2026-07-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Top1ce
Nu fått sparken igen. Lär inte behålla sitt stora innehav är mina fem cent.

https://www.elicera.com/press-releases/elicera-therapeutics-consolidates-its-management-in-uppsala---ceo-transition-begins-and-recruitment- of-new-ceo-has-started

Bra!
In med nya krafter och en mer affärsinriktad VD! Bra att samla allt i Uppsala också.

BTW, hur fan går det för Magnus Essand? Någon info om vad som hänt och när han kan vara tillbaka igen? Han känns som en viktig pjäs i Elicera. Han blev väl prisad som årets cancerforskare också.
Citera
2026-07-28, 15:58
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Bra!
In med nya krafter och en mer affärsinriktad VD! Bra att samla allt i Uppsala också.

BTW, hur fan går det för Magnus Essand? Någon info om vad som hänt och när han kan vara tillbaka igen? Han känns som en viktig pjäs i Elicera. Han blev väl prisad som årets cancerforskare också.

Visst kan han vara viktig men inte lika viktig som han var i uppbyggnaden. Han var viktig i forskningsfasen/preklinik.
Nu är ju preparaten/iTANK satta. Man är i klinik. Nu behövs
det mer affärsinriktade som kan kapitalisera på de mycket goda resultaten.

Sex av åtta svåra patienter har initialt efter en månad blivit fria från sin cancer.

Jag kan inte säga ett svensk biotech som kan visa likande resultat i en pågående studie.

Marknaden har inte hittat Elicera. (bv låga 160milj och kassa som räcker två år)
Citera
2026-07-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Visst kan han vara viktig men inte lika viktig som han var i uppbyggnaden. Han var viktig i forskningsfasen/preklinik.
Nu är ju preparaten/iTANK satta. Man är i klinik. Nu behövs
det mer affärsinriktade som kan kapitalisera på de mycket goda resultaten.

Sex av åtta svåra patienter har initialt efter en månad blivit fria från sin cancer.

Jag kan inte säga ett svensk biotech som kan visa likande resultat i en pågående studie.

Marknaden har inte hittat Elicera. (bv låga 160milj och kassa som räcker två år)

Jaha ok, det svaret gör mig lugnare.
Då får vi hoppas att en ny VD snart är på plats som kan ta detta vidare.

Nu är det hiskligt lågt BV igen, får se om folk hoppar på tåget denna gången då!?
Citera
2026-07-29, 19:58
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Jaha ok, det svaret gör mig lugnare.
Då får vi hoppas att en ny VD snart är på plats som kan ta detta vidare.

Nu är det hiskligt lågt BV igen, får se om folk hoppar på tåget denna gången då!?

Jag försöker se glaset som halvfullt. Det viktiga är hur CARMA går och hur stark iTANK
bedöms vara.

Förhoppningsvis kommer det snart nya resultat från Carma-studien.
Citera
2026-07-30, 14:50
Medlem
Citat:
Bra!

"Jamal El-Mosleh, som är baserad i Göteborg och som av familjeskäl inte kan flytta till Uppsala, kvarstår som VD till och med 31 oktober 2026"

Ingen uppdatering om Essand. Är det cirka tre månader han varit borta nu?
Citera
2026-08-07, 21:29
Medlem
En liten heads-up inför kommande vecka/veckor.

- Elicera stängde på dagshögsta för andra dagen i rad!

- Troligt har även garanterna nu äntligen sålt klart och kursen så sakteliga kan gå uppåt igen utan tunga bromsklossar.

- Pengar finns och räcker en bit in på 2028.

- Ny uppföljning och data om de 12 patienter lär komma inom snar framtid, troligtvis i september/oktober. Fram tills dess kan kursen handlas upp på ren FOMO!

Ingen köprek, men här kan det förhoppningsvis blir en fin rekyl upp till gamla fina kurser på 5-6kr igen. Vi som var med förra gången vet hur fort det kan gå med ett par fina resultat i ryggen.
Citera
2026-08-11, 13:36
Medlem
niokilometers avatar
Elicera levererar fina siffror på en svårbehandlad cancergrupp. Ingen har blivit sämre. 10 av 11 har fått minskade eller tumörer helt borta.
Citera
2026-08-28, 08:22
Medlem
Enligt Placeraforumet så ska patentet i USA vara allowed nu!

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/078524790/publication/US2023183364A1?q=US2023183364A1

OM det stämmer så är en stor farhåga borta!!

Finns mer info om detta på Eliceras Placeraforum!

Happy friday 🤞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in