2026-07-24, 17:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Ålandskryssning är ju en klassiker! Får med liksom allt på köpet där. Dansband och sunkig krogmiljö. Sedan hem med billig sprit i bagaget.
Citera
2026-07-24, 17:27
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?

Vad är ett wt-resmål?

Finns det ens wt i Sverige. Wt är väl ett amerikanskt uttryck för vita som lever i fattigdom och missär?
Citera
2026-07-24, 17:30
Medlem
Mikaelias avatar
Valfri campingplats i Sverige. Blir väl inte mer WT än att bo i en husvagn tätt bredvid andra WTs i husvagn. Diverse raggarträffar som småstäder har under sommaren är också en WT garanti.
Citera
2026-07-24, 17:32
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Valfri campingplats i Sverige. Blir väl inte mer WT än att bo i en husvagn tätt bredvid andra WTs i husvagn. Diverse raggarträffar som småstäder har under sommaren är också en WT garanti.

Vad krävs för att inte klassas som wt i så fall?
Citera
2026-07-24, 17:38
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad krävs för att inte klassas som wt i så fall?

Det är ingen från medelklassen som campar eller åker på raggarträffar. Man har ofta ett sommarhus vid havet och åker gärna till Medelhavet långt bort från husvagnar och raggare. Vem fan vill bo i en varm husvagn på en yta av 20kvm och sova som packade sillar om man har möjlighet att vara i sitt sommarhus?
Citera
2026-07-24, 17:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det är ingen från medelklassen som campar eller åker på raggarträffar. Man har ofta ett sommarhus vid havet och åker gärna till Medelhavet långt bort från husvagnar och raggare. Vem fan vill bo i en varm husvagn på en yta av 20kvm och sova som packade sillar om man har möjlighet att vara i sitt sommarhus?

Så wt är inte medelklass?
Citera
2026-07-24, 17:55
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är för att du intalar dig att Söder är något fint. Då måste alla vrak som hinkar öl på dagtid klassas som bohemer i stället för blandmissbrukare.

Söder har mycket fint.
Vrak är nödvändigtvis inte WT. Söder har många sorter som hinkar öl.
(Och, vissa som hinkar öl dagtid är inflyttade, inresta från söderförort eller turister.)
Citera
2026-07-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Öhh.. Vad är WT med att campa?

Det låter snarare som något ett WT inte skulle göra.

Jag tror att ni som diskuterar just camping måste börja med att komma överens om vad ni menar med att campa:

Menar ni folk som ägnar hela semestern åt att sitta i en vit plaststol utanför en gammal skabbig husvagn som stått på samma plats i 30 år?

Menar ni den som kör runt i Europa med en helt ny husbil?

Eller menar ni folk som bor i tält när de fjällvandrar i Abisko? Eller som tältar en natt med sina barn vid en sjö i skogen?

Sen är jag lite förvånad över att vissa ser Liseberg som ett wt-resemål. Jag trodde det var obligatoriskt för barnfamiljer i södra Sverige att åtminstone vid något tillfälle under barnens uppväxt besöka Liseberg, Gröna Lund, Tivoli (i Köpenhamn), Hansapark (utanför Hamburg) eller något annat nöjesfält. Jag skulle säga att du ser folk av alla sorter när du är på Liseberg.

Ett ställe jag aldrig varit på men som jag gissar drar en del wt är Sjöbo marknad, men jag kan ha fel.
Citera
2026-07-24, 18:06
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
High Chaparall. Supa och klä ut sig till cowboy, blir det mer WT än så?

Första säsongen av Westworld fick det att se väldigt lockande ut, så varför inte?
Citera
2026-07-24, 18:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
WT är folk som bor på Södermalm och de åker aldrig utanför Stockholm utan sitter hela dagarna på någon uteservering med en öl!
För att bo på Södermalm krävs antingen 3 mkr i kapital eller 40 års kötid. Så per definition bor inte WT centralt i storstäder. Men jag kan hålla med om att det finns en del med gällivarehäng där (här).

WT bor i Staffanstorp eller Sjöbo och har kläder köpta på gekås. De är alltid lite för solbrända vilket antyder många icke-intellektuella uteaktiviteter men inte golf tennis eller segling som kostar för mycket. Bangolf går bra, men inte frisbee-golf, för många steg.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-24 kl. 18:43.
Citera
2026-07-24, 18:21
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
Böda Camping
Citera
2026-07-24, 18:39
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För att bo på Södermalm krävs antingen 3 mkr i kapital eller 40 års kötid. Så per definition bor inte WT centralt i storstäder. Men jag kan hålla med om att det finns en del med gällivarehäng där (här).

WT bor i Staffanstorp eller Sjöbo och har kläder köpta på gekås. De är alltid lite för mycket solbrända vilket antyder många icke-intellektuella uteaktiviteter men inte golf tennis eller segling som kostar för mycket. Bangolf går bra, men inte frisbee-golf, för långt att gå.
Stämmer, sverige är 87% wt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in