2026-07-24, 12:40
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Varför vill du ha höjd bensinskatt?

Sen till trådens frågeställning: Nej, jag fattar inte heller varför många röstar rött eller grönt.
Om det är nån fantasi om "solidaritet" eller något? Kan nån förklara vad ens solidaritet är för nåt i vårt samhälle, handhjärtan?

För att privatbilism skall fasas ut inom 10-20 år.
Citera
2026-07-24, 12:41
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop
Ett tips är att du sparar den här tråden och återkommer när du är runt 65-70, alternativt när du eller någon närstående blivit sjukskriven eller drabbats av allvarlig sjukdom.

Låt höra hur dina extra hundralappar räddat dig då. Må väl.
Är det inte bättre att rösta på KD i såna fall?
Citera
2026-07-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Och att SD är ena jävla hycklare som spelar på att vi ska få tillbaka ett sverige de känner igen samtidigt som de monterar ner föreningsliv.

Det där är inte sant. Det var sossarna som började kapa i bidragen till studieförbunden, och det var minst 10 år sedan.
Citera
2026-07-24, 12:47
Medlem
Tidö känns lite som en 20-25åring som lever livet här och nu och inte tänker på framtiden

Det är skitkul att låna pengar och leva det goda livet
Tyvärr kommer det ju en tid när man ska betala tillbaka....
Citera
2026-07-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det där är inte sant. Det var sossarna som började kapa i bidragen till studieförbunden, och det var minst 10 år sedan.

Riksdagen var blå för 10 år sedan. 17 av de senaste 20 budgeterna har varit blå...
Citera
2026-07-24, 12:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Tidö känns lite som en 20-25åring som lever livet här och nu och inte tänker på framtiden

Det är skitkul att låna pengar och leva det goda livet
Tyvärr kommer det ju en tid när man ska betala tillbaka....

Ja, med effektiv ränta. Jag uppskattar inte att regeringen tvingar mig att tanka på krita. Om jag ville göra det hade jag väl skaffat ett Preem-kort.
Citera
2026-07-24, 13:01
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Din whataboutism är helt irrelevant, men var 5:e sverigedemokratisk politiker är dömd för brott och det finns inget annat parti som har så stor andel kriminella på sina listor. TS undrar varför en övervägande majoritet av den svenska befolkningen inte vill ge Tidö förnyat förtroende, och jag förklarar varför vi inte vill att Sverige ska bli en fasciststat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLen80/mona-sahlin-11-skandaler-pa-28-ar
Citera
2026-07-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Men hörru du du, i sossarnas sverige har vi ingenting som kallas för eget fucking ansvar!

5 Ave Sosse och vet hut!
Haha
Citera
2026-07-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Riksdagen var blå för 10 år sedan. 17 av de senaste 20 budgeterna har varit blå...

Jag skrev minst 10 år sen. Det var sossarna som började montera ner studieförbunden oavsett. Jag förstår att du inte vill att det ska vara så men så var det.
Citera
2026-07-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Men ditt fån du fattar väl att jag menar att man betalar 53% ÖVER allt som är brytpunkten tills man kommer till
Max beloppet.

Men skriv det då ditt obildade flan.

Det är svårt att förstå vad du menar när du skriver något annat.
Citera
2026-07-24, 13:17
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Men skriv det då ditt obildade flan.

Det är svårt att förstå vad du menar när du skriver något annat.

För dig är det svårt uppenbarligen 😁
Citera
2026-07-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
De flesta av Socialdemokraternas väljare är väl invandrare? Håller det på att framträda etniska skiljelinjer gällande valmönster?
Nä svennar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in