2026-07-24, 10:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Indirekt är det nog för kvinnornas skull. Jag gör saker för min egen skull -> storkukslugn -> mer brudar.
Det är ju trots allt bara en trevlig bieffekt snarare det uttalade målet.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Du får åka till Södermalm på parkerna och hitta en svettig och ofräsch feminiztkille. Ni kommer gilla varandra.
Dom finns inte här. Dom bor i Aspudden och Telefonplan typ.
Citera
2026-07-24, 10:26
Medlem
Det är väl bara arabiska män man kan känna lukta stark parfym ibland. Dock behöver man ju lite rollon i armhålan för antiperspirantens skull.
Citera
2026-07-24, 10:28
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
OK, Ms. b00mer.

HisStory: Vi har alltid varit återhållsamma med egen Eau de Toilette de Homme då våra GF över tid ALLA varit övergenerösa med sina Femme dito.

TS, vilken NATURLIG Old School (...noter av vardagsgöromål) doft av Y-front-kromosom-bärare är seXXXigast för en mogen Femme att förnimma? Tobaksplanta? Sadelläder? Bourbon? Vinylklädd helsoffa? 87 octane unleaded? Printböcker? Inoljade verktyg och hann'eldvapen?
Citera
2026-07-24, 10:29
Medlem
girigfans avatar
Gillar som man inte heller parfym hos båda könen
Citera
2026-07-24, 10:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Va, finns det män som använder parfym? Vad är det för homon?
Nja man kan ju undra, män som använder parfym är dom som rakar hår på kroppen, målar naglar, färgar håret, till och med använder smink så det är inte en han inte en hon utan det dom kallar för en hen badar i parfym och osäker på vad dom är verkar det som men det är väl modernt, eller något
Citera
2026-07-24, 10:42
Medlem
bomhulls avatar
Tycker också det är äckligt/illaluktande med herrparfym.
Kvinnor kan lukta gott med en liten gnutta parfym av bra kvalite.
Citera
2026-07-24, 10:47
Medlem
Spray-delay-walk away.

-Fab5
Citera
2026-07-24, 10:53
Medlem
norther1s avatar
Även om TS uppenbarligen är lite av en gammal bitterfitta så tror jag ändå det finns en viss giltighet i hennes resonemang. Jag var själv sexberoende i tidig 20-årsålder och var ständigt på krogen i syfte av att ragga upp jäntor. Helt klart det mest attraktiva lukten - som jag själv upplevde att jag erhöll - var genom att först småsvettas i samband att jag fick en pump. Därefter blev det en liten turkdusch med en billig och fräsch edt som Nautica Voyage. Nytvättat samtidigt som den där underliggande doften av rå manlighet också finns där. Helt galen sexappeal.
Citera
2026-07-24, 11:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
De flesta parfymexperter verkar vara ganska överens att det finns ingen magisk siffra, men ungefär så här brukar de rekommendera:

EDT: 4–6 sprays

EDP: 2–4 sprays

Parfum/Extrait: 1–3 sprays

Sen beror det såklart på hur stark parfymen är, om du är inne eller ute och hur varmt det är. Många U.A.E parfymer är rejält potenta, så där räcker ofta 2–4 sprays gott och väl. Allt som allt är 3 sprays sweet spot.
Jag ska väl egentligen inte ge mig in i den här debatten eftersom jag är heterosexuell, men jag har snappat upp ifrån kvinnor som kan sånt där hur de gör. Och regeln är att de aldrig sprejar PÅ sig. De sprejar i luften framför sig och sedan går de in i parfymmolnet. Tydligen ska det göra att det blir lagom.
Citera
2026-07-24, 11:02
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Kan inte ni kärringar sluta dränka in er i billig parfym som stinker vanilj?

Inte nog att ni klär sig som en hoe - skall lukta som en också 🤮
Citera
2026-07-24, 11:04
Medlem
Har inget emot killar/män som använder parfym.
Men…lär er, och detta gäller även kvinnor…less is more!! Blir illamående av vissa som dränker sig i parfym!
Citera
2026-07-24, 11:15
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Smaken är som baken, håller dock med det du skriver. Jag har till vardags ingen parfym, däremot kör jag deo, återfuktande kräm, shampoo och balsam. Har dock ingen parfymerad doft och har inte sköljmedel. Med andra ord doftar jag som jag.

Om jag ska ut och äta på restaurang eller gå på en fest så tar jag på mig en skvätt parfym, kanske lite skuggorna/vax. Jag tar så pass lite så att man måste stå inom en armlängds avstånd för att känna tendenser till doft och för att få den fulla upplevelsen behöver man krama mig. Skulle vilja påstå att jag använder parfym som den är tänkt att användas.

Får ofta komplimanger för min doft så tror att det funkar. Är starkt emot att dränka sig i parfym och andra dofter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in