2026-07-24, 01:25
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Otippat att DU köper Tesla-aktier till ett löjligt överpris. Du bagholdar ju redan MSTR och BTC, klart du ska addera Tessler till portföljen.
Hahahaha

Stämmer inte. Jag håller förvisso några Bitcoin sedan länge.
Vill du håna mig bör du vara stringent.
Citera
2026-07-24, 01:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Stämmer inte. Jag håller förvisso några Bitcoin sedan länge.
Vill du håna mig bör du vara stringent.
Jag fattar, det suger att bagholda, man intalar sig att det kommer vända och köper mer. Jag har själv varit där.

Mitt råd är att släppa Tesla, MSTR och liknande luftslott. Se det som en lektion i grundläggande ekonomi och lägg dina pengar på starka utdelningsaktier.

Lycka till.
Citera
2026-07-24, 01:37
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Jag fattar, det suger att bagholda, man intalar sig att det kommer vända och köper mer. Jag har själv varit där.

Mitt råd är att släppa Tesla, MSTR och liknande luftslott. Se det som en lektion i grundläggande ekonomi och lägg dina pengar på starka utdelningsaktier.

Lycka till.

Hahaa… Du måste tydligen hitta på saker i dina ynkliga försök att tvåla till mig.
Jag är alfa, du är en tönt.
Citera
2026-07-24, 01:54
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Så Teslasekten har flyttat målstolpen till "vi har den bästa fjärrstyrningen"?

Vi kan skita i våra förehavanden.
Vad tror du om kursen imorgon då?
Citera
2026-07-24, 02:01
Medlem
otellos avatar
Citat:
Vi kan skita i våra förehavanden.
Vad tror du om kursen imorgon då?
Ingen aning, men den ska förr eller senare ner till $20, förmodligen förr.
Citera
2026-07-24, 02:06
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ingen aning, men den ska förr eller senare ner till $20, förmodligen förr.
Är det bara nåt du tror eller har bettat på? Skillnaden är avsevärd..😜
Citera
2026-07-24, 02:52
Avstängd
EgoistNs avatar
Nåja, Tesla upp 1,35% i am.
Kan jag hämta hem några lusentappar så gör jag det.

Tessler ska ju ned till $20 har jag hört..
Senast redigerad av EgoistN 2026-07-24 kl. 02:59.
Citera
2026-07-24, 09:47
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Låt mig uttrycka det såhär. Vad tror du chanserna är för Tesla att få FSD och därmed Robotaxi godkänt i olika länder om de visar upp något annat än excellence? Om det är nu de behöver ligga lågt i medias ögon genom att undvika olyckor så är det nu. Det behövs ingen bättre förklaring än så. Vi vet att FSD V14 är tillräckligt bra då systemet överträffar Waymo med råge, men det är inte tillräckligt. Jag förstår paranoian.

Fint köpläge idag btw.

Frågan är egentligen hur korkade man antar att regulatorer är. Om Tesla t.ex föreslår lansering av robotaxi i ett land och visar upp 1/10 av olyckor jämfört med Uber/taxibilar. Men dessa 1/10 är ändå riktiga olyckor där folk dött. Ska du regulatorerna säga nej tack, vi föredrar människor som dödar 10x fler. Det vore ju fullständigt hål i huvudet?

Jag blir ifs ständigt överraskad över idiotin hos människor, inklusive politiker och regulatorer. Men detta vore ju häpnadsväckande?

Sen är det ju i sig intressant det du säger att det inte är tillräckligt att överträffa Waymo med råge. Waymo expanderar ju aggressivt, och nu även utanför USA. Verkar inte vara några större protester. Varför är det så tror du?
Citera
2026-07-24, 10:02
Avslutad
Ser inte sådär jättebraaaaaaa ut för Robotaxi

" Robotaxi lanserades i juni 2025 och nu finns tjänsten tillgänglig i sju amerikanska storstäder, men Robotaxi ligger fortfarande långt efter marknadsledaren Waymo, som ägs av Alphabet."

" Det är bara ett år sedan som elbilstillverkaren Teslas vd Elon Musk förutspådde en "hyperexponentiell" tillväxttakt för Teslas självkörande taxitjänst Robotaxi, men nu har tonen förändrats."

" Robotaxikunder har hittills kört 2,5 miljoner miles med tjänsten, varav 380 000 miles i bilar helt utan förare. Detta ska dock jämföras med att Waymo, som var först med självkörande taxibilar i USA, i mars passerade 220 miljoner självkörande miles med sina elektriska bilar."

Näää. Så lätt gick det inte . Konkurans är en bitch och glappkäften Elon levererar som vanligt hyperboler = Snömos

https://efn.se/tesla-har-tonat-ned-robotaxi-forhoppningar

KÖPLÄGE ! Säger en del
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-24 kl. 10:05.
Citera
2026-07-24, 11:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

" Robotaxi lanserades i juni 2025 och nu finns tjänsten tillgänglig i sju amerikanska storstäder, men Robotaxi ligger fortfarande långt efter marknadsledaren Waymo, som ägs av Alphabet."

" Det är bara ett år sedan som elbilstillverkaren Teslas vd Elon Musk förutspådde en "hyperexponentiell" tillväxttakt för Teslas självkörande taxitjänst Robotaxi, men nu har tonen förändrats."

" Robotaxikunder har hittills kört 2,5 miljoner miles med tjänsten, varav 380 000 miles i bilar helt utan förare. Detta ska dock jämföras med att Waymo, som var först med självkörande taxibilar i USA, i mars passerade 220 miljoner självkörande miles med sina elektriska bilar."

Näää. Så lätt gick det inte . Konkurans är en bitch och glappkäften Elon levererar som vanligt hyperboler = Snömos

KÖPLÄGE ! Säger en del

När dom börjar bygga sin terafab och den slukar 10ggr mer än Starshipbygget gör så kommer det bli riktigt svettigt infria löftena. Att sjabbla bort sig med halvledartillverkning är historiskt inget företag nånsin har överlevt. Det är en icket-förlåtande branch.

Det är otroligt att Tesla har kommit undan men så många brutna löften och lögner och detas fan-skara sväljer allt och ser glada ut. Musk skulle kunna pissa dom i munnen och dom glatt sväljer och fortsätter hylla Musk. Sånt kallas religiös sekt.
Citera
2026-07-24, 13:14
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

KÖPLÄGE ! Säger en del
Och Waymo är bara en i raden av alla konkurrenter, vi har även Baidu, Zoox, Uber, Pony, WeRide, Cruise, AutoX, Motional, osv. Samtliga tycks ligga långt före Tessler.
Citera
2026-07-24, 13:40
Medlem
otellos avatar
Citat:
Är det bara nåt du tror eller har bettat på? Skillnaden är avsevärd..😜
Det är någonting jag vet, det vore dumt att inte satsa pengarna på någonting som de facto kommer att ske. Det är ganska grundläggande ekonomi, läs kvartalsrapporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in