finns det också ett stort mörkertal.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Alltså vafan. Vadfan är det för fel på dig? Han åtalas får att ha tvingat en ung kille att suga av honom + mordhotat samma kille.
Till er ovan.
Nej, jag har på inga sätt försvarat GMs tilltag, men i farten när jag skrev inlägget så hade jag för stunden glömt att dom fallit.
Vad jag var ute efter i mitt inlägg var att jag ville se om det i samma jävla vanliga ordning var sprängfullt med rasism i skallarna på er som skriver i tråden. Och därför dömer och kallar allt och alla som inte är svenska betydligt värre än om det varit en svensk. Det är i sig förbannat vidrigt av er själva.
Om ni sen tagit er tid att läsa de sex inlägg i tråden som jag gjort före detta, så skriver jag ju klart och tydligt att det ÄR ett vidrigt brott. Hur i helvete kan ni då få för er att jag på minsta vis skulle försvara den som begått brottet…?
Saken är i övrigt enkel. I vardagligt tal är man inte kriminell om man t ex är tidigare ostraffad, eller bara begått någon enstaka (och kanske inte ens medveten) brottslig handling. Om så varit fallet med denne GM innan detta brott så hade han i vardagligt tal inte ansetts som just kriminell, då kriminell handlar om ett leverne med frekventa grövre och avsiktliga brott.
Och detta var vad jag hade i tankarna, hur vi i vardagligt tal ser på detta
I rent juridisk mening är man kriminell när man begått ett lagbrott. Vilket jag intervjuade full koll på när jag skrev inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Ja, han är kriminell och totalt helt jävla värdelös. En fästing har mer existensberättigande då den fyller funktion som mat till en del andra djur.
Tyvärr för nära till val för att göra något, men medborgarskap borde inte delas ut i conflakespaket och när det gjorts så som i det här fallet borde det dras tillbaka.
Hade jag varit Epa-ungen hade jag bitit för kung och fosterland, om än livet hade slutat där hade negern aldrig mer kunnat göra något liknande. Möjligen svalt bajskorven för att ingen skulle kunna sy fast den på honom igen.
Ja det är lätt att vara kaxig bakom tangenterna. Jag är rätt säker på att du snarare skitit ner dig av rädsla och gjort vad GM krävde, och inte skulle vågat/velat dö.
Och när man sett hur du brukar skriva i dina inlägg så säger det ju en hel del om vad för figur du själv är, tämligen oseriös och tramsig.