2026-07-24, 09:43
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Nu röstar jag inte på något av dessa partier men varför jag inte röstar på Muppe Muppeson och muppisdemokraterna och tidö är för att jag vill inte leva i europas nord Korea.

Jag vill inte leva i en papperskartong i skogen och leva på granskottste och ekorrar som jag jagat med hembyggda pilbåge om jag blir arbetslös för att min a-kassa knappt täcker basic human needs efter Pissie Pisseson vart där och pillat och skurit ned och kapat bidragen med sin klåfingriga feta skånska fingrar.
Senast redigerad av Adolf.Shitler 2026-07-24 kl. 09:47.
Citera
2026-07-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Ja, men lite motsägelsefullt att rösta på partiet som vill ta in fler muslimer. Om något så är väl det dåligt för kvinnor och måste väga MYCKET tungre än fördelning av föräldraledigheten. Föräldraledigheten är väl närmast att betrakta som en ickefråga i sammanhanget och jag tror många kvinnor anser att de klarar av att fördela det själva i familjen. Sjukt att staten ska vara med och bestämma hur folk ska fördela tiden kan jag tycka.

Kvinnor drar inte alla över en kam på samma sätt som män ofta gör. Det finns absolut en klick migranter som inte sköter sig, men de flesta försöker göra sitt bästa för att komma in i samhället. För kvinnor värderas välfärd och politisk trygghet högre än frågan om invandring.
Citera
2026-07-24, 09:49
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är väl rätt självklart eftersom majoriteten av befolkningen är typiska arbetare som gynnas av socialdemokrati.

Fel, vanliga arbetare gynnas bäst av Tidö. Långtidsarbetslösa och ointegrerade invandrare gynnas av vänsterblocket.

/AI
Citera
2026-07-24, 09:51
Medlem
Mycket förljugen befolkning samt blatterösten. En väldigt stor del av dessa partier är inte svenskar.
Citera
2026-07-24, 09:55
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
De förväntar sig stopp för vinster i välfärden, att man ska "förebygga" gängkriminalitet, de tror att skolbarn och barn och äldre i omsorgen ska få det bättre.
De är emot fängelse för barn.

Glöm inte skattelättnader för de allra "rikaste". Vi får aldrig glömma att Kristersson och Åkesson har sänkt skatten för sig själva med 6000kr i månaden.

Vad gör vi för att inte glömma frågar du? Lyssna på valfri vänstermänniska på valfri plats och på valfri tid. De kommer att påminna dig!

Lest we forget✊🏻
Citera
2026-07-24, 09:57
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Vilka svar skulle jag få?
Jadu, det beror nog på vem du frågar iom att människor är olika. Jag skulle till exempel kunna säga att de urholkat den svenska kulturskolan. En snabb skulle kunna lyfta en väldigt hög arbetslöshet. Man vet aldrig vad folk tycker förrän man frågar på riktigt.
Citera
2026-07-24, 09:58
Medlem
KonungHonungs avatar
Majoriteten är bots som inte kan, eller är intresserade av, att tänka själva. I praktiken blir det massmedias ägare som styr, varför den liberala demokratin är ohållbar och måste avskaffas.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-07-24 kl. 10:02.
Citera
2026-07-24, 09:59
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Du vet väl att tonoringens mamma levt illegalt i Sverige i 20 år och det är hennes ansvar att det blivit som det blev?
På vilket sätt myglas det?

Men hörru du du, i sossarnas sverige har vi ingenting som kallas för eget fucking ansvar!

5 Ave Sosse och vet hut!
Citera
2026-07-24, 10:07
Medlem
1. Man är inte intresserad av poltik, och är man det så förstår man inte logik öht.

2. Man röstar för de man blivit intalad och indoktrinerad är de goda.

3. Man är totalt efterbliven

Finns inte en enda vänster som vunnit en enda debatt på någon av det stora frågorna vi har i Sverige - vill någon motbevisa mig är ni välkomna att ge mig ett exempel
Citera
2026-07-24, 10:08
Medlem
Citat:
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag
Var bor du om du har "extremt" låg skatt?
Som svar på din rubrik så är det för att alla inte befinner sig i en ekokammare dygnet runt.
Angående sossarna med flera, jag är den förste att erkänna att de har ett stort förbättringsarbete att genomföra, men det är fortfarande bättre än alternativet. Det enda Tidö har lyckats med är bränslepriserna, och det verkar räcka för de flesta.
Citera
2026-07-24, 10:20
Medlem
Citat:
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag

Står ideologiskt till höger men kommer inte lägga inte lägga min röst på något av tidö-partierna ändå i kommande val. Resultatet av vad de åstadkommit är alldeles för skralt - jag ser enbart till resultatet av vad man åstadkommit - ursäkter, bortförklaringar, undanflykter och fagra löften av vad som komma skall lägger jag inte mycket vikt vid utan vad de som haft makten att förbättra verkligen sjösatt är det som räknas hos mig o att man nu lånar för att kasta till oss väljare några korvören gör mig bara förbannat - för helvete gör jobbet bra från början istället för att försöka köpa våra rösten nu precis innan valet. O nej jag tror inte t ex socialdemokraterna skulle gjort det bättre men det skiter jag i - Tidöpartierna har ju bevisat att de inte är byxade för uppgiften så nu får de flytta på sig och låta någon annan försöka.
Citera
2026-07-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Var bor du om du har "extremt" låg skatt?
Som svar på din rubrik så är det för att alla inte befinner sig i en ekokammare dygnet runt.
Angående sossarna med flera, jag är den förste att erkänna att de har ett stort förbättringsarbete att genomföra, men det är fortfarande bättre än alternativet. Det enda Tidö har lyckats med är bränslepriserna, och det verkar räcka för de flesta.

Jag tror han menar att om man har en ganska låg inkomst så blir skattesatsen låg.

Tjänar man t ex 25000 kr/månad så får man ut 20500 kr - man betalar alltså runt 4500 kr i skatt eller runt 18% i skatt.

18% är låg skatt för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in