2026-07-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Vilken färg på håret?

Hon har färgat svart/mörkbrunt hår. Naturligt är hon mörkblond med blå ögon, så superskandinavisk. Hon säger ju ofta att ”man kan tro att jag är adopterad” ”folk tror jag är utländsk” etc etc. Men hon har ju färgat håret och ögonbryn mörkt och smörjer in sig med brun utan sol.
Citera
2026-07-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avrae
Hon har färgat svart/mörkbrunt hår. Naturligt är hon mörkblond med blå ögon, så superskandinavisk. Hon säger ju ofta att ”man kan tro att jag är adopterad” ”folk tror jag är utländsk” etc etc. Men hon har ju färgat håret och ögonbryn mörkt och smörjer in sig med brun utan sol.

Ja precis, men jag syftade mer på om hon hade sin mammas blonda peruk eller om det faktiskt var hennes riktiga mörka hår som hon äntligen klippt 😅
Citera
2026-07-24, 21:30
Medlem
Citat:
Vilken färg på håret?
Den får jag ta reda på.
Citera
2026-07-25, 08:12
Medlem
Hur kan man i ena stunden skriva att man inte orkar vara aktiv pga trötthet och svårt att få ordentligt med luft för att i andra stunden följa med och handla?
Hon pratar fullt normalt, ingen andnöd på henne alls.
Jag är precis frisk ifrån en rejäl lunginflammation och jag kan säga att jag blev andfådd efter en mening, knappt det. Det var jättetufft att prata, fick liksom kramp och då var det "bara" en lunginflammation liksom.
Att gå från sängen till toaletten fick mig att känna som att jag gått en rask promenad på 1 timme.
Har man svårt att få ordentligt med luft så HÖRS det! Det hörs i varje andetag, på rösten..Och det märks på sättet man rör sig och helt enkelt beter sig.
Hon hade aldrig vare sig velat eller orkat följa med och handla om hon haft svårt med syre/andningen.
Hade min partner frågat mig under tiden jag var sjuk i min lunginflammation om jag ville följa med och handla, hade jag svarat "skjut mig" 😆
Snälla Alice - du gör bara bort dig här.

Dessutom borde du skämmas när du skäller ut en nyexaminerad läkare efter noter för att sedan höja hen till skyarna när du får som du vill.
Man kan vara hård på sin sak, visa sitt missnöje utan att skälla ut någon efter noter. Jag förstår mycket väl hur det känns när måttet är rågat inom vården men jag kan lova dig att du kommer att komma längre om du har en stabil ton och inte brusar upp och skäller ut.
Du avslöjar dig genom att skälla ut när du inte får som du vill och berömmer när du väl får som du vill.

Det är ingen akut remiss som är skickad, då tas man emot samma dag eller möjligtvis morgonen efter om det är sen kväll.
Hjärtklaffar är inte att leka med så att Alice inte fick åka till akuten på en gång tyder på att man inte tror det är så pass allvarligt.
Och även här - hur orkar hon följa med och handla om hjärtat skulle vara påverkat, för att inte tala om foten hon inte kan gå på och hur kan man lysa som en sol när man är så sjuk?
Absolut att man vill försöka vara och känna sig positiv...men alltså..suck.

Allt var normalt enligt brevet så nu går hon bananas på annat.

Sen är det väldigt hånfullt, pinsamt och anmärkningsvärt att hon lägger till skratt emojis och hela tiden skämtar om det hon lägger upp gällande alla hennes besvär och mående. Om en läkare vill skicka mig akut till sjukhus för något skulle ju inte jag skämta till det om det. Det är ett ytterst omoget beteende.
Citera
2026-07-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hur kan man i ena stunden skriva att man inte orkar vara aktiv pga trötthet och svårt att få ordentligt med luft för att i andra stunden följa med och handla?
Hon pratar fullt normalt, ingen andnöd på henne alls.
Jag är precis frisk ifrån en rejäl lunginflammation och jag kan säga att jag blev andfådd efter en mening, knappt det. Det var jättetufft att prata, fick liksom kramp och då var det "bara" en lunginflammation liksom.
Att gå från sängen till toaletten fick mig att känna som att jag gått en rask promenad på 1 timme.
Har man svårt att få ordentligt med luft så HÖRS det! Det hörs i varje andetag, på rösten..Och det märks på sättet man rör sig och helt enkelt beter sig.
Hon hade aldrig vare sig velat eller orkat följa med och handla om hon haft svårt med syre/andningen.
Hade min partner frågat mig under tiden jag var sjuk i min lunginflammation om jag ville följa med och handla, hade jag svarat "skjut mig" 😆
Snälla Alice - du gör bara bort dig här.

Dessutom borde du skämmas när du skäller ut en nyexaminerad läkare efter noter för att sedan höja hen till skyarna när du får som du vill.
Man kan vara hård på sin sak, visa sitt missnöje utan att skälla ut någon efter noter. Jag förstår mycket väl hur det känns när måttet är rågat inom vården men jag kan lova dig att du kommer att komma längre om du har en stabil ton och inte brusar upp och skäller ut.
Du avslöjar dig genom att skälla ut när du inte får som du vill och berömmer när du väl får som du vill.

Det är ingen akut remiss som är skickad, då tas man emot samma dag eller möjligtvis morgonen efter om det är sen kväll.
Hjärtklaffar är inte att leka med så att Alice inte fick åka till akuten på en gång tyder på att man inte tror det är så pass allvarligt.
Och även här - hur orkar hon följa med och handla om hjärtat skulle vara påverkat, för att inte tala om foten hon inte kan gå på och hur kan man lysa som en sol när man är så sjuk?
Absolut att man vill försöka vara och känna sig positiv...men alltså..suck.

Allt var normalt enligt brevet så nu går hon bananas på annat.

Sen är det väldigt hånfullt, pinsamt och anmärkningsvärt att hon lägger till skratt emojis och hela tiden skämtar om det hon lägger upp gällande alla hennes besvär och mående. Om en läkare vill skicka mig akut till sjukhus för något skulle ju inte jag skämta till det om det. Det är ett ytterst omoget beteende.

Jag håller med dig och tänker samma men så försöker jag påminna mig om att det här handlar helt uppenbart om en person som är (sagt med all respekt) psykiskt sjuk, på allvarlig nivå. Hon behöver hjälp. Och inte av somatiken utan av psykiatrin.
Citera
2026-07-25, 12:31
Medlem
Så tydligt att hon inte äter.

Igår vid middagen satt mamman och Leo vid bordet och åt medan hon låg i soffan och filmade dom.

Idag gör hon maxad frukost åt ”tonåringarna”, bara två av allt (glas, ägg etc). Det är så tydligt att hon aldrig är med själv och äter.
Citera
2026-07-25, 12:53
Medlem
Citat:
Så tydligt att hon inte äter.

Igår vid middagen satt mamman och Leo vid bordet och åt medan hon låg i soffan och filmade dom.

Idag gör hon maxad frukost åt ”tonåringarna”, bara två av allt (glas, ägg etc). Det är så tydligt att hon aldrig är med själv och äter.

Och hur kan mamma Heidi bara låta detta pågå? Är hon så hjärntvättad av Alice att hon blivit blind eller vågar hon helt enkelt inte gå emot henne? Hon kan ju omöjligt tro på Alice varje gång när hon säger att hon har ätit eller inte kan äta just nu pga smärta. Det tror man på när det är en anledning någon gång då och då, men man ser alltid bara 2 tallrikar. När heidi och Leo var iväg på semester kom det inte upp en enda video på vad hon lagat för mat. Endast en gammal bild på en maträtt.
Hon äter sött och proteinbars för det är lättare att räkna kalorier.
Hedi borde hjälpa Alice till att växa upp, skapa sig ett eget liv, få hjälp och bli frisk.
Citera
2026-07-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Jag håller med dig och tänker samma men så försöker jag påminna mig om att det här handlar helt uppenbart om en person som är (sagt med all respekt) psykiskt sjuk, på allvarlig nivå. Hon behöver hjälp. Och inte av somatiken utan av psykiatrin.

Ja, och jag förstår detta också.
Hon behöver hjälp via psykiatrin. Hon behöver bort ifrån sin mamma. De två blir farliga ihop då de triggar varandra. Jag kan inte förstå hur Heidi låter detta pågå. Hur hon inte ser eller förstår vad som sker.
Det är sällan jag blir så provocerad av en annan människa men här blir jag det.
Hur hon belastar vården och tar upp plats för någon annan som skulle behöva det mer och hur hon behandlar vårdpersonal.
Jag tycker samtidigt synd om Alice.
Citera
2026-07-25, 13:06
Medlem
Citat:
Och hur kan mamma Heidi bara låta detta pågå? Är hon så hjärntvättad av Alice att hon blivit blind eller vågar hon helt enkelt inte gå emot henne? Hon kan ju omöjligt tro på Alice varje gång när hon säger att hon har ätit eller inte kan äta just nu pga smärta. Det tror man på när det är en anledning någon gång då och då, men man ser alltid bara 2 tallrikar. När heidi och Leo var iväg på semester kom det inte upp en enda video på vad hon lagat för mat. Endast en gammal bild på en maträtt.
Hedi borde hjälpa Alice till att växa upp, skapa sig ett eget liv, få hjälp och bli frisk.
Ja det är så märkligt att hon går på det. Och dessutom att hon på riktigt trodde att vården försökta svälta A när hon i själva verket behandlades för refeeding syndrome. Att hon smugglade in Proteinbars trots att det kunde innebära livsfara för A visar hur hjärntvättad hon är. Men tror också hon är för dum/inkompetent och därför hon på riktigt tror att hon (och chatGPT) vet bättre än läkare. Mamman pratade ju för ett tag sen att hon ska börja med naturmedicin och snackade ner vården (som vanligt), för naturläkemedel mm är tydligen bättre än den svenska sjukvården. Och det första hon gör är att överdosera örtte så hon blir yrslig och illamående 😅 det är jättekorkat att experimentera med naturläkemedel om man står på receptbelagd medicin utan att rådfråga sin läkare om det är OK först. Trodde de flesta människor insåg det.
Citera
2026-07-25, 18:46
Medlem
Citat:

Ingen slump att det nu ska vara exakt tre av allting 😂

Ja mamman är nog så hjärntvättad att hon bara tror på allt Alice säger. Säger hon att hon visst äter som en häst så Tror mamman det, fast hon inte ser det
Citera
2026-07-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ingen slump att det nu ska vara exakt tre av allting 😂

Ja mamman är nog så hjärntvättad att hon bara tror på allt Alice säger. Säger hon att hon visst äter som en häst så Tror mamman det, fast hon inte ser det
Nämen, vilket sammanträffande! Alice är en flitig besökare här tror jag minsann. Undrar vad som kommer härnäst?
Citera
2026-07-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Om en läkare misstänker bakterie på hjärtklaff så blir man skickad akut samma dag det är inget man avvaktar med några dagar, har två i min närhet som haft det. Låter konstigt.
Läkaren kanske läst lite bakåt i Alices journalanteckningar och sett att det inte står helt rätt till, en remiss är på g, vad den leder till? Jag vet vad jag tror, OM nu läkaren gjort sitt jobb och lagt ihop 1+1 och fått =3. Time will mina vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in