Citat:
Ursprungligen postat av
trekantshatt
Bättre skolpolitik och sjukvårdspolitik (varför skulle betyg vara bra när de knappt lärt sig plus och minus!? varför ska vi slänga skattepengar rakt i rika företagares fickor?), bättre klimatpolitik (varför försöker regeringen inte följa det vi lovat i FN osv!?), bättre infrastruktur (våra rälsar håller ju på att falla sönder, och varför ansökte vår regering inte om gratis miljoner från EU!?), bättre arbetsmarknadspolitik (varför ska man inte få pengar medans man söker jobb!? när ska man hinna skaffa barn om man ska jobba 40h och pendla 10h i veckan !?) osv osv. Och att SD är ena jävla hycklare som spelar på att vi ska få tillbaka ett sverige de känner igen samtidigt som de monterar ner föreningsliv. Blä
Jag bemöter lite kort 2 av dina exempel för att höra hur du tänker.
I den här videon visas hur mycket 1 person i England skulle ha betalat i skatt till England om han hade stannat kvar i landet istället för att på grund av de höga skatterna och dåligt företagsklimat flyttat till Förenade Arabemiraten. Han hade bidragit med lika mycket skatt som 430.000 genomsnittsengelsmän bidrar med tillsammans.
https://www.youtube.com/shorts/vbD6L7TKbOU
Är du säker på att FN:s klimatpolitik är den bästa för klimatet? Klimatet är ju en global företeelse.
Av samma anledningar som ovan och dessa extremt tuffa klimatmål vi har så är det ju många företag som inte kan ha sin produktion i Europa. Det är inte ekonomiskt försvarbart. De flyttar produktionen eller förlorar marknaden till t.ex. Kina där jag kan lova dig man inte har samma "rena" produktion som vi har i Europa. Så varorna produceras på ett smutsigare sätt och sedan ska de fraktas över halva jordklotet. Om du tänker att det är bra för klimatet så tänker i alla fall inte du och jag likadant.