2026-07-23, 23:11
Medlem
Inga konstigheter här, vänstern har suttit vid makten med majoritet i 80 av de 100 senaste åren.
Lata bidragberoende folk som vill inte jobba och förväntar att någon annan ska betala notan.
Citera
2026-07-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Gamlingar och "boomers" typen - "jag har röstat på Socialdemokraterna sedan 1972, och det kommer jag alltid göra så det så." - aldrig tänkt en egen tanke i hela sitt liv, totala fårskallar 🐑, följer konsensus, noll koll på läget i samhället, tittar fortfarande på SVT nyhetsrapportering varje kväll 19:30 för då tror dem svenska staten har deras rygg och ger dem en korrekt uppdatering på sakers tillstånd.
Så har jag också tänkt. Lägg till miljö och vänstermuppar och invandrare så kanske vi når 50% av befolkningen.
Citera
2026-07-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vad avser du med "befolkningen"?

Inkräktande bidragsinvandrare som bedrägligt erhållit rösträtt, eller svenskar?
Jag antar att jag menar de som får rösta.
Citera
2026-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vad är det för svar du letar efter eller är du ens intresserad av ett svar? Blir lite frågande när du skriver att ingen ger dig ett enda svar, inte ett enda. Har du då ansträngt dig för att lyssna?
Lyssna? Jag har ställt frågan direkt till folk som skriver att "ny får vi äntligen bort tidö" eller liknande.
Citera
2026-07-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Högre skatt såklart, får man ut över 30K i månaden kan man lika gärna betala en väldigt hög skatt på det över. Man har så man klarar sig iaf och samhället blir bättre.

Alla tänker inte bara på vad dom själva får i plånboken, en del tänker på andra med.
Ska skatten höjas för alla menar du?
Tror du folk är villiga att anstränga sig om pengarna bara skattas bort och går till folk som inte orkar anstränga sig?
Citera
2026-07-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag antar att jag menar de som får rösta.
Utan att göra skillnad på dessa missar man den helt avgörande poängen att den ena gruppen är extremt bidragsberoende och därför har mycket stora fördelar av höga skatter och höga bidrag och därför är extremt benägna att rösta på V och MP.

Och vice versa med hårt arbetande svenskar som redan betalar sjukt hög skatt.

Den ena gruppen växer mycket snabbt, den andra minskar stadigt.
Citera
2026-07-23, 23:37
Medlem
smickras avatar
Citat:
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag

Jag vill ha höjd bensinskatt, inte låna pengar för att sänka densamma.
Citera
2026-07-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ska skatten höjas för alla menar du?
Tror du folk är villiga att anstränga sig om pengarna bara skattas bort och går till folk som inte orkar anstränga sig?

Ja det låter väl rimligt?
Citera
2026-07-23, 23:56
Medlem
Citat:
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
För att högern inte har visat ett bättre alternativ. Om man ser på Moderaternas man verkar han vara en sovande person som saknar all karisma som man borde se hos en riktigt ledare?
Citera
2026-07-23, 23:57
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
De flesta av Socialdemokraternas väljare är väl invandrare? Håller det på att framträda etniska skiljelinjer gällande valmönster?

Kvinnor, invandrare och svenska boomers.
Citera
2026-07-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vi vill att Sverige ska fortsätta vara Sverige, inte bli ett nytt Ungern.

Så är det, i ett nötskal.
Tusen gånger hellre Ungern, än hela världens soptipp.
Citera
2026-07-24, 00:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Undrar jag med. Idioter och bidragstagare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in