2026-07-24, 15:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Calles över dagen är väll rätt WT skulle jag säga.
Citera
2026-07-24, 15:48
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
WT är folk som bor på Södermalm och de åker aldrig utanför Stockholm utan sitter hela dagarna på någon uteservering med en öl!

Håller inte med. Folk som sitter på uteservering med öl är ofta lite äldre och har bott på Söder hela sina liv - söderkisar och söderbönor. De brukar vara ganska spirituella och individuella, ibland tidigare grönavågare.

De yngre som bor på Söder brukar vara ganska välbeställda och individuella (de med) och är då ofta inte WT - alls.
Citera
2026-07-24, 15:50
Medlem
Som någon redans skrivit, Gekås i Ullared. Gärna med övernattning i Gekåsbyn. Det gäller bara att se till att fylla kontot med sms-lån först.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det finns ingen alkohol att köpa på High Chaparral det är för barnfamiljer, du får uppdatera dig lite!
På Restaurang Diligensen där, kan man få sig en Norrlands Guld 5.3%.

Det är för övrigt enda restaurangen jag sett som har mjölk på menyn. https://www.highchaparral.se/wp-content/uploads/2021/05/meny-diligensen-2026.pdf
Citera
2026-07-24, 15:52
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Håller inte med. Folk som sitter på uteservering med öl är ofta lite äldre och har bott på Söder hela sina liv - söderkisar och söderbönor. De brukar vara ganska spirituella och individuella, ibland tidigare grönavågare.

De yngre som bor på Söder brukar vara ganska välbeställda och individuella (de med) och är då ofta inte WT - alls.

Du behöver inte hålla med men det är min uppfattning!
Citera
2026-07-24, 15:57
Medlem
norther1s avatar
Helt klart Gekås (Ullared) som semestermål. Man har följt serien på "Teve" och önskar att man kan springa på de kändisarna som medverkar i serien och arbetar där. Bonuspoäng om du är där i flera dagar för att maximera upplevelsen. På kvällen ska det ätas söndergrillad fläskytterfilé köpt på kampanjpris med färdiga pommes som snabbt tillagas i ugnen. Detta dränks snarast i kopiösa mängder Lohmanders bearnaise och den sjaskigaste lagern som Bolaget har att erbjuda.

Det är inget fel med att campa över en natt om man har långt att åka och vädret tillåter det, alternativt om man är ute på en vandringsresa. Mysigt och naturnära samtidigt som det är budgetvänligt. Men det här med att åka till en husvagnscamping och stanna kvar där flertal nätter eller stora delar av semestern är ju totalt mörker. Nattsvart. Helst ska det ha laddats upp en flera plattor billig lager och det ska grillas samma mat varje dag. Solstolen ska man sitta i en så där 10 timmar om dygnet och solkräm är inget som ska användas för det är något för bögar.

Det borde vara en plikt att anmäla föräldrar som beter sig på detta sätt till socialtjänsten. Vidrigt beteende och barnen fostras till att hamna i samma låga samhällsklass.
Citera
2026-07-24, 16:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Om definitionen. Igår såg jag en kvinna, bred som en flodhäst, hudfärg som en gris, kläder som var svåra att avgöra om det var byxor eller ett tält. Minns inte fler detaljer, men antagligen även näsring och de fulaste tatueringarna ur katalogen. Uppenbarligen på resa.

Jag har också använt begreppet "white thrash". Men så slår det mig: är inte mycket av detta mode, dvs är de inte svåra att skilja ut, så vad är wt idag? Att vara osofistikerad, nedkluddad, och i dålig form måste väl vara en ansenlig del av befolkningen - är de alla nu wt?

Ja, det får man väl säga.
Tyvärr.
Citera
2026-07-24, 16:33
Medlem
Imnshos avatar
Alla sportbarers uteserveringar där "en stor Staro" konsumeras. Eller flera.
Citera
2026-07-24, 16:54
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
High Chaparall. Supa och klä ut sig till cowboy, blir det mer WT än så?

Du hann före..
Citera
2026-07-24, 16:57
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är mycket WT på husvagns-campingplatser. Men det är nog ovanligt att de tältar i vildmarken: det skulle vara för mycket besvär för dem, och ingen tillgång till de typiska WT-nöjena.

Håller med. Jobbigt att släpa på en platta bärs i skogen.
Citera
2026-07-24, 16:58
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance

Det är för att du intalar dig att Söder är något fint. Då måste alla vrak som hinkar öl på dagtid klassas som bohemer i stället för blandmissbrukare.
Citera
2026-07-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?

Helt ärligt, jag är inte WT men jag har åkt ner och sätt folkrace i Vimmerby (har familjevänner som bor där). För en Stockholmare som jag är så måste jag medge att det är extremt kul att se.

Motor och lukten av bensin tar fram djuret hos oss män.

Så låt oss skippa dessa förutfattade meningar kring den kulturen.

Så åk till Småland, se folkrace och lillgrabben kommer få ett "core-memory".
Senast redigerad av korvstofft 2026-07-24 kl. 17:17.
Citera
2026-07-24, 17:18
Medlem
IceEyess avatar
Liseberg. Där vimlar det av WT i alla dess i former.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in