2026-07-25, 12:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Lagen har funnits i ganska många år nu. Använd dig av riktiga fall om du vill diskutera eventuella brister i lagen.
Tönt, du vet att det är omöjligt.
Citera
2026-07-25, 12:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tillräckligt många för att kunna konstatera att det brukar finnas gott om fog för att döma någon de gånger nån blir dömd.

Gott om fog, så pass att man uppnått den där nivån om 95% procent som advokaterna talar om?

Hur tänker du kring att en stor del av dessa advokater som har det här som yrke inte tycker som du?
Citera
2026-07-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tönt, du vet att det är omöjligt.

För dig att använda dig av annat än hypotetiska scenarion? Ja det verkar så :/
Citera
2026-07-25, 12:24
Medlem
Citat:
Det behövs inte att han har gjort någonting onormalt alls sexuellt sett för att det ska kunna bli våldtäkt.
Minimistraffet för våldtäkt är 3 år. Skadestånden brukar ligga därikring.

Hur såg det tysta samtycket ut i det fallet?

Vad gjorde han på de 30 sekunderna? Fick han 3 år och 250 000 i skadestånd?
Citera
2026-07-25, 12:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ännu en man som känner sig hotad av att kvinnor vänder sig till varandra. I övrigt så var mitt inlägg riktat åt en "man"

Hur vet du vad de har pratat om? Är du nu emot att kvinnor skapar starka band sinsemellan och har varandras ryggar?

En väldigt feminiserad man skulle jag nog påstå. Hur jag kan ha insyn i vad kvinnor pratar om? Hur jag kan påstå att de pratar mer med varandra om sina mäns enligt dem tillkortakommande o.s.v.?
Fundera på det en stund.

Att de har varandras ryggar? Menar du att de alltid håller med varandra och bekräftar den andras känslor? I sådana fall tycker jag att det långt ifrån är bra i alla fall. Det skulle många gånger vara bättre att kanske få en reflektion kring om de själva kan ha någon del i det hela ?
Citera
2026-07-25, 12:28
Medlem
Citat:
Gott om fog, så pass att man uppnått den där nivån om 95% procent som advokaterna talar om?

Hur tänker du kring att en stor del av dessa advokater som har det här som yrke inte tycker som du?

Ingen aning. Är inte advokat. Men när man läser fallen så låter det extremt troligt att personen är skyldig. Det är aldrig så slätstruket som i dina hittepå-fall.
Citera
2026-07-25, 12:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
För dig att använda dig av annat än hypotetiska scenarion? Ja det verkar så :/

Herregud. Hur kan du bevisa att du hade samtycke senast du hade sex?
Citera
2026-07-25, 12:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hur såg det tysta samtycket ut i det fallet?

Vad gjorde han på de 30 sekunderna? Fick han 3 år och 250 000 i skadestånd?

Jag sade ju att du får fråga mannen i videon om han vet? Han presenteras med namn och titel så du får väl fråga honom.
Citera
2026-07-25, 12:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ingen aning. Är inte advokat. Men när man läser fallen så låter det extremt troligt att personen är skyldig. Det är aldrig så slätstruket som i dina hittepå-fall.

Men du anser alltså att du vet bättre än 75% av advokatkåren?
Citera
2026-07-25, 12:30
Medlem
Citat:
Herregud. Hur kan du bevisa att du hade samtycke senast du hade sex?

Fanns inga tvivel om den saken alltså inget som behöver bevisas. Samtycke genom kroppsspråk.
Citera
2026-07-25, 12:32
Medlem
Citat:
Men du anser alltså att du vet bättre än 75% av advokatkåren?

När har jag påstått det?
Citera
2026-07-25, 12:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fanns inga tvivel om den saken alltså inget som behöver bevisas. Samtycke genom kroppsspråk.

Om hon säger att det inte fanns samtycke, hur skulle du i rätten bevisa att du visst hade samtycke?
Hon har till och med berättat för ett par kompisar att du hade sex med henne utan samtycke. Hon verkade låg när hon berättade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in