2026-06-17, 18:15
Medlem
niokilometers avatar
Allt fler verkar upptäcka Eliceras fina studieresultat. (kopierat fr Placera)

Nitton månader sen Göran gick med i Eliceras fas2a studie. Fortfarande cancer fri. Sex av åtta behandlade har initialt helt blivit av med sina tumörer. Efter ett år har fyra fortfarande full respons. Imponerande siffror. Mest imponerande är kanske är att ingen av dessa svårt cancersjuka har initialt blivit sämre. 100%

Patienterna som ingår i studien har slut på behandlingsalternativ mot sin cancer. Så rätt sjuka personer.

BV mycket lågt efter en nyligen genomförd emission. Kassan full. Börsvärde 195milj.
Senast redigerad av niokilometer 2026-06-17 kl. 18:17.
Citera
2026-06-22, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Allt fler verkar upptäcka Eliceras fina studieresultat. (kopierat fr Placera)

Nitton månader sen Göran gick med i Eliceras fas2a studie. Fortfarande cancer fri. Sex av åtta behandlade har initialt helt blivit av med sina tumörer. Efter ett år har fyra fortfarande full respons. Imponerande siffror. Mest imponerande är kanske är att ingen av dessa svårt cancersjuka har initialt blivit sämre. 100%

Patienterna som ingår i studien har slut på behandlingsalternativ mot sin cancer. Så rätt sjuka personer.

BV mycket lågt efter en nyligen genomförd emission. Kassan full. Börsvärde 195milj.

Ja Elicera hade en extremt bra utveckling efter förra emissionen. Jag gissar på att det blir en liknande utveckling här igen
Citera
2026-07-02, 08:17
Medlem
niokilometers avatar
Elicera Therapeutics uppvärderas rejält i ny analys.

10,0 kronor per aktie, kursen igår var 2,6kr.

https://biostock.se/2026/07/bioval-analysis-elicera-therapeutics-elc-301-valued-at-sek-631m/

Övrig intressant information,
i pågående studie har deras preparat initialt gjort 6 av 8 svårt cancersjuka patienter fria från sin cancer.
Senast redigerad av niokilometer 2026-07-02 kl. 08:37.
Citera
2026-07-08, 22:59
Medlem
Jubla över en ny köpt analys med riktkurs 10 kr... Okej, men vem betalar analysen? Bolaget. Cirka 1 mil per år. Ingen oberoende analys har man heller.

Efter en jättespädande emission undrar jag snarare hur pengarna prioriteras. Om uppdragsanalyser kostar stora belopp, är det verkligen där kapitalet ska läggas när man fortfarande är ett forskningsbolag utan intäkter?

Sedan undrar jag över information. Man lyfter gärna att 6 av 8 patienter uppnått remission. Men hur ser det ut idag? Är de fortfarande i remission? Har någon fått återfall? Hur lång är uppföljningstiden? Två år krävs, minst. Det är den typen av information som faktiskt skapar värde, inte ännu en riktkurs.

En annan fråga är överhänget efter emissionen. Hur många aktier återstår att säljas från garanter och andra som fått aktier? Det är inte direkt oviktigt för aktiekursen på kort sikt.
Citera
2026-07-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aktien handlas i detta nu för 3,33 SEK efter en nedgång på 34 % efter delårsbokslutet och beskedet om företrädesemission.

"Ser bra ut", sammanfattar en användare på Placera

Nu 48% ner.
Citera
2026-07-08, 23:15
Medlem
Märk väl att Jamal inte hade något förtroende från styrelsen i Annexin. En ny VD valdes rätt omgående.

Inlindat i styrelseord:

"Annexin Pharmaceuticals behöver ett nytt ledarskap vars första uppgift blir att med fast hand lotsa bolagets huvudprojekt genom slutfasen av den prekliniska utvecklingen."

Hans track-record av kapitalanskaffningar är förövrigt bedrövliga i biotechsverige.

https://annexinpharma.se/mfn_news/jamal-el-mosleh-avgar-som-vd/
Citera
2026-07-09, 11:57
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Top1ce
...

Det är studieresultat som är det viktiga. De har troligtvis de bästa fas2a interim resultaten på svenska börsen. Lågt BV och bra studieresultat, i långa loppet så är det är en bra kombo för investerare.

Det finns många biotech med det motsatta, högt bv och inte lovande studieresultat. Inte bra men uppfattning.

Du får jag gärna tipsa om något bra/bättre biotech.
Citera
2026-07-09, 14:10
Medlem
Citat:
Det är studieresultat som är det viktiga. De har troligtvis de bästa fas2a interim resultaten på svenska börsen. Lågt BV och bra studieresultat, i långa loppet så är det är en bra kombo för investerare.

Det finns många biotech med det motsatta, högt bv och inte lovande studieresultat. Inte bra men uppfattning.

Du får jag gärna tipsa om något bra/bättre biotech.

Ingen av mina frågor besvarades.

Jag ifrågasatte inte de preliminära studieresultaten. Jag ställde konkreta frågor om Elicera:

Hur många uppdragsanalyser betalar bolaget för idag?
Hur mycket kostar dessa?
Hur många aktier återstår att sälja från garanter efter den stora emissionen?
Varför kommer inga uppdateringar om patienterna fortfarande är i remission eller om någon fått återfall?

Det är relevanta frågor för AÄ.

Och nej, jag är inte intresserad av att diskutera andra biotech. Det här är Eliceras tråd, så jag tycker vi håller oss till Elicera.
Citera
2026-07-09, 16:49
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ingen av mina frågor besvarades.

Jag ifrågasatte inte de preliminära studieresultaten. Jag ställde konkreta frågor om Elicera:

Hur många uppdragsanalyser betalar bolaget för idag?
Hur mycket kostar dessa?
Hur många aktier återstår att sälja från garanter efter den stora emissionen?
Varför kommer inga uppdateringar om patienterna fortfarande är i remission eller om någon fått återfall?

Det är relevanta frågor för AÄ.

Och nej, jag är inte intresserad av att diskutera andra biotech. Det här är Eliceras tråd, så jag tycker vi håller oss till Elicera.

Alla små företag har uppdragsanalyser. För Elicera användes en objektiv metod. Görs inte bland alla små biotech. "De matematiska modellerna och de regulatoriska disclaimers som används är strikta".

Övriga frågar kan du skicka till Elicera Therapeutic.

Du hade alltså inget bättre biotech.
Det var iofs väntat med tanke på Eliceras lovande resultat och deras låga värdering.
Citera
2026-07-09, 17:12
Medlem
Citat:
Alla små företag har uppdragsanalyser. För Elicera användes en objektiv metod. Görs inte bland alla små biotech. "De matematiska modellerna och de regulatoriska disclaimers som används är strikta".

Övriga frågar kan du skicka till Elicera Therapeutic.

Du hade alltså inget bättre biotech.
Det var iofs väntat med tanke på Eliceras lovande resultat och deras låga värdering.

Du fortsätter att undvika frågorna.

Att många små biotech köper uppdragsanalyser besvarar inte hur många Elicera betalar för eller vad de kostar. Att analysen använder en etablerad värderingsmodell förändrar inte att den är uppdragsfinansierad.

Att hänvisa mig till bolaget är också märkligt. Det är väl därför vi diskuterar här på forumet.

Och nej, jag tänker inte börja diskutera andra biotech i Eliceras tråd. Mina frågor handlar om Elicera: uppföljning av remissionerna, informationsgivningen, emissionsöverhänget och prioriteringen av kapital. Om de frågorna inte kan besvaras är det också ett svar.

Nu vänder jag mina frågor bort från din upprepande rappakalja till någon mer kunnig.
Citera
2026-07-15, 19:57
Medlem
niokilometers avatar
Svårt sjuka cancerpatienter som inte längre har några behandlingsalternativ kvar.

Där lyckas Elicera göra majoriteten fria från sin cancer efter bara en månad. I 100% har man fått effekt. Bra eller dåligt!

Börsvärde 180milj.

Jämför gärna med det biotech du tycker gör bra ifrån sig.
Citera
2026-07-24, 16:34
Medlem
Citat:
Märk väl att Jamal inte hade något förtroende från styrelsen i Annexin. En ny VD valdes rätt omgående.

Inlindat i styrelseord:

"Annexin Pharmaceuticals behöver ett nytt ledarskap vars första uppgift blir att med fast hand lotsa bolagets huvudprojekt genom slutfasen av den prekliniska utvecklingen."

Hans track-record av kapitalanskaffningar är förövrigt bedrövliga i biotechsverige.

https://annexinpharma.se/mfn_news/jamal-el-mosleh-avgar-som-vd/

Nu fått sparken igen. Lär inte behålla sitt stora innehav är mina fem cent.

https://www.elicera.com/press-releases/elicera-therapeutics-consolidates-its-management-in-uppsala---ceo-transition-begins-and-recruitment- of-new-ceo-has-started
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in