Citat:
Ursprungligen postat av
MannenP
Lyssna? Jag har ställt frågan direkt till folk som skriver att "ny får vi äntligen bort tidö" eller liknande.
Okej, då ska jag dela med mig av min tanke varför jag röstar på den andra sidan.
Min syn på samhället är att välfärd leder till framgång. Det är i det förebyggande arbetet som vi skapar förutsättningar för god hälsa och skapar glada samhällsmedborgare som bidrar till att vi alla får det bättre. Det som den nuvarande regeringen har gjort är att dra i handbromsen och på vissa fronter så ser jag det som positivt men om vi ska ställa högre krav behöver vi ha insatser som gör att folk faktiskt kan uppnå kraven så att de kan bli goda samhällsmedborgare.
Nu är handbromsen åtdragen, nu är det läge för vänstersidan att kliva in och bygga upp välfärden på nytt. Om ett skifte inte sker så tror jag att välfärden dessvärre kommer att fortsätta förfalla.
Låt oss fokusera på det vi är bra på och jobba tillsammans, tillsammans är vi starka.
Låt oss diskutera vidare, vad känner du kring ovanstående? Bryr gärna ner så vi får en så bra diskussion som möjligt.