2026-07-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är väl rätt självklart eftersom majoriteten av befolkningen är typiska arbetare som gynnas av socialdemokrati.

Jag är vanlig arbetare, ensamstående lärare. Jag har ca 3000-5000kr mer varje månad nu än när vänstern styrde. Äntligen kan jag göra saker med barnen igen. Nu är det snart slut med det igen då mina pengar ska gå till klimatprojekt och massinvandring.
Citera
2026-07-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag skrev minst 10 år sen. Det var sossarna som började montera ner studieförbunden oavsett. Jag förstår att du inte vill att det ska vara så men så var det.
Varför fortsatte Tidö då?
Citera
2026-07-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Tidö känns lite som en 20-25åring som lever livet här och nu och inte tänker på framtiden

Det är skitkul att låna pengar och leva det goda livet
Tyvärr kommer det ju en tid när man ska betala tillbaka....

Och trots det har vi lägre statsskuld nu än för 4 år sedan. Spännande det där.

Vår skuld ligger på 19% och kan jämföras med 60% som är EU;s referensvärde. Ni är så jävla usla på att ljuga och förvränga.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-24 kl. 13:23.
Citera
2026-07-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför fortsatte Tidö då?

För att de är inte bättre de. Men poängen är att det har hörts mycket från vänsterhåll hur högern är boven. Jag påminner bara om att sossarna inte är ett dugg oskyldiga.
Citera
2026-07-24, 13:23
Medlem
Du är medveten om att välfärden är skattefinansierad va? Vänstern vill inte ha höga skatter för att jävlas med människor, de vill ha det för att kunna upprätthålla en stark välfärdsstat. Något högern inte vill.

Där har du den primära anledningen.
Citera
2026-07-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Du är medveten om att välfärden är skattefinansierad va? Vänstern vill inte ha höga skatter för att jävlas med människor, de vill ha det för att kunna upprätthålla en stark välfärdsstat. Något högern inte vill.

Där har du den primära anledningen.

Vad är en stark välfärdsstat? Att vi straffar arbetande människor? Att vi slösar pengar på klimat- och kulturprojekt? Att vi tar in ännu mer människor som behöver bidrag? De regioner där sossarna styr är välfärden inte bättre än i högerstyrda regioner, snarare tvärtom. Du lever i en svart/vit värld tyvärr, hjärntvättad.
Citera
2026-07-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vad är en stark välfärdsstat? Att vi straffar arbetande människor? Att vi slösar pengar på klimat- och kulturprojekt? Att vi tar in ännu mer människor som behöver bidrag? De regioner där sossarna styr är välfärden inte bättre än i högerstyrda regioner, snarare tvärtom. Du lever i en svart/vit värld tyvärr, hjärntvättad.
Att alla medborgare har rätt till sjukvård, utbildning och en dräglig levnadsstandard. Att alla arbetare har trygga och rättvisa anställningsvillkor. Detta är vad vänstern, till skillnad från högern, vill bevara.

Detta är idag lagstadgat tack vare vänsterns stora inflytande över politiken under 1900-talet. Därför kan högerstyrda kommuner inte ta bort dessa förmåner ifrån folk, hur gärna de än hade velat det.
Citera
2026-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Att alla medborgare har rätt till sjukvård, utbildning och en dräglig levnadsstandard. Att alla arbetare har trygga och rättvisa anställningsvillkor. Detta är vad vänstern, till skillnad från högern, vill bevara.

Detta är idag lagstadgat tack vare vänsterns stora inflytande över politiken under 1900-talet. Därför kan högerstyrda kommuner inte ta bort dessa förmåner ifrån folk, hur gärna de än hade velat det.

Allt det du skriver har vi idag och har inte tagits bort av högern vad jag vet. Du lever kvar på 60-talet tyvärr. Vänsterpartiet är idag ett invandringsparti/bidragsparti, MP är rena aktivister och S är helt identitetslösa utan egna idéer. MVH f.d vänsterväljare som aldrig kommer tillbaka
Citera
2026-07-24, 13:50
Medlem
howdie11s avatar
Kan vara för att högerpolitik endast gynnar den som är rik. Nuvarande regering är korrupt, populistisk, forskningsfientlig och bryter kärnlöften. Att varannan minister kommer från Livets Ord säger en del. Sämsta regeringen i historien och det kommer bli ”Liberalernas” grav.

Vissa människor vill ha arbetstidsförkortning och röstar bland annat därför på vänsterpartierna.
Citera
2026-07-24, 13:54
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Vänsterns stora inflytande har inte alltid varit bra. Planekonomier i bland annat Sovjetunionen och Maos Kina ledde till ekonomiska problem och, i vissa fall, svåra svältkatastrofer.
Kommunistiska diktaturer har präglats av censur, politiskt förtryck och omfattande brott mot mänskliga rättigheter.
I vissa demokratiska länder har mycket expansiv offentlig sektor eller höga skatter kritiserats för att hämma tillväxt och företagande. Listan kan göras lång.
Citera
2026-07-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Allt det du skriver har vi idag och har inte tagits bort av högern vad jag vet. Du lever kvar på 60-talet tyvärr. Vänsterpartiet är idag ett invandringsparti/bidragsparti, MP är rena aktivister och S är helt identitetslösa utan egna idéer. MVH f.d vänsterväljare som aldrig kommer tillbaka
Allt jag tog upp har försämrats av högern. De är tvugna att ta bort lite välfärd i taget så att det inte märks så mycket, annars skulle de snabbt tappa väljare.
Citera
2026-07-24, 13:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Kan vara för att högerpolitik endast gynnar den som är rik. Nuvarande regering är korrupt, populistisk, forskningsfientlig och bryter kärnlöften. Att varannan minister kommer från Livets Ord säger en del. Sämsta regeringen i historien och det kommer bli ”Liberalernas” grav.

Vissa människor vill ha arbetstidsförkortning och röstar bland annat därför på vänsterpartierna.

Var ska pengarna tas? Och hur kan alla yrkesgrupper få en arbetstidsförkortning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in