Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.
Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.
Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?
Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Smaken är som baken, håller dock med det du skriver. Jag har till vardags ingen parfym, däremot kör jag deo, återfuktande kräm, shampoo och balsam. Har dock ingen parfymerad doft och har inte sköljmedel. Med andra ord doftar jag som jag.
Om jag ska ut och äta på restaurang eller gå på en fest så tar jag på mig en skvätt parfym, kanske lite skuggorna/vax. Jag tar så pass lite så att man måste stå inom en armlängds avstånd för att känna tendenser till doft och för att få den fulla upplevelsen behöver man krama mig. Skulle vilja påstå att jag använder parfym som den är tänkt att användas.
Får ofta komplimanger för min doft så tror att det funkar. Är starkt emot att dränka sig i parfym och andra dofter.