2026-07-25, 12:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Alltid detta snack om "skötsamma" som kastas ut.
Du kommer alltid, i alla lägen, kunna peka på nånting som kan anses vara skäl nog att få stanna. Har man inte "jobbat i flera år" så är man "omtyckt på den lokala fritidsgården". Är man inte det så "drömmer man om en röd stuga med vita knutar i Norrland".
Absolut kan jag förstå detta, men jag menar bara att Tidö borde gått fram stenhårt när det gäller utvisning med gevär mot tinningen på våldtagare och mördare. Detta borde ha varit både prio ett, två och tre innan man ens börjar tjafsa om någon apotekare.

Nu kan folk i MP visa hur någon snäll apoteksgubbe blir hemskickad medan man får stanna efter en våldtäkt och det går inte att försvara.
Citera
2026-07-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Absolut kan jag förstå detta, men jag menar bara att Tidö borde gått fram stenhårt när det gäller utvisning med gevär mot tinningen på våldtagare och mördare. Detta borde ha varit både prio ett, två och tre innan man ens börjar tjafsa om någon apotekare.

Nu kan folk i MP visa hur någon snäll apoteksgubbe blir hemskickad medan man får stanna efter en våldtäkt och det går inte att försvara.

Så är det. Nu ägs dock Tidö av samma globalistpack som sett till att vi idag har oändligt med mörkermän i landet från första början, så kaos och elände är vad som står högst på agendan.
Vi får som bäst några symboliska utvisningar kopplat till byråkrati samtidigt som övriga neger-kranar står på full fräs precis som tidigare.

Omprövning av 100% av medborgarskap och uppehållstillstånd som utfärdats senaste 30 åren för utom-Européer, indragna bidrag för alla icke-svenskar, automatisk utvisning av alla som saknar uppehållstillstånd / begått något brott grovare än gå mot röd gubbe senaste 20 åren, riksrätt för alla politiker, journalister och tjänstemän som senaste 20 åren på något vis förespråkat eller arbetat för massinvandringen.
Citera
2026-07-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För det första är det inget som hindrar arbetslösa svenskar att utbilda sig till apotekare idag, utbildningen är avgiftsfri och de kan till och med få bidrag medan de pluggar. Hur ska du "hitta" dessa arbetslösa svenskar som vill utbilda sig till apotekare när de själva inte hittat till utbildningen? Eller tänker du utbilda ovilliga arbetslösa svenskar med tvång?
För det andra tar ju utbildningen ett tag. Vem ska bemanna våra apotek tills dess?
Merparten av de arbetslösa Svenskarna saknar såklart all form av kompetens som krävs för högre studier, och den grit som krävs för att genomföra 4+ år i den akademiska världen.
Lyckligtvis blir det lite bättre för dessa obildade, illiterata Svenska slackers i höst efter regeringsskiftet. Höjd akassa och säkerligen höjt socialbidrag.
Citera
2026-07-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi behöver ändå inga pakis här, det räcker med att titta på England varför det inte är någon bra ide med den typen av import.

Jag tycker det finns för få här - jag vill kunna köpa min Chicken Tikka Masala med naan för samma pris som en pizza och där är vi inte än.
Citera
2026-07-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det är han säkert inte, men han behövs ju tydligen likväl.

Vet du det säkert? Han kanske redan är ersatt av en svensk?
Citera
2026-07-25, 14:23
Medlem
instead of saving this guy we save the racist guy that rape that 15 year old boy.
Citera
2026-07-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vet du det säkert? Han kanske redan är ersatt av en svensk?
Vad är det du inte förstår med ordet bristyrke?
Citera
2026-07-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är det du inte förstår med ordet bristyrke?

Åter igen: VET du att tjänsten inte är tillsatt?
Citera
2026-07-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Åter igen: VET du att tjänsten inte är tillsatt?
Som jag läser artikeln arbetar han fortfarande
"För Kronans apotek skulle detta innebära att de måste söka en ny person till tjänsten som var vakant i två år innan Zaib Ansari tog den".
Citera
2026-07-25, 15:03
Medlem
shitholecitizens avatar
Nu ska vi inte vara själviska här. Pakistan behöver säkert också apotekare.
Citera
2026-07-25, 15:06
Medlem
PingPongZongs avatar
Skrev i fel tråd. Eller det gjorde jag inte alls. Bara läste fel i rubriken.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-07-25 kl. 15:08.
Citera
2026-07-25, 15:22
Medlem
Finns väl krav som dom inte uppfyller, efter våra regler.. alla länder har krav för att få stanna längre tid eller permanent.. varför skall vi i Sverige göra undantag jämnt.. och ta emot alla människor från alla hörn i Världen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in