2026-07-25, 11:27
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordligKrigare
Hoppas det beror på att de hatar kyrkan och vill åt ateismen och lösa sätten. Fast egentligen vet jag inte. Vänstern har iofs det jag vill, ateismen, fast något med arbetsfördelningen hos dem samt älskandet av invandrare som saboterar det förstnämnda, kyrkföraktet som alltid är bra.
De som röstar V är till stor del inte alls ateister: De är ofta mer religiösa än högern.. Däremot är de inte kristna utan muslimer.
Citera
2026-07-25, 11:31
Avstängd
NordligKrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
De som röstar V är till stor del inte alls ateister: De är ofta mer religiösa än högern.. Däremot är de inte kristna utan muslimer.
Allt handlar oavsett vilket om att slåss för nordliga likar och stoppa vildmännens intåg. Fast egentligen måste man helt enkelt deleta deras medborgarskap om de är muslimer från under Österrike helt enkelt. Det är viktigt. Glöm inte det.
Citera
2026-07-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
SD i Jokkmokk lades ju ned när man inte ville ställa upp på SDs helt verklighetsfrånvända återvandringslinje. Hela kommuner utanför storstäderna kommer kollapsa efter en sådan avfolkning.

Man lurade hela landet med att skicka hem kriminella för att sedan vända på steken och börja skicka hem personer som inte hade någon kriminell historik över huvud taget.

Spelar väl ingen roll om man är kriminell eller ej. Har man inte rätt att befinna sig i Sverige ska man väl återvända till sitt hemland eller närmsta säkra land? Att befinna sig illegalt i Sverige är kriminellt i sig. Eller du menar att alla människor i världen som kan uppföra sig är välkomna till Sverige och bör få svenskt medborgarskap?
Citera
2026-07-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag kan bekräfta att 95% av mina lärarkollegor är vänster. De skäms inte heller för att de, på alla sätt de kan, försöker vinkla sina lektioner för att svartmåla högern. Så här ser det ut på alla (främst kommunala) skolor runt om i landet.

Tänk att ha media OCH lärarna på sin sida och ändå ha problem med att få majoritet i landet. Säger en del…

De har fått pendeln att vända snarare. En förkrossande majoritet av ungdomar är höger. Lärarna är förmodligen en del av det.

Etniska svenskar som röstar vänster om 10-20 år kan betraktas som utvecklingsstörda eller psyksjuka. Även de som är under 60 i dag. Många pensionärer är hjärntvättade, lever i en bubbla eftersom de inte konsumerat andra nyhetsflöden än public service och Aftonbladet. De kommer rösta som de alltid gjort.
Citera
2026-07-25, 12:24
Medlem
Är ändå lite underhållande med alla högermänniskor som går i taket för att deras statsminister i höst kommer heta Magdalena Andersson. Själv bryr jag mig inte så mycket, jag klarar mig bra vem som än sitter i Rosenbad
Citera
2026-07-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Är ändå lite underhållande med alla högermänniskor som går i taket för att deras statsminister i höst kommer heta Magdalena Andersson. Själv bryr jag mig inte så mycket, jag klarar mig bra vem som än sitter i Rosenbad

Så är det, de rikaste i samhället kommer klara sig oavsett regering. Blir tuffare för arbetar-/medelklass men det ska bli kul att se förfallet när den feministiska regeringen tar över med Nooshi som finansminister. Jag har sparat pengar sån tur är så jag kommer nog överleva även om jag kommer att få dra in på många saker. Klimatsatsningar likt Northvolt och pengar till illegala invandrare är faktiskt viktigare, det håller alla med om.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-25 kl. 12:41.
Citera
2026-07-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Så är det, de rikaste i samhället kommer klara sig oavsett regering. Blir tuffare för arbetar-/medelklass men det ska bli kul att se förfallet när den feministiska regeringen tar över med Nooshi som finansminister. Jag har sparat pengar sån tur är så jag kommer nog överleva.

Ok, ja men vad bra då har du ju lite extra att fylla ut kassan med. Sen finns väl alltid soc om det blir för jobbigt
Citera
2026-07-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ok, ja men vad bra då har du ju lite extra att fylla ut kassan med. Sen finns väl alltid soc om det blir för jobbigt

Ja det är ju vänsterns förhoppning, att vi alla ska gå på soc och andra bidrag, även vi som arbetar 100% i samhällsbärande yrken. Ja du, det blir spännande tider framöver när V och MP ska styra vårt land.
Citera
2026-07-25, 13:25
Medlem
Citat:
Så är det men det påverkar ju oss ändå om samhället överlag blir sämre. Jag har flyttat från Stockholm efter att ha bott där i över 50 år och en anledning var att jag inte kände mig som en svensk längre. Araber och negrer överallt. Där jag bor nu så är det nästan tomt på mörkerfolket. Så jäkla skönt.
Citera
2026-07-25, 13:25
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Blattar som röstar på V mestadels och godhetsknarkande tjejer som röstar på Mp
Citera
2026-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Så är det men det påverkar ju oss ändå om samhället överlag blir sämre. Jag har flyttat från Stockholm efter att ha bott där i över 50 år och en anledning var att jag inte kände mig som en svensk längre. Araber och negrer överallt. Där jag bor nu så är det nästan tomt på mörkerfolket. Så jäkla skönt.

Ja man är lyckligt lottad om man kan välja sådana platser. Många sitter ju dock fast, eller klarar inte av landsbygden.
Citera
2026-07-25, 13:49
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
För att privatbilism skall fasas ut inom 10-20 år.
Vi som bor på landsbygden, var skall vi ta vägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in