2026-07-25, 08:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Till er ovan.
Nej, jag har på inga sätt försvarat GMs tilltag, men i farten när jag skrev inlägget så hade jag för stunden glömt att dom fallit.

Vad jag var ute efter i mitt inlägg var att jag ville se om det i samma jävla vanliga ordning var sprängfullt med rasism i skallarna på er som skriver i tråden. Och därför dömer och kallar allt och alla som inte är svenska betydligt värre än om det varit en svensk. Det är i sig förbannat vidrigt av er själva.

Om ni sen tagit er tid att läsa de sex inlägg i tråden som jag gjort före detta, så skriver jag ju klart och tydligt att det ÄR ett vidrigt brott. Hur i helvete kan ni då få för er att jag på minsta vis skulle försvara den som begått brottet…?

Saken är i övrigt enkel. I vardagligt tal är man inte kriminell om man t ex är tidigare ostraffad, eller bara begått någon enstaka (och kanske inte ens medveten) brottslig handling. Om så varit fallet med denne GM innan detta brott så hade han i vardagligt tal inte ansetts som just kriminell, då kriminell handlar om ett leverne med frekventa grövre och avsiktliga brott.
Och detta var vad jag hade i tankarna, hur vi i vardagligt tal ser på detta

I rent juridisk mening är man kriminell när man begått ett lagbrott. Vilket jag intervjuade full koll på när jag skrev inlägget.

Ja det är lätt att vara kaxig bakom tangenterna. Jag är rätt säker på att du snarare skitit ner dig av rädsla och gjort vad GM krävde, och inte skulle vågat/velat dö.
Och när man sett hur du brukar skriva i dina inlägg så säger det ju en hel del om vad för figur du själv är, tämligen oseriös och tramsig.

Såklart du tycker det är värre att Mohamed får utstå lite "rasism" än att han våldtog ett försvarslöst barn som nu kommer att behöva psykologhjälp en lång tid framöver. Jag tror nog de flesta förutom du skulle beskriva Mohamed som kriminell.
Citera
2026-07-25, 09:30
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Håller helt med dig om vad GM förtjänar, men att förlåta gör man inte för gärningsmannens skull, utan för sin egna. Det finns människor som har varit med om liknande och andra väldigt hemska grejer, och alla säger samma sak, det enda som kunde ta bort deras hat och lidande i slutändan var att förlåta gärningsmannen för att släppa hatet i sitt hjärta, förstår dock att det låter helt galet om man aldrig har hört det konceptet innan
Allt sånt där kan vänta tills efter att gärningsmannen fått det straff han verkligen förtjänar. Mercy to the guilty is cruelty to the innocent.

Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
1. Ett vidrigt, ondskefullt och rasistiskt brott.

2. Såvitt jag förstår är han från Somalia så lämpligast är att utvisa direkt och sprida nyheten i landet via myndigheter och sociala medier om att han haft bögsex vilket lär rendera värre repressalier än vad en cell på Kumla kan tänkas medföra.

Det börjar bli dags för Sverige att göra ett exempel av dessa undermänniskor. Kanske vi borde införa dödsstraff igen? Livestreamad tortyr också?

Känner inte riktigt att utvisning är lämpligt i fall som detta.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-07-25 kl. 09:37.
Citera
2026-07-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Såklart du tycker det är värre att Mohamed får utstå lite "rasism" än att han våldtog ett försvarslöst barn som nu kommer att behöva psykologhjälp en lång tid framöver. Jag tror nog de flesta förutom du skulle beskriva Mohamed som kriminell.

Jaså, på vilket sätt skulle jag ha givit minsta signal åt det hållet….?

Vanligen anses det inte i vardagligt tal att någon är kriminell för ett eller nåt enstaka lagbrott. Skulle du t ex anse att din son, eller far, eller du själv, är kriminell om ni t ex en gång stulit en cykel på fyllan…?

Läs ni vad jag skriver i klartext.
Jag försvarar inte på minsta sätt den handling GM gjort sig skyldig till i trådens ämne, men jag hade inte gjort skillnad på om det varit en svensk eller inte. Brottet är vidrigt ochgrovt och ska definitivt inte hända alls mot någon.
Men GM är INTE värdelös för att han inte är svensk, eller för sin hudfärg.
Citera
2026-07-25, 09:46
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Jag försvarar inte på minsta sätt den handling GM gjort sig skyldig till i trådens ämne, men jag hade inte gjort skillnad på om det varit en svensk eller inte. Brottet är vidrigt ochgrovt och ska definitivt inte hända alls mot någon.
Han är ett kolsvart biovapen som noggrant valde ut sitt offer pga hudfärg.

Det är inte konstigt att människor som ser ut som brottsoffret börjar identifiera ett mönster och systematiskt tar avstånd från (och skickar hem) människor/biovapen som ser ut som den kolsvarta gärningsmannen/biovapnet.

Människor som ser ut som brottsoffret bör ignorera massmedia & utnyttja sin ställning som majoritetsbefolkning medan de fortfarande har den.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-07-25 kl. 09:54.
Citera
2026-07-25, 10:16
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så svenskar ska backa undan för att somalievåldtäktsmän ska få härja fritt på kvällarna? Det är väl det som kallas för integration kan jag tänka mig.

Spännande med kulturkrockar.

I min värld ingår bl.a straffarbete. Hårt arbete är oftast det bästa sättet för att kunna förändra människor till det bättre.
Just på den punkten har alla politiker misslyckats.
Du fanticerarar om straffarbete och att svensken ska göra nånting.Sanningen är att Svensken är en fjant som inte står upp för någonting och kommer aldrig göra nånting.Bara att 80% tänker gå att rösta på samma politiker igen är en klar signal att folket inte är friskt.Att lista ut orsak och verkan är inte Pellejöns Svenskens bästa gren.
Citera
2026-07-25, 10:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jaså, på vilket sätt skulle jag ha givit minsta signal åt det hållet….?

Vanligen anses det inte i vardagligt tal att någon är kriminell för ett eller nåt enstaka lagbrott. Skulle du t ex anse att din son, eller far, eller du själv, är kriminell om ni t ex en gång stulit en cykel på fyllan…?

Läs ni vad jag skriver i klartext.

Du jämför att stjäla en cykel med att våldta ett barn? Ja, det säger ju allt om dig. Nu var det ju heller inte negerns första förseelse. Han hade tidigare gjort sig skyldig till olovlig körning och narkotikabrott.

Skillnaden är att om negern inte hade släppts in i landet från första början så hade våldtäkten aldrig inträffat. Eller om vi hade tillämpat en princip om att utvisning sker vid minsta lilla brott. Svenska politiker och myndigheter är medskyldiga till den här våldtäkten genom att de släppte in negern och dessutom gav honom medborgarskap. Brott som begås av svenskar är svårare att förhindra bortsett från att ge dubbelt så hårda straff för alla grova brott.
Citera
2026-07-25, 10:43
Medlem
Cadells avatar
Någon som har fupen?
Citera
2026-07-25, 11:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Till er ovan.
Nej, jag har på inga sätt försvarat GMs tilltag, men i farten när jag skrev inlägget så hade jag för stunden glömt att dom fallit.

Vad jag var ute efter i mitt inlägg var att jag ville se om det i samma jävla vanliga ordning var sprängfullt med rasism i skallarna på er som skriver i tråden. Och därför dömer och kallar allt och alla som inte är svenska betydligt värre än om det varit en svensk. Det är i sig förbannat vidrigt av er själva.

Jag visste direkt att det måste röra sig om en utomeuropeisk import, för europeiska män begår inte det här brottet (utanför homosexuella relationer och klubbar där homosexuella träffas just i syftet att ha sex, DÄR kan det hända).

Om en vuxen man ger sig på en pojke som inte visat något intresse för homosexuella relationer, så kan man vara hundra procent säker på att brottslingen kommer från något muslimland. Det absolut vanligaste landet för sådant är Afghanistan, eftersom det är traditionellt vanligt där med pojkar som får underhålla vuxna män på olika sätt. Nu var det en somalier, men inte heller det är förvånande, även om jag hade gissat på en afghan först.

Du måste ta reda på hur saker verkligen förhåller sig i världen.
Citera
2026-07-25, 11:56
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Vad har Försvarsmakten med detta att göra? Alla artiklar på r bakom betalvägg nu

Jag menar rätt systemet. Polis, åklagare m.m. Dom som ska hjälpa/försvara oss utsatta.
Citera
2026-07-25, 11:57
Medlem
Hur kan Borlänge stå ut med dessa somalier?
Staden är ju förstörd.
Citera
2026-07-25, 12:00
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Att uppge till migrationsverket att man är bög, homosexuell och liknande kan vara en anledning till att man får uppehållstillstånd i Sverige.

Rätt eller fel? regelverket som styrs av våra politiker har bestämt det.
Citera
2026-07-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag visste direkt att det måste röra sig om en utomeuropeisk import, för europeiska män begår inte det här brottet (utanför homosexuella relationer och klubbar där homosexuella träffas just i syftet att ha sex, DÄR kan det hända).

Om en vuxen man ger sig på en pojke som inte visat något intresse för homosexuella relationer, så kan man vara hundra procent säker på att brottslingen kommer från något muslimland. Det absolut vanligaste landet för sådant är Afghanistan, eftersom det är traditionellt vanligt där med pojkar som får underhålla vuxna män på olika sätt. Nu var det en somalier, men inte heller det är förvånande, även om jag hade gissat på en afghan först.

Du måste ta reda på hur saker verkligen förhåller sig i världen.

NEJ, du viste inte, du kan helt enkelt inte veta nåt alls innan det verkligen är bekräftat.
Du trodde och gissade utifrån i första hand dina fördomar och månne halvtaskigt dolda rasism.

Våldtäkter av män/pojkar har skett i alla tider, och även mellan helt svenska inblandade.

Att det på senare år skett mer av dessa brott, med fler tillfällen där invandrare/flyktingar av olika slag varit inblandade är inget som gör att man kan köra igång med ”alltid” och ”alla” i div sjuka överdrifter och korkade generaliseringar. Det när rasism och drabbar i slutänden de invandrare som lever och sköter sig som normalt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in