2026-07-24, 10:05
Medlem
Deodorant - hörs på ordet att det har att göra med att bli av med/dölja en odör.
Sånt behövs ju inte om man duschar/bada/tvättar sig dagligen
Citera
2026-07-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Killar, kan ni sluta använda parfym?

Inte en jävla chans.
Citera
2026-07-24, 10:08
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Det är för mycket. Dom vill nog bara att parfymen ska ta slut så att du behöver köpa en ny?

Nej, inte om du sprutar det på hud. Doften värms upp av kroppsvärmen och utvecklas naturligt. Toppnoterna försvinner snabbare, medan hjärt och basnoterna kommer fram tydligare. Projektionen blir mjukare, men doften känns mer levande

På kläderna luktar doften starkare och håller betydligt längre eftersom tyget inte absorberar eller bryter ner doftämnen på samma sätt som huden. Däremot utvecklas doften inte lika mycket och det innebär att toponoterna sitter längre. Det är toponoterna som luktar allra starkast.
Senast redigerad av EmMEw0w93 2026-07-24 kl. 10:13.
Citera
2026-07-24, 10:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Va, finns det män som använder parfym? Vad är det för homon?
Citera
2026-07-24, 10:11
Avstängd
Citat:
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Du är en vänsterextrem feminazi. Så du klarar inte ens av att skilja på araber med för mycket musk och en svensk kille med lagom mycket.

Sen vad du tycker är skitsamma ingen man vill ha en Feminazi ändå.

Du får åka till Södermalm på parkerna och hitta en svettig och ofräsch feminiztkille. Ni kommer gilla varandra.
Citera
2026-07-24, 10:12
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tyst nu! jjujju säger att allt vi män gör är för kvinnors skull. Och hon är faktiskt kvinna så hon borde veta varför män gör saker.

Edit: Missade att hon dessutom i TS har gjort sig till talesman för alla kvinnor. 'Vi vill inte..'.
Så alla kvinnor jag har träffat som har sagt att dom dofter jag har använt är trevliga och tilltalande är vad, inte kvinnor? Lögnare?

Indirekt är det nog för kvinnornas skull. Jag gör saker för min egen skull -> storkukslugn -> mer brudar.
Citera
2026-07-24, 10:14
Medlem
Som kvinna är jag kass på att använda parfym själv men uppskattar verkligen en väldoftande man.
Citera
2026-07-24, 10:16
Medlem
Citat:
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Du har rätt till din åsikt. Jag kommer att fortsätta att använda diverse parfymer ibland. Så svaret blir således nej.
Citera
2026-07-24, 10:17
Medlem
Bazze1s avatar
Håller med.

Parfym är för tjejer, kvinnor, bögar, fittmössor och transor.

En riktig man använder rakvatten efter morgonens rakning och naturligtvis deodorant efter en noggrann tvagning där den appliceras.
Citera
2026-07-24, 10:19
Medlem
1754s avatar
Nej, tillskillnad mot dig så vill jag känna mig fräsch. En tjej som inte använder parfym är avtändande.

Citat:

Citera
2026-07-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Håller med.

Parfym är för tjejer, kvinnor, bögar, fittmössor och transor.

En riktig man använder rakvatten efter morgonens rakning och naturligtvis deodorant efter en noggrann tvagning där den appliceras.
Kalla det rakvatten om det känns mindre gay för dig. Huvudsaken är att du luktar gott.
Citera
2026-07-24, 10:21
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Därför att din förutsättning är att alla normalt luktar gott, om alla normalt luktar gott efter 12 timmar så hade inte parfym och deodorant varit en grej.
Alla luktar inte gott efter 12 timmar. Han skrev ju kvinnor, hur är det med läsförståelsen?
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Va, finns det män som använder parfym? Vad är det för homon?
Svartskallar och tonåringar.
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Nej, tillskillnad mot dig så vill jag känna mig fräsch.
Vadå? Du känner dig inte fräsch om du inte har använt parfym?
Senast redigerad av Lacerda 2026-07-24 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in