• 5
  • 6
2025-05-22, 09:17
Medlem
Biotechinvs avatar
Elicera rapporterar: aktiv lymfom borta hos tv av tre patienter i frsta kohorten i CARMA-studien med iTANK-bevpnad CAR T-cellsterapi

Gteborg, 22 maj 2025 - Elicera Therapeutics, ett cell- och genterapifretag i klinisk fas som utvecklar nsta generations cancerbehandlingar baserade p onkolytiska virus och CAR T-celler, bevpnade med immunaktiverande egenskaper via bolagets kommersiellt tillgngliga plattform, iTANK, meddelade idag att preliminra data, bedmda av prvningsledaren, frn den frsta patientkohorten i den pgende fas I/IIa CARMA-studien med ELC-301 kommer att presenteras vid Swedish Cancer Research Meeting (SCRM) i Malm. Preliminra data visar att tv av tre behandlade patienter inte hade ngon aktiv lymfomsjukdom detekterad p specialscanningar och drmed uppndde komplett metabol respons.

CARMA-studien utvrderar ELC-301, en iTANK-bevpnad CD20-riktad CAR T-cellsterapi, i patienter med terkommande eller svrbehandlad B-cellslymfom. Den frsta doskohorten bestod av tre patienter som behandlades med den lgsta dosnivn, motsvarande en tiondel av den planerade maxdosen.

Professor Magnus Essand, forskningschef och medgrundare av Elicera Therapeutics, kommer att presentera data vid SCRM i Malm. Preliminra data bedmda av prvningsledaren inkluderar:

Patient 1, uppndde komplett metabol respons vid en-mnadsbedmningen, och responsen kvarstod vid sexmnadersuppfljningen.

Patient 2, som tidigare ftt standard CD19 CAR T-cellsterapi, hade mjlig progression vid tremnadersuppfljningen, att bekrftas.

Patient 3, ocks tidigare behandlad med CD19 CAR T-cellsterapi, uppndde komplett metabol respons vid en-mnadsuppfljningen.

"Vi r mycket glada ver de tidiga resultaten frn CARMA-studien, dr ELC-301 framgngsrikt har eliminerat all aktiv lymfomsjukdom hos tv av tre behandlade patienter, inklusive en som tidigare inte svarat p CD19 CAR T-cellsterapi. Detta uppnddes trots en lg dos i en utmanande patientpopulation," sade Jamal El-Mosleh, VD fr Elicera Therapeutics. "Dessa preliminra data, ven om de kommer frn en liten kohort, belyser den unika potentialen hos vr iTANK-bevpnade CAR T-cellsterapi och strker vr vertygelse att ELC-301 kan erbjuda betydande frdelar dr befintliga behandlingar inte rcker till.

CARMA-studien fortstter med patientrekrytering p eskalerande dosniver fr att ytterligare utvrdera skerhet, tolerabilitet och preliminr effekt. Kohort 2 har redan initierats, med tv patienter behandlade hittills p en dosniv som r tre gnger hgre n den i kohort 1. Ytterligare preliminra data frn denna och kommande kohorter kommer att rapporteras i takt med att studien fortskrider och i samband med presentationer vid vetenskapliga konferenser.

Nu kom genombrottet!
En stor dag fr alla patienter och aktiegare. Detta svenska bolag kommer inom en snar framtid revolutionera behandlingen av cancer och brsvrdet r fortfarande ljligt lgt. Allt under 20 kr r rea med denna information.
Citera
2025-05-22, 09:30
Medlem
Brsens billigaste bolag sett till potential!

Brsvrde p ynka 250 miljoner (!!), det r skrmmande billigt, ett brsvrde p 1 miljard skulle ge en kurs om 20kr. Det vore mer realistiskt nr vi fr sna hr resultat redan p den LGSTA dosen..
Citera
2025-05-22, 19:12
Medlem
Biotechinvs avatar
Brsvrdet r fortfarande extremt lgt, jag har nyligen gtt in i Eliceras discord och dr pratar man om ynka 10-15 kr.

Marknaden fr B-cellslymfom berknas till 100-200 miljarder kr av den totala CAR T-cellterapimarknaden r 2030. Om ELC-301 kan n en marknadsandel p 10% ger det ca 10 miljarder kr i rliga intkter.

10 miljarder kronor i rlig frsljning lgt rknat och bolaget vrderas nu endast till 300 miljoner kr!
Efter kohort 2 i sommar med repeterbart resultat frvntar jag mig en kurs p minst 40 kr, vilket r fullt rimligt.
Citera
2025-05-22, 20:06
Medlem
Inte nog med dagens PM och Eliceras fantastiska resultat med ELC-301, de har ju ven ngra fler triggers i nrtid som kan ge kursen n mer skjuts uppt tvsiffrigt.

Taget frn Placera;

[I]Trigger nrtid ev juni mnad
ELC-100 , ven kallad Advince , r Elicera Therapeutics frsta kliniska studie dr resultat vntas presenteras i mitten av ret ! 2 patienter har redan visat positiva resultat !

Enligt Grok ~﹥

Studiens betydelse
Vrldsunik behandling: Innan ELC-100 har inga genetiskt modifierade onkolytiska virus testats kliniskt fr NET, vilket gr detta till en pionjrinsats inom cancerbehandling. NET r ofta svra att behandla, srskilt i avancerade stadier, och ELC-100 kan erbjuda ett nytt hopp fr patienter med begrnsade behandlingsalternativ.[/i]

S detta r bara brjan p en resa som kan ta brsvrdet lngt ver miljarden.

Jag sger bara, ls p sjlv och g ven med i Eliceras discord, otroligt mnga insatta och kunniga personer som hjlper till med ovrderlig info.
Citera
2025-05-22, 20:30
Medlem
Kpte en liten liten position hr fr en vecka sen. Men dagens uppgng ca 7500kr haha.
Jag har brnt mig p bio-tech kp tidigare s vldigt frsiktig nu.
Citera
2025-05-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kpte en liten liten position hr fr en vecka sen. Men dagens uppgng ca 7500kr haha.
Jag har brnt mig p bio-tech kp tidigare s vldigt frsiktig nu.
Vem fan har inte brnt sig p bio genom ren. Kul att ntligen f skrda lite framgng i det segmentet.

Tror p bolaget s ligger lng hr.
Citera
Igår, 09:29
Medlem
- En uppdaterad analys frn Carlsquare har idag hjt bull-scenariot till 18.80kr

- Bas scenariot r hjt till 6.80kr.
Citera
Igår, 13:42
Medlem
niokilometers avatar
Gra svrt sjuka cancerpatienter tumrfriska r STORT. (man ska ven komma ihg att de gtt p andra behandlingar innan utan att bli hjlpta)

BV, trots stora uppgng i r, ligger p 300milj. Det r lgt med tanke p vad de stadkommit och hur andra biotech vrderas i branschen.

Grattis till cancersjuka som ftt en ny chans i tufft lge.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in