2026-07-24, 20:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Det där med att spraya ett moln och gå igenom det är egentligen en gammal metod. Parfymexperter idag rekommenderar att man sprayar direkt på huden i stället. Då hamnar parfymen där den ska, utvecklas bättre med kroppsvärmen och man slipper att halva dosen försvinner ut i luften. Att gå genom ett parfymmoln ser kanske elegant ut, men det är mest slöseri med parfym.
Jag säger absolut inte emot. Jag förmodar att du har god kunskap om vad som gäller i denna för mig helt okända värld.
Citera
2026-07-24, 20:42
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Vem fan vill gå i säng med en medelålderskvinna med enbart deodorant? Får avsmak, lite illamående och en smak av bajs i hela munnen.
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Du är förmodligen en liten lantis som gillar svett- och skitlukt. Inget fel med det.

Jag vill attrahera civiliserade tjejer från stan så jag fortsätter använda parfym.
Oj! Folk är SÅ civiliserade att de äcklas av en ren människokropp om den inte behandlas med diverse doftämnen? Med det måttet är jag en lantis då. Man stinker inte automatiskt utan deo, om man är ren och inte typ stressvettas. Jag har inte använt deo sedan jag gav det några tafatta försök i tonåren. Enda gångerna jag blir att lukta illa av bara lite svett är om jag är väldigt stressad eller inte mår bra psykiskt av någon annan anledning, och i de lägena klarar jag mig utan kroppskontakt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Rakvatten har parfym, men den försvinner relativt snabbt och är inte lika intensivt (om man nu vet hur mycket man ska ta)
Tack!
Citera
2026-07-24, 20:45
Medlem
En billig parfym i stor mängd är inget vidare.

Men en bra parfym i lite lagom mängd kan väl va trevligt.

Sedan kan vi nog inte utgå från att ts är talesperson för halva mänskligheten.
Citera
2026-07-24, 20:49
Medlem
LeifD2s avatar
Precis! En rikti karl skall utsråle en typsikt manli doft. Exempel:
- Whiskey
- Cigarr
- Jet fuel
- Nitrometan
Eller varför inte en blandning av alla 4?
Citera
2026-07-24, 20:53
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Oj! Folk är SÅ civiliserade att de äcklas av en ren människokropp om den inte behandlas med diverse doftämnen? Med det måttet är jag en lantis då. Man stinker inte automatiskt utan deo, om man är ren och inte typ stressvettas. Jag har inte använt deo sedan jag gav det några tafatta försök i tonåren. Enda gångerna jag blir att lukta illa av bara lite svett är om jag är väldigt stressad eller inte mår bra psykiskt av någon annan anledning, och i de lägena klarar jag mig utan kroppskontakt ändå.

Tack!
Du låter allmänt som en trasig människa med diagnoser därav din lukt som framhävs av ditt psykiska mående. Äter du tabletter också?

Anywho, testa en god parfym. Finns säkert att krita på klarna om det är trångt i lädret.
Citera
2026-07-24, 21:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Så du gillar att gå runt och se ut som skit? Ja det kan man ju bara se på din avatar iofs.
Nej det är inte jag på min avatarar
Citera
2026-07-24, 21:43
Medlem
Wikitomtes avatar
Stor skillnad på doft och doft. Köper man det billiga skit som blattarna dränker sitt apsvett med så sticker det i både näsa & ögon. Armani Acqua Di Gìo Profondo som jag bland annat köper är det ingen som klagat på, tvärt om. Men där startar priset på 1200:- för 50 ml. Inget för snålsossar. Och inget man dränker sig i.
Citera
2026-07-24, 22:04
Medlem
Tvål och vatten.
Behövs något mera?
Eller lider ni doftmarodörer av dåligt självförtroende?
Citera
2026-07-24, 22:08
Medlem
Hussefars avatar
Jag använder deo dagligen. Parfym vid speciella tillfällen. Min tjej blir riktigt kåt när jag sprejjat på den. I lagom dos då såklart.
Citera
2026-07-24, 22:19
Medlem
Nu kommer alla män sluta med parfym som läser TS och få bara kärringar med snuskluktsfetischm efter sig
Citera
2026-07-24, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Håller med.
Använder sällan parfym!
Nyduschad, hudkräm, deo, nytvättade kläder.
Med tiden får man sin egna doft 😁
Ska vi dejta?
Citera
2026-07-24, 22:37
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Du låter allmänt som en trasig människa med diagnoser därav din lukt som framhävs av ditt psykiska mående. Äter du tabletter också?

Anywho, testa en god parfym. Finns säkert att krita på klarna om det är trångt i lädret.
Öhh, va? Vad skulle det vara för diagnoser? Inga vad jag vet, och inga mediciner.

Jag har bara noterat att jag själv upplever den typ av illaluktande svettning som folk pratar om när jag är under stark press. När jag stressvettas, vilket som tur är är relativt sällan. Vid de tillfällen då det ändå sker tvättar jag mig oftare. Problem löst. Annars luktar jag inte så mycket alls, om jag är ren.

Kan vi sluta hoppa på varandra nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Tvål och vatten.
Behövs något mera?
Eller lider ni doftmarodörer av dåligt självförtroende?
Precis! Men akta dig för Pålle Utan Namn här uppe, han kan få för sig att du är nervsvag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in