2026-07-25, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
"Ta livet av sig" må vara korrekt men jag tycker att det låter lite konstigt.
Jag lägger skulden på GM huvudsakligen, men många svenska föräldrar tror att Sverige fortfarande är som barnen i Bullerbyn. Svenska minderåriga bör verkligen inte vara ute ensamma på kvällen i Sverige, då kan man råka illa ut som BO gjorde.
Det är min poäng men du verkar inte riktigt förstå vad jag menar.

Så svenskar ska backa undan för att somalievåldtäktsmän ska få härja fritt på kvällarna? Det är väl det som kallas för integration kan jag tänka mig.

Spännande med kulturkrockar.

I min värld ingår bl.a straffarbete. Hårt arbete är oftast det bästa sättet för att kunna förändra människor till det bättre.
Just på den punkten har alla politiker misslyckats.
Citera
2026-07-25, 04:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Staten kommer inte ge honom upprättelse. Det kommer vara upp till pappan och övriga släktingar i slutändan som avgör om han får riktig upprättelse, jag vet vad jag själv hade gjort iallafall

Dock så kommer inte en hämnd att ge pojken frid igen, hur sjukt det än låter så måste pojken förlåta honom på sikt, det är nog omöjligt att göra nu när det är så färskt, men om några år.

Man förlåter inte någon för den andra personens skull, utan för sin egna, hat är gift för själen och skadar bara en själv
Jag förlåter aldrig, lärt mig leva med det som hänt ja. Förlåta nej. Allt finns alltid kvar, om än inkapslat.

Då har jag inte ens drabbats ens av en knivsudd vad den här pojken drabbats av. Rent löjligt i jämförelse.
Citera
2026-07-25, 04:25
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jag förlåter aldrig, lärt mig leva med det som hänt ja. Förlåta nej. Allt finns alltid kvar, om än inkapslat.

Då har jag inte ens drabbats ens av en knivsudd vad den här pojken drabbats av. Rent löjligt i jämförelse.

Alltså ordet förlåta kan jag inte ens använda.
Jag förlåter inte.
Men jag lämnar det jag läkt bakom mig.
Den där jävla apan förtjänar ett öde värre än döden efter det där.
Jag ber till gud att grabben får rätt hjälp.
Terapisamtal osv och kan lämna det där bakom sig när han läkt.
Citera
2026-07-25, 04:27
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Dessa ociviliserade apor bryr sig tyvärr inte på samma sätt som en svensk hade gjort

Han tänker nog att några år i finkan är fine, man får ju verkligen hoppas att karma gör sitt jobb iaf

Glöm inte att gud ser allt.
Och i den här världen är ingenting gratis.
Han kommer få betala... var så säker.
Citera
2026-07-25, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Alltså ordet förlåta kan jag inte ens använda.
Jag förlåter inte.
Men jag lämnar det jag läkt bakom mig.
Den där jävla apan förtjänar ett öde värre än döden efter det där.
Jag ber till gud att grabben får rätt hjälp.
Terapisamtal osv och kan lämna det där bakom sig när han läkt.

Håller helt med dig om vad GM förtjänar, men att förlåta gör man inte för gärningsmannens skull, utan för sin egna. Det finns människor som har varit med om liknande och andra väldigt hemska grejer, och alla säger samma sak, det enda som kunde ta bort deras hat och lidande i slutändan var att förlåta gärningsmannen för att släppa hatet i sitt hjärta, förstår dock att det låter helt galet om man aldrig har hört det konceptet innan

Citat:
Glöm inte att gud ser allt.
Och i den här världen är ingenting gratis.
Han kommer få betala... var så säker.

Gud är exakt vad pojken behöver, man kan finna en enorm tröst och styrka hos gud, hoppas pojken finner honom snart
Citera
2026-07-25, 04:36
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Håller helt med dig om vad GM förtjänar, men att förlåta gör man inte för gärningsmannens skull, utan för sin egna. Det finns människor som har varit med om liknande och andra väldigt hemska grejer, och alla säger samma sak, det enda som kunde ta bort deras hat och lidande i slutändan var att förlåta gärningsmannen för att släppa hatet i sitt hjärta, förstår dock att det låter helt galet om man aldrig har hört det konceptet innan

Gud är exakt vad pojken behöver, man kan finna en enorm tröst och styrka hos gud, hoppas pojken finner honom snart

Det kan vara jag som missuppfattat ordet men det sitter i.
Jag har lättare för att säga "Jag är färdig med detta nu" eller "Jag lämnar det bakom mig"
Citera
2026-07-25, 04:48
Medlem
Citat:
Det kan vara jag som missuppfattat ordet men det sitter i.
Jag har lättare för att säga "Jag är färdig med detta nu" eller "Jag lämnar det bakom mig"

Och det är helt okej också, och enklare för en själv om man inte har det behovet

Man har inte någon moralisk skyldighet att förlåta någon som har gjort fel mot en, man kan mer se det som en teknik för att själv må bättre om man är väldigt påverkad av någonting

Att förlåta någon betyder inte heller att man gör det från en plats av svaghet, man kan slita någon i stycken och sedan förlåta personen i efterhand för att själv må bättre, när man redan har "settled the score"
Citera
2026-07-25, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Ännu en vårbrunstig afghan?

Något som skandinaverna måste förstå är detta: folk från Afrika, Mellanöstern samt Centralasien kan inte kontrollera sin vårliga brunst. Allting som rör på sig och har hål blir föremål för penetration.

Vi måste alltså förstå och acceptera att dom har brunst och då kan saker som detta hända? Det är alltså nya tider som vi måste leva oss in i 👍
Citera
2026-07-25, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja. Att våldta är kriminellt ifall du missat det. Och han är inte bara åtalad utan dömd och det var heller inte hans första förseelse. Både och.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur kan du försvara en sådan här avart? Hur kan du ens hamna i det hörnet av debatten? Det går nästan inte att tänka sig värre kriminalitet. Pojken fick genomlida en utdragen, smärtsam skräckupplevelse, eventurellt med kvarstående fysiska skador (var det så, jag har inte läst FUP?) och kommer kanske aldrig att komma över rädslan att bli utsatt för något liknande igen. Samt skammen. Det är en känd sak att manliga våldtäktsoffer lider mer psykiskt än kvinnliga, för att skammen är större. Många män berättar aldrig någonsin för någon vad de varit med om, och därför finns det också ett stort mörkertal.

Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Alltså vafan. Vadfan är det för fel på dig? Han åtalas får att ha tvingat en ung kille att suga av honom + mordhotat samma kille.

Till er ovan.
Nej, jag har på inga sätt försvarat GMs tilltag, men i farten när jag skrev inlägget så hade jag för stunden glömt att dom fallit.

Vad jag var ute efter i mitt inlägg var att jag ville se om det i samma jävla vanliga ordning var sprängfullt med rasism i skallarna på er som skriver i tråden. Och därför dömer och kallar allt och alla som inte är svenska betydligt värre än om det varit en svensk. Det är i sig förbannat vidrigt av er själva.

Om ni sen tagit er tid att läsa de sex inlägg i tråden som jag gjort före detta, så skriver jag ju klart och tydligt att det ÄR ett vidrigt brott. Hur i helvete kan ni då få för er att jag på minsta vis skulle försvara den som begått brottet…?

Saken är i övrigt enkel. I vardagligt tal är man inte kriminell om man t ex är tidigare ostraffad, eller bara begått någon enstaka (och kanske inte ens medveten) brottslig handling. Om så varit fallet med denne GM innan detta brott så hade han i vardagligt tal inte ansetts som just kriminell, då kriminell handlar om ett leverne med frekventa grövre och avsiktliga brott.
Och detta var vad jag hade i tankarna, hur vi i vardagligt tal ser på detta

I rent juridisk mening är man kriminell när man begått ett lagbrott. Vilket jag intervjuade full koll på när jag skrev inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ja, han är kriminell och totalt helt jävla värdelös. En fästing har mer existensberättigande då den fyller funktion som mat till en del andra djur.

Tyvärr för nära till val för att göra något, men medborgarskap borde inte delas ut i conflakespaket och när det gjorts så som i det här fallet borde det dras tillbaka.

Hade jag varit Epa-ungen hade jag bitit för kung och fosterland, om än livet hade slutat där hade negern aldrig mer kunnat göra något liknande. Möjligen svalt bajskorven för att ingen skulle kunna sy fast den på honom igen.

Ja det är lätt att vara kaxig bakom tangenterna. Jag är rätt säker på att du snarare skitit ner dig av rädsla och gjort vad GM krävde, och inte skulle vågat/velat dö.
Och när man sett hur du brukar skriva i dina inlägg så säger det ju en hel del om vad för figur du själv är, tämligen oseriös och tramsig.
Citera
2026-07-25, 06:03
Medlem
KallePiggs avatar
1. Ett vidrigt, ondskefullt och rasistiskt brott.

2. Såvitt jag förstår är han från Somalia så lämpligast är att utvisa direkt och sprida nyheten i landet via myndigheter och sociala medier om att han haft bögsex vilket lär rendera värre repressalier än vad en cell på Kumla kan tänkas medföra.
Citera
2026-07-25, 06:49
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Vem är denna gud? Aldrig träffat, aldrig sett. Ändå tjatar massa konspirationsteoretiker om gud hela tiden.
Citera
2026-07-25, 06:52
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis om folk har lite moral och respekt.
Jag hoppas verkligen att folk har vett att hålla käften för grabbens skull.
Fyfan vad trött jag blir på den där jävla somalieniggern.
Vill fan slita fanskapet i stycken.
Problemet är att Borlänge är delvis S-styrt varvid S kommer att göra allt för att lägga locket på, beskriva somaliern som ett föredöme, gissningsvis kommer det att vara marscher med "we shall overcome" och de kommer att göra en rekryteringsdrive för att få fler somalier aktiva i SSU.

Summa summarum, man kommer inte att aktivt göra något för att förhindra somalierna att begå nya brott, intet kommer att läras av händelsen och risken är överhängande att detta upprepas. Sedan är det vanligt att MENA:iter ofta har kalas när den kriminella friges då man vill ge sken av att den dömde MENA:iten inte har begått något brott, vilket han "inte har" då brottet har begåtts mot en svensk.

Hanteringen av brottet leder till det trycks ned och upprepas igen. Det är inte sista gången man hör av denna bögsomalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in