2026-07-24, 10:39
Medlem
Glostrups avatar
Sekter brukar äta upp sig själv inifrån, det är det vanliga förloppet över tid. Så att maga splittras i interna konflikter är varken oväntat eller förvånande.

Men att de kompletta galningarna Taylor Greeene och Loomer (och i viss mån Tucker) plötsligt skulle framstå som magas mer sansade personer hade jag faktiskt inte förutsett. Det speglar förvisso hur fundamentalt uppfuckad trumpkulten är, och naturligtvis blir de bannlysta av resten av sekten, men det är ändå uppseendeväckande att relativt normala amerikaner fortsätter att dyrka sin orange gud, när till och med patologiska tokstollar som dessa tre börjar tvivla.
Citera
2026-07-24, 11:37
Medlem
Har Laura Loomer verkligen varit så involverad/uttalad om Ukraina innan?

När jag kollar hennes Wiki så ser jag inget om det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer

Dock så är det intressant att Laura Loomer och Tim Pool nu ser positivt på Ukraina och negativt på Ryssland - det kan betyda ett antal olika saker.

De mest sannolika:

1. De fick pengar innan för att påstå vissa saker och nu får de inte det.

2. USA förbereder sig på att byta fot i Ryssland/Ukraina-frågan. Innan verkar Trump ha haft en realistisk syn - han trodde inte Ukraina kunde besegra Ryssland eller att Ryssland kunde förlora (svårt att prata om att vinna ett krig) och han tänkte "Krig är skit och det Ukraina får uppleva är skit men Ryssland kommer med största sannolikhet vinna så det är lika bra att positionera sig efter det och se till att det sker så fort som möjligt för kriget kostar pengar". Nu verkar det inte lika säkert längre att Ryssland kommer vinna kriget så då börjar maskinen bakom Trump pumpa ut nya fakta om kriget så att Trump sedan kan behaga dessa och på samma gång bli "hjälten" i Ukraina - givetvis samtidigt som amerikanska företag tjänar stora pengar på utfallet.
Citera
2026-07-24, 11:40
Medlem
FranzMarcs avatar
Troligen hade Ryssland inte längre råd och betala henne för sitt stöd till Putins diktatur. Då sålde hon sig för en gratisresa och hotellnatt i Kiev.
Citera
2026-07-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Troligen hade Ryssland inte längre råd och betala henne för sitt stöd till Putins diktatur. Då sålde hon sig för en gratisresa och hotellnatt i Kiev.
Precis, det är ju bekräftat sedan länge att Tim Pool fick pengar från Ryssland.

En sak man får ge ryssarna är att de förmodligen är bäst i världen på hjärntvätt av sin egen befolkning, samt på alla de diverse påverkanskampanjer som de för runt om i världen. Det har förmodligen att göra med deras kommunistiska historia, hur man får befolkningen att "själva" komma till slutsatser som gynnar makten på ett subtilt sätt.

Jag är ganska säker på att det faktum att USA är så politiserat och splittrat har att göra med Rysslands påverkanskampanjer, med trollfabriker på sociala medier med mera.
Citera
2026-07-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tjena alla monsterdiggare, en måhända intressant liten sak har hänt i ankdammen bland Amerikanska tokstollar som har åsikter på internet.

För er som inte vet är Laura Loomer en smått hysterisk figur med en ganska stor MAGA-publik som påstått allt möjligt kring COVID, skolskjutningar, FEMA, muslimer, mm. Läs gärna under ”Views” för en omfattande översikt.

Som vanligt med sådana filurer har hon under många år haft mycket starka åsikter kring Ukraina. Det är det gamla vanliga med att amerikanskt stöd handlar om att tvätta pengar för demokraterna, att de har massa diaboliska ”biolabs” och att Ukraina överlag är onda nazister som ryssarna bara försvarar sig mot.

De senaste dagarna har hon dock tvärvänt på den punkten och offentligt gjort avbön och förklarat för sina följare att hon blivit manipulerad av rysk propaganda. Hon har även rest till Ukraina och till och med fått intervjua Zelenskyj.

Jag tycker det här känns regisserat. Det vore såklart glädjande om hon bara tagit sitt förnuft till fånga men jag misstänker att hon helt enkelt inte har några egna åsikter och känner vartåt vinden blåser. Många av hennes mycket besvikna följare spekulerar kring att hon helt enkelt blivit mutad av Ukraina. Vem vet, det är inte gratis att resa till Kiev från USA och vem som helst får inte träffa presidenten bara så där.

Vad tror ni har hänt här?

En annan pikant detalj är att Tim Pool som också länge varit emot amerikanskt stöd till Ukraina (i övrigt vet jag inte om han är en knäppgök av samma dignitet som LL) twittrade idag:

https://x.com/timcast/status/2080438553717129383?s=46&t=5Aw5zOi0jYypKDrqO44pHA

Här bör vi nog dock avvakta lite tills han utvecklar sin ståndpunkt, det kan vara någon sorts test för att se hur folk reagerar.

Kul att höra men såklart också sent omsider. MAGA-folk är verkligen dumma i huvudet som behöver åka till Kyiv och prata med Zelenskyj för att förstå att det är fel av Ryssland att invadera ett grannland.
Citera
2026-07-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Trump USA har väl blivit mer Ryssland fientligt efter att Ryssland bistår Irans militär i den pågående MÖ konflikten där.
Vänta nu? Drömmer jag eller är det inte Iran som i 3 år stöttat ryssland med tiostusentals drönare samt ballistiska missiler? Under de åren var ju inte Iran ett problem för trump.
Rysslands stöd till Iran torde f.ö. enbart vara symboliskt; dom har svårt att få fram tillräckligt ens till de egna terror-angreppen på civila i Ukraina.
https://thedefensepost.com/2024/03/21/russia-s-400-system-india/
Citera
2026-07-24, 12:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Garanterat är det vad som hänt - de ryska pengarna har tagit slut så nu vänder hon sig till nästa som erbjuder henne pengar.
Citera
2026-07-24, 14:39
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tjena alla monsterdiggare, en måhända intressant liten sak har hänt i ankdammen bland Amerikanska tokstollar som har åsikter på internet.

För er som inte vet är Laura Loomer en smått hysterisk figur med en ganska stor MAGA-publik som påstått allt möjligt kring COVID, skolskjutningar, FEMA, muslimer, mm. Läs gärna under ”Views” för en omfattande översikt.

Som vanligt med sådana filurer har hon under många år haft mycket starka åsikter kring Ukraina. Det är det gamla vanliga med att amerikanskt stöd handlar om att tvätta pengar för demokraterna, att de har massa diaboliska ”biolabs” och att Ukraina överlag är onda nazister som ryssarna bara försvarar sig mot.

De senaste dagarna har hon dock tvärvänt på den punkten och offentligt gjort avbön och förklarat för sina följare att hon blivit manipulerad av rysk propaganda. Hon har även rest till Ukraina och till och med fått intervjua Zelenskyj.

Jag tycker det här känns regisserat. Det vore såklart glädjande om hon bara tagit sitt förnuft till fånga men jag misstänker att hon helt enkelt inte har några egna åsikter och känner vartåt vinden blåser. Många av hennes mycket besvikna följare spekulerar kring att hon helt enkelt blivit mutad av Ukraina. Vem vet, det är inte gratis att resa till Kiev från USA och vem som helst får inte träffa presidenten bara så där.

Vad tror ni har hänt här?

En annan pikant detalj är att Tim Pool som också länge varit emot amerikanskt stöd till Ukraina (i övrigt vet jag inte om han är en knäppgök av samma dignitet som LL) twittrade idag:

https://x.com/timcast/status/2080438553717129383?s=46&t=5Aw5zOi0jYypKDrqO44pHA

Här bör vi nog dock avvakta lite tills han utvecklar sin ståndpunkt, det kan vara någon sorts test för att se hur folk reagerar.
Idioten har väl fattat att Ukraina kommer att vinna kriget? MAGA trollen vill gärna hålla sig bland vinnare. Se bara på Trump som inte ville lämna planen efter att Spanien vunnit vm guld. Innan passade han på att kritisera landet i hårda ordalag gång på gång men det gick nog ändå bra att smöra framför kamerorna med guldlaget.
Citera
2026-07-24, 16:30
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Pool vet jag tidigare fått pengar från Ryssland. Loomer vet jag inte. Förmodligen har pengarna sinat och/eller så har deras publik börjat ändra sig i frågan.

Bara två grifters som försöker fortsätta ha en inkomst.
Citera
2026-07-24, 17:07
Medlem
Kappvändande hit och kappvändande dit, är väl rätt moget beteende att byta åsikter när man tar till sig ny information.
Citera
2026-07-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Kappvändande hit och kappvändande dit, är väl rätt moget beteende att byta åsikter när man tar till sig ny information.

Det är väl inte ny information att Ryssland startat krig för att kränka Ukrainas självständighet? Detta är allt man behöver veta i frågan.
Citera
2026-07-24, 18:11
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Att Zelenski lägger ner tid på att synas med en sån här pajas är rätt anmärkningsvärt ja.
Sådana, och än värre, pajasar har stort inflytande över den del av den amerikanska högern som består av vita retards. Han, Z, har inte råd att låta en sådan möjlighet att ev ändra Billy-Joes åsikter om kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in