Citat:
Ursprungligen postat av
Bazze1
Du förstår nog den dagen du växer upp och själv blir en riktig man...tills dess får du grubbla vidare...tjingeling.
Om du tycker man måste vara slätrakad och använda doftämnen för att kunna kalla sig riktig man, så får det stå för dig
Vill någon annan svara på om man kan ha rakvatten utan parfym, eller om det bara är ett annat namn på parfymen för att män ska känna sig manligare, är jag fortfarande nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
När ni kvinnor slutar med smink så ska jag sluta helt med parfym.
Att måla sig i hela ansiktet gör inte att ni ser snyggare eller fräschare ut utan resultatet blir ofta att ni ser ut som horor.
Att se en kvinnas ansikte krackelera när puder och skit torkat ser för jävligt ut.
Jag har mest varit med osminkade tjejer. Smink är ok, dömer inte dem som pysslar med det, men tror det oftast är bättre utan.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Självklart ska man sköta sin hygien i övrigt.
Jag har torr hud så jag måste smörja in mig med lotion efter dusch. Men det absorberas av huden med tiden.
Parfym ska vara kvalitetsparfym så det räcker med 2 sprut på halsen.
Har absolut respekt för att det kan behövas ibland.
Säger inte att det gäller dig, men jag tror många med torr hud duschar för ofta, för varmt eller med för mycket tvål. Jag använder oftast bara tvål under armarna och mellan benen. Och till handtvätt, förstås. Ljummet eller svalt vatten är snällare mot huden också.
Upprepar att jag inte påstår att du duschar fel. Ibland får folk torr hud ändå, och då får man ju göra vad man kan.